Kehlani, HH3, Snup i bele crnje

Recenzije albuma

Ove nedelje vam predstavljamo  mladu R’n’B zvezdu Kehlani, Juice-ov novi album, fantastičan edinburgški bend Young Fathers, povratak Snupa i poslednje izdanje Nosaj Thing. Enjoy!

Kehlani: You Should Be Here [self-released]

rsz_keh

Ovo je najbolji R’n’B album koji sam ove godine imao prilike da čujem, mada mislim da će novi album Frank Ocean-a malo pomutiti račune tu. Koplje iznad pokušaja sličnih mladih zvezda poput Zendaya-e ili Tinashe. Nežan, eteričan, moderan soul album odlično produciran sve sa gostovanjima četiri MC-ja, među kojima je i Chance The Rapper na pesmi „The Way“. Od klasičnog 90’s R’n’B-ja, do svežih trep matrica, a sve u službi niza divnih ljubavnih pesama. Obratite pažnju, ukoliko nastavi da pravi ovakve pesme Kehlani bi mogla da postane velika zvezda.

Juice: Hiphopium 3 [IDJTunes]

rsz_11269807_10153850221163765_4010220444461346615_o

U svoja dva teksta o Juice-u, sam dovoljno pisao o tome koliko je on kontroverzan reper. Nema potrebe da se na tu priču vraćam, ali je bitno da istaknem tu šizmu koja je nastala među njegovim fanovima i podelila ih u dva tabora. Prvi, koji ga optužuje da se prodao zbog saradnje za pop i folk zvezdama, te koji lamentira za starim Full Moon/Hiphopium 1 Juice-om, i drugi, koji ga podržava kao dizelaša, te svetkuje “Brata Minlog” i njegove nardonjačke izlete, a brzo je prezrela njegov novi album kao nepotrebno vraćanje na oldschool. Ova podela je vrlo indikativna budući da svedoči o tome, da ni jedan ni drugi tabor zapravo ne razume Juice-a kao MC-ja, autora i izvođača. Izbaciti 2015. ovakav tvrd old school album, ne samo da je potpuno legitiman potez, već je jako značajan za Juice-ovu karijeru, budući da on ovde “vraćajući se u svoj hram” pravi jedan jak reprezent o tome koje je i gde je sada. U tom smilsu, ovaj album bi trebalo da pomiri sve te nedoumice vezane za Juice-a. Kome posle ovoga Juice nije jasan kao MC, nikada ga neće ni shvatiti.

Juice je ovde sarađivao sa novim, mladim bitmejkerom BM Rope-om, koji mu je napravio sjajne matrice, te mu značajno pomogao da snimi album kakav srpski rep do sada nije čuo. Ovo je zapravo taj trenutak kad se Juice posle četiri odlična albuma ustoličava kao kralj srpskog repa, i postaje sasvim jasno da, ni u najavi, ne postoji niko ko bi mogao da mu parira. “Hiphopium 3” predstavlja šlag na torti jedne fantastične karijere i dok se Juice vraća staroj školi (kači čak dve trake koje je snimio 1999) on repuje o sebi kao kralju na tronu srpske rep scene, koju u više navrata vrlo duhovito proziva. Pored stalnih saradnika iz 93 FU KRUA, Kojota i Preza, Juice-u ovde na dve trake gostuje mlada nada srpskog R’n’B-ja Mika Kostić koja trenutno sprema svoj debi album sa Skaj Viklerom, kao i Rolex, Tish i Hartmann. Pored fantastičnog BM Rope-a, bitove su radili i Virone, Rajk, Prez i Salier del Flores.

Juice se na trećem izdanju svog životnog dela vraća vrednostima koje su u dobroj meri promovisane i na prethodnim Hiphopijumima, a to su porodica, ljubav, vera u Boga, borba protiv droge, te novac i sticanje kao neophodno sredstvo za uspešan i miran život. Na traci koja otvara album Juice se nadovezuje na „Tako je kako je“ sa prvog Hiphopiuma i repuje o porodici da bi posle bacanja reference na Full Moon, na traci sa Kojotom, usledio reprezent 93 FU KRUA kao jedne lukrativne firme sa Vokeom i Voxom i sve semplom pesme britanskog power metal benda Dragonforce. Ovo nije izuzetak u produkciji albuma, budući da obiluje semplovanim gitarama, kao i na, po mom skromnom mišljenju, najboljoj traci sa albuma „Učen“ gde Juice baca respect Robin Hood-u i otvara traku sa: „ja sam svestan, nažalost previše svestan, da na pišljivom Balkanu za hip hop nema mesta/Gde se ratuje oko mahala, ulica, cesta, gde klince boli kurac koja mi je prva pesma“. Na „Kompromisu“ se opet vraća porodičnim temama da bi završio sa: „Gospodine predsedniče, pogledaj iz te blinde…. pogledaj na ljude! Ljudi se žestoko bore, ljudi se za hleb trude!“, što u celom old school fazonu albuma deluje kao direktna veza sa lajnama sa Nas-ovog prvenca „I’m out for presidents to represent me (Say what?)/I’m out for presidents to represent me (Say what?)/I’m out for dead presidents to represent me“. Na „Panonskom moru“ se Juice vraća Full Moon-u i pravi direktnu vezu sa pesmom „Misterije Večnosti“, mada ovog puta bez hook-a već ćistog propovedanja u maniru jednog pravednika koji upozorava na sve zamke ovog palog sveta.

Posle ove trake Juice pravi brejk na sredini albuma sa četiri ljubavne pesme omeđene dvema trakama iz 1999, koje je prava dragocenost čuti danas i među kojima je moj favorit „Već duže vreme“. „Moj bol“ je traka sa narodnjačkim hook-om gde Juice dissuje scenu, ali samo naznaka za ono što će uraditi na traci koja zatvara album, kojoj prethode „Nemoj da me čekaš“ gde Juice podražava glas Caneta iz Partibrejkersa na ivici parodije i odaje poštu svom velikom uzoru, i „Odgovor“ gde izjavljuje kako je „težak emotivac, za propast repa krivac“, te usput bocne i Grua sa lajnom: „Ne moram da podsećam da me i dalje žele, jer sam 95-e stajao pored te ćele“. Pored svih didaktičkih momenata gde Juice savetuje klince da se manu gudre i okrenu se zdravom životu i sticanju, Juice album završava jednom brutalnom diss trakom upućenoj posrnulom srpskoj rep sceni i tako album završava rezigniranom prozivkom: „Da vidim deset ruku gore, srpski hip hop biće bolje/Idemo na Adu ne na more, jebaćemo šaku, a ne drolje“. Album zatvaraju dva instrumentala među kojima je i „BIGZ (Break edition)“ gde Juice odaje poštu poslednjem slobodnom utočištu beogradskih kreativaca, zgradi koja za njega ima posebnu sentimentalnu vrednost.

Young Fathers: White Men Are Black Men Too [Big Dada]

rsz_yf-wmabmt-cover-web

Prvo što me je privuklo ovom albumu je sam naslov gde sam totalno bio u fazonu: „Da, i belci su crnci. DUH!“. Ali, nebitno to, ovo je hip hop/pop trio iz Edinburga koji čine dva afrička brata na majku i jedan belac na bitu, i izbacili su sjajan album. Opet, ovde ima mnogo više pevanja (unisonog i mantranja) te kraut roka i elektro popa, nego repovanja, a opet to u jednom začudnom miksu za koji bih mogao da kažem da mi budi asocijacije na tune-yards ili The Go! Team, ali ovo je suviše autentičan album da bi trpeo takva poređenja. Neverovatno eklektičan i progresivan album, uz to lirički kompleksan, tako da je stvarno teško i pogrešno staviti bilo kakvu etiketu na ovaj bend, sasvim je dovoljno biti zahvalan što iz Britanije dobijamo novu indie pop(?) atrakciju.

Snoop Dog: Bush [Columbia]

rsz_snoop-dogg-bush

Snoop is back! Nije više lav, sad je samo daaaaawg, i izbacio je lep letnji album sa nekim miksom soul-a, diska i fanka. Kratak i sladak, ovo je savršen album za ovo neko vreme kada sunce još nije počelo da nam radi o glavi, već pitomo završavamo svoje obaveze anticipirajuću neka letnja ludila. Jako opušten album, a opet sa odličnim bitovima koji pokreću na ples. Očit je uticaj Farel Vilijamsa i kao producenta i kao autora, te u tom smislu na momente ovaj album i sliči Farelovom prošlogodišnjem sjajnom „GIRL“. Zanimljiv je taj rispekt koji Snup ima i pored svih svojih avantura pa mu ovde gostuje niz zvezda. Od Stivi Vandera i Rik Rosa, do Gven Stefani, Kendrik Lamara i T.I.-a. Ne kažem da je ovo neki album kome ćemo se vraćati za 5 godina, daleko od toga, ali je izašao u savršenom trenuku i šljaka k’o poručen.

Nosaj Thing: Fated [Innovative Leisure / Timetable]

rsz_17a816739

Za Džejsona sam znao i od ranije, ali ovo je prvi put da sam preslušao njegov (treći) album u celosti. Prijatan low-key album sastavljen mahom od niza minimal ambijent elektro minijatura, sa svega dva gostovanja. Jedno sa Chance The Rapper-om kome je Džejson producirao jednu traku sa njegovog sjajnog tejpa „Acid Rap“ i jedno sa Whoarei takođe sjajnim, doduše prilično opskurnim, producentom iz Sacrementa.