Da li imate preko 18 godina?

B/A Stepn‡ak Mix

Tracklist ne postoji: pred vama je muzika koju su Jan i Bane improvizovali.

Jan Nemeček i Bane Jovančević, duo pod imenom Stepnjak, uskoro će nastupiti WAXX TRAX PARTY-ju u Klubu Drugstore, a smo razgovarali o tome kako rade, šta slušaju i šta misle o domaćoj klupskoj sceni. 

Šta je Stepn‡ak (Stepnjak)? Zašto ste se odlučili za baš taj naziv?

Bane: Muzika bi svakako nastajala bez ikakvog imena, ali ime je ujedno zanimljiv označitelj. Aludiramo ovde na Sergeja Stepnjaka, ruskog pisca iz 19. veka, iz vremena ranog revolucionarno socijalistickog pokreta u Rusiji, hroničara nihilista i “Propagande dela”. Za sve njih koji su živeli u ilegali, podzemlje (underground) je značilo opstanak. Tehno je svakako subverzija koja pripada podzemlju zato što se tu oslobađaju buka i bes na koje poziva rejv kultura. Možda u vreme lobotomirajuće komodifikacije i industrije nije loše podsetiti da se buka i bes, u podzemlju, artikulišu u ideju.

Kako ste krenuli da radite zajedno?

Jan: Ne sećam se tačno zašto smo prvi put nastupali zajedno, samo se sećam da je bio u pitanju kvadrofoni nastup. Meni je prijalo da posle nekoliko godina isključivo solo nastupa podelim odgovornost klupskog live seta sa još nekim.

Bane: Sve je krenulo sa tim nekim grupnim chatom izmedju Jana, Vlade Riznića i mene, gde smo se tripovali da ćemo da napravimo neke DIY module. To se nije desilo, ali desila se korespodencija od jedno tri miliona A4 strana teksta, gde smo prosli kroz bukvalno sva desavanja na synth/muzicko/dnevno-politickoj sceni (imamo i BeforeAfter sub-sekciju have no doubt!). Budući da Jan i ja živimo jako blizu, tu i tamo su se dešavali neki neplanirani jamovi u tim nekim drugarskim posetama, gde je povod najčešće bila hrana&piće. Onda smo pravili neki kvadrofoni event u Drugstoru i rešili da probamo kako to zvuči na većem soundsistemu.

Kakva je podela posla između vas dvojice?

Jan: Bane je zadužen za “žive” instrumente, perkusije i melodije dok se ja bavim više ritmičkim elementima, subovima, semplovima.

Na koji način biste opisali muziku koju pravite? 

Jan: Najverovatnije bih iskoristio pojam “improv tehno”, ali je to toliko iskorišćen pojam da je izgubio svako značenje. Svakako je u pitanju pretežno klupska muzika i 90% improvizovana na licu mesta.

Bane: Ja se lično jako slabo snalazim sa produkcijom žanrovske muzike, tako da sam dosta toga naučio od Jana i pokušavam da pratim neke njegove smernice u formi i izrazu, a onda “filujem” nekim mojim twistom na zadatu temu.

Koliko dugo se bavite muzikom? Kada je sve počelo?

Bane: Posle pokušaja sviranja klasicnih instrumenata u nižoj i srednjoj muzičkoj (klavir, lauta), okrenuo sam se manje formalnom obrazovanju i krenuo da sviram gitaru, a to me je odveo eksperimentisanju sa raznim žicanim instrumentima, a sa sintovima sam krenuo da radim pre jedno 5 godina. 2015. Sam sam počeo da nastupam sa svojim solo projektom kӣr i imao jedno izdanje na Creme Organization-u, a 23. novembra mi je izašao novi EP na Yerevan Tapes-u.

Jan: Negde ranih 2000ih sam se zainteresovao da pravim muziku koju sam tada pretežno slušao tako da sam iskoristio znanje sa časova klavira i proveo par godina praveći retro cheesy spacey ambijentalnu muziku. Dobra stvar iz tog perioda je što sam praktično svo svoje slobodno vreme iskoristio koristeći i istražujući hardverske i softverske sintisajzere, pluginove i ostalu opremu pa sam skupio neko solidno osnovno znanje koje sam mogao da upotrebim kasnije za druge stvari koje sam radio.

Da li je potrebno napraviti dosta kompromisa kako bi se ovakav vid saradnje desio?

Bane: Ono u čemu najvise uživamo dok radimo zajedno je zapravo improvizacija. Celu stvar olakšava i to da su ispred nas modularni sintevi, a oni ako ih patchujes na pravi način, sami za sebe govore određenu priču, tako da imobilizuju tvoj ego na najbolji mogući način, nisi više ti taj koji mora nešto tu decidno da kaže već si više u funkciji nekog ‘šefa sale”  (koji kada je to prigodno može da zgrabi gudalo i odšeta do bilo kog instrumenta i “zagudi” ono što mu je na srcu).

A kako izgledaju vaše probe?

Jan: Ne bih znao, hahah. Obično se nađemo nekoliko dana pre nastupa da usmeno napravimo neki plan pa onda odvojeno osmislimo svoje setupe. Zapravo nam je jedina prava proba u klubu, praktično smo prvi tamo za soundcheck tako da imamo vremena da sve isprobamo i namestimo.

Kakav miks (live set) ste spremili za B/A?

Jan: U pitanju je snimak našeg seta sa otvaranja zimske sezone Drugstorea, kao uvod Silent Servantu koji je tada radio u velikoj prostoriji.

Šta mislite o sceni?

“There is no point in using the word ‘impossible’ to describe something that has clearly happened”. Luna Lu

Jedna omiljena klupska numera za naše čitaoce.

Jan:

Bane:

Lajkuj:

Komentari:

  1. Bure says:

    U vreme sveopste komdofikacije, tehno podseca na bes. Mhm.
    Pogotovo u Dragstoru gde se ketamin zvace kao bone. Mozda je u tvoje vreme rejv znacio revolt, danas je to oaza folera, konformista, hipsterizovanih hemičara i ispraznih telecih glava za pogledima konjske muve, i samo produzena ruka kunzumerizma od kog misliš da si daleko.

Ostavite komentar:

Slični članci: