Da li imate preko 18 godina?

Evropa budućnosti: EMA u Milanu, stvarnost iz kartonske kutije

Šta da očekujete kada očekujete MTV EMA 2015? Najava dvedesetprvog izdanja Evropskih muzičkih nagrada

5
0

Na EMA biće više voditelja, ovoga puta raznopolni Y-generation superstar par – Ed Širan simpatični džindžer folk pevač i Rubi Rouz, poznata kao genderfluid ikona, inače model, VJ/DJ i naravno bomba kultne serije Orange is the New Black. Po tome, dodela MTV nagrada EMA , koja će se ove godine održati u Mediolanum forumu u Milanu, neće se razlikovati puno od dodele VMA koju sam početkom septembra pratila uživo za B/A. Biće crveni tepih i MTV zvezde koje se blamiraju, ali ja ću pokušati da izdvojim drugačijosti ove dodele.

 

Na naslovnoj slici, umesto slobode Ed Širan sa malom gitaricom predvodi nepostojeći narod u (nepostojećoj, ali poželjnoj) revoluciji, Rubi Rouz pali cveće, MTV zastava gori, dok mali zeka nosi gas masku a svuda lete komete-suzavci i mafini (?!?), a iako su na nebu dugice sve liči na neko zgarište sa sve bodljikavom žicom. MTV nam poručuje: Biće skoro smak sveta, okrenimo se psihodeliji.

rsz_mgid-uma-image-mtv

Ko neće doći?

Ako smo za vreme VMA tvitovali kako Bijonse nije došla jer su joj javili da nema nikog, šta tek da kažemo za europsko vanbračno dete MTV-a, ko će od grand zvezda u nedelju da se iscima do Milana. Ono što odmah možemo reći, dream team neće sigurno, tako da odmah otpadaju Drejk, Džej Zi i žena mu Bijonse, otpada luda rođaka s Barbadosa Rijana, odpadaju Seka Aleksić i Tina Ivanović, odnosno Niki Minaž i Demi Lovato, neće dalje doći ni Tejlor Svift ni njen anđeoski enturaž, neće doći Yeezus ni majka božja Kardašijan, niti njene sestre (da li je Milano grad ili država?). Žao mi je što to moram reći, ali u Milanovcu, biće rezervna postava, da ne kažem beton liga.

JUSTIN BIEBER IS PERFORMING AT THE #MTVEMAs. THIS IS NOT A DRILL.

A photo posted by MTV EMA (@mtvema) on

Ko će doći?

Pa… doći će Džastin Biber. Pametnome dosta. Mladić koji je već stigao da se povuče i vrati na scenu, a neki najuporniji odbijali su da prihvate njegovo postojanje. Ako vam je nije jasno u čemu je stvar pitajte bilo koju dvanaestogodišnjakinju ako vas već nije molila da je u nedelju odvezete do Milana. Osim Džastina, tu su i lokalac Andrea Bočeli, ali i pomenuti Ed Širan i Rubi Rouz, Eli Gulding (ima još pesama sem “Love Me like You Do”) nekoliko praznih mesta pa Farel (ne znam kako da objasnim njegovo nastupanje svuda, možda mu je karijera u zalasku ili ima krizu srednjih godina) i mlada Tori Keli u čiji se lajv nastup svi kunu (mada je meni ona u domenu fake indie uplifting kompozicije za reklame za mobilnu telefoniju ili uređaje). Najavljena su i neka pojavljivanja (svaka čast marketing timu koji najavljuje i goste u publici) pa između ostalih i Mark Ronson, doći će da malo ije i pije kad je već tu u Europi.

Legendary Andrea Bocelli is performing at our #MTVEMAs show!

A photo posted by MTV EMA (@mtvema) on

O čemu se zapravo radi?

MTV EMA je zamišljena kao Evrovizija za poznate, i bila je jedna od globalno najznačajnijih muzičkih nagrada, naravno govorim o vremenu kada je MTV kao televizija emitovala muziku, a ne rijalitije po ceo dan. Pravi smisao EMA je da poveća gledanost televizije (MTV) sa svenarodnom frekvencijom u doba interneta i u globalizovanom svetu ustanovi neke lokalne doprinose muzičkih scena (kako bi i poljska emigracija nastavila da gleda MTV). Uzgred, EMA na jednom mestu okupi i sve one koji se bore za mir u svetu, galapagos kornjače, protiv testiranja šminke na kućnim ljubimcima, za više koncerata humanitarnog karaktera i ostala društvena angažovanja opšteg usmerenja koja su u poslednjim decenijama jednostavno must. Šta da vam kažem, nadam se da je to sve iza nas i da ove godine neće doći Bono. Prva EMA je recimo bila u Berlinu kraj Brandeburške kapije, a ceremoniju je vodio Tom Džons – to sad zvuči kao praistorija.

Ovo sve govorim jer se MTV setio da u cilju proširenja ciljne grupe na roditelje publike, eksploatiše i svoju sopstvenu istoriju (a zašto i ne bi), pod konceptom OMG EMA pa je dao da se biraju najbolji momenti i da se od njih glasa za najvoljeniji. Naravno, nove generacije sa smartfonovima su izdominirale, pa je Kanye Storms Stage iz 2006. očekivano prvi, a twerk Mili Sajrus logično drugo mesto.

Ideja nagrade je da publika glasa preko aplikacija za lokal specifično nominovane u 16 kategorija: najbolja pesma, najbolji lajv, najbolji Pop, najbolja Elektronika, najbolji novi, najolja žena i muškarac, najbolji Hip Hop, Rock i Alternativa (ove kategorije treba uzimati s rezervom), najbolji izgled, najbolji proboj (PUSH), najbolji svetski stejdž, svetski nastup, najbolja kolaboracija, i – najveći fanovi.

Za detaljnije videti MTV EMA 2015 spotlights

Naravno, ta local-global priča nas u Srbiji previše ne zanima jer je cela Evropa jedna lokalno specifična zajednica, te će dominirati ko što znamo angloameričke MTV zvezde. Ove godine je u regionalnom MTV Adria pobedio Daniel Kajmakoski iz Makedonije, i do subote se bori za MTV Europa Act, ali to je mrka kapa. Mi ukoliko želimo srpskog prestavnika na ovakvim manifestacijama kolažnog tipa moramo se okrenuti Evroviziji gde se zna red i raspored glasanja. Čak ni Karleuša u narednih 5 godina nema šanse da primiriše dalje od publike na ovoj priredbi.

We ❤️ Milano #MTVEMAs

A photo posted by MTV EMA (@mtvema) on

ŠKK: Šta me briga za MTV?

Evo ne znam. Mene lično ovo zanima jer MTV svakoga trenutka u svakom pogledu napreduje u tome što verno oslikava masovnu muzičku industriju, ukus tinejžera i najnovije trendove u komunikacijama. MTV stvarno pomera granice kulturne aproprijacije u domenu pop kulture, tako da je sve što MTV uvrsti u svoju javnu sliku, 1/1 trend i za koji dan videćete to na primeru svog deteta ili klinaca iz kraja. Kao što smo naučili na prošloj dodeli je trend pomeranja iz domena televizije (što je M-TV primarno) u domen društvenih mreža.

Nije se B/A prvi setio da mene cima da prenosim dodelu, MTV je to prvi smislio, a EMA dodelu pratiće na licu mesta instagram i tviter zvezde @MelinaSophie, @KingBach, @AmandaCerny, @MattJCutshall, @RickyPDillon, @sofia_viscardi. Drugim rečima, MTV dolazi na vaš tajmlajn hteli vi to ili ne, načini postoje. Dobro, moraju i tviteraši od nečeg da žive.

Prošla dodela je bila u znaku gifova, da, ali to je bilo još pre nego što je facebook odobrio gifove na tajmlajnu. Sada će gifovi biti apsolutni must, a ako još niste instalirali gif tastaturu na smartfonovima, to znači da ste definitivno ostali u dobu kuge.

U sajt se nije uložilo mnogo, krajnje je informativan i portaličan, glavno polje borbe su društvene mreže, i to facebook, twitter i instagram, tim redom. Kao što sam više puta ponovila glavni su mikrosajtovi i aplikacije, aplikacije, aplikacije za glasanje, za gledanje, za sve čega možete da se setite, samo downloaduj prokletu besplatnu aplikaciju. I šerovanje! Kako je aktivnost gledalaca u fokusu marketinga od pojave web 2.0 (koji je već neolit), fokus MTV EMA kampanje su aktivacije na društvenim mrežama (Vine, Instagram, Twitter i Facebook Allmighty) uz upotrebu geofiltera, Snapchata (zvanični partner), Periscope servisa za live i svih čuda savremene špijunaže.

MTV u sklopu socijalnih aktivnosti, pretenduje da aktivira i zlata vrednu ciljnu grupu – mlade kreativce, koje po pravilu boli uvo za MTV jer su previše alternativni. Te su se iz MTV-ja dosetili brilijantne ideje kreirane u saradnji sa platformom To.Be – MTV Platna (MTV Canvas) na kome će se u real time kurirati i prenositi video uradci, vajnovi kućnih ljubimaca, vožnje skejta i stopala, kao i 3d animacije mladih i prelepih, kreativnih ali tragično (ne)afirmisanih umjetnika. Naravno sve to je moguće preko sajta MTV BUMP ispratiti i deliti na društvenim mrežama, tako da u noći 25. oktobra nećemo moći izbeći MTV, na ovaj ili onaj način.

rsz_mtv_vr-8x3_1

Mi smo MTVijevi i MTV je naš, ili u originalu ‘I am my MTV’.

Ova dodela ima još jedan hi-tech app fokus, a to je VR, odnosno virtuelna realnost, dobro ste pročitali. I kao što je u “Povratku u budućnost” izgledalo, deluje (i jeste) pomalo kretenski. Bazično, ljudi će se šetati okolo kao mentoli gledajući u neke KARTONSKE KUTIJE (aka Google Cardboard Headset) u kojima su njihovi telefoni koji im putem aplikacije nudi 360 panoramic view. To praktično znači da ako je prošla dodela bila pokrivena sa 16 kamera, ova ima 116 i ne postoje mrtva mesta totalnog prenosa uživo. Naravno, u odsustvu najvećih zvezda i potpunim smirajem televizijskih emisija u korist realitija, dovijaju se ljudi. Zato gledajte MTV i saznajte prvi šta nas očekuje u budućnosti.

Ne dozvoli da za tebe biraju program! Budi sam svoj tabloidni novinar, pronađi pravi skandal, napravi gif, postuj na društvene mreže, zapali narod i svet će biti tvoj. Na pet minuta.

Budi u toku, budi u budućnosti, gledaj kako se svet menja uživo, to jest na internetu.

facebook / twitter / instagram

facebook.com/mtveuropean
twitter.com/mtveuro

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: