Da li imate preko 18 godina?

Uzdasi oduševljenja

TV TOP 10: Serije koje ste morali da pogledate u 2015. (ako vam radi televizor ili monitor)

9
0

Kada su u pitanju neke od najboljih serija ove godine (tj njihovih ovogodišnjih sezona) gledao sam da ovaj Top 10 bude reprezentacija stvarno najsvetlijih TV momenata, ali i da pohvali neke tematske, formatske i suštinske novine, i da pri tome sve ostane u domenu “večernje”, a ne eksperimentalne televizije.

Za razliku od “TV serija koje i niste morali da pogledate” ovde je bilo čak tri puta više konkurenata, što govori o visokom kvalitetu produkcije. U odnosu na neke od prošlih godina, nisam baš izgubio ne-engleski dah gledajući evropske i druge ne-američke produkcije.

10. MAN SEEKING WOMAN (S01)

Sve u životu je vrlo jednostavno. Samo je u nama komplikovano. Ovaj satirični romkom diže te dve teze do apsurdnih i često urnebesnih nivoa, uspevajući pri tome da ostane unutar granica žanra sa kojim se pari. Ako postoji šou koji ne liči ni na jedan drugi, a da pri tome nije animiran, to je ovaj.

09. THIS IS ENGLAND ’90 (S03)

Treći i (verovatno) poslednji televizijski deo polu-autobiografske sage Shanea Meadowsa, koju je započeo njegov istoimeni igrani film, predstavlja još jedan neverovatan poetski vrhunac engleskog TV realizma. Priča o prijateljstvima započetim početkom burnih osamdesetih ulazi u svoj triphopični smiraj na pragu devedesetih, a Meadows uverljivo uspeva da samo dobru i dobrima da šansu za nekakvim hepiendom.

08. HAPPYISH (S01)

Ne dozvolite da vas izdeprimira činjenica da je Showtime (već) ukinuo dalji život ove serije. Deset epizoda tvorca Shaloma Auslandera (sic!), za koje sam ja iz samo meni znanih razloga mislio da su rimejk istoimene švedske serije, i dalje stoje kao zeitgeist duha i tela modernog čoveka. Naročito onog zarobljenog u raljama advertajzinga i sa zadatakom da učini svet prividno lepšim.

07. CATASTROPHE (S02)

Još jedan fenomenalan romkom koji počinje tamo gde većina ostvarenja ovog žanra završava- u braku. Sharon Horgan i Rob Delaney, autori i glumci ove serije, bez blama su se upustili u demontiranje svih idiličnih klišea nove veze, nove ljubavi, prvog braka, prve (i druge) dece… Ostajući pre svega verni ideji da čovek ne postane moron kad mu se sve to desi. Naročito ne u četrdesetim.

06. CUCUMBER (S01)

Queer As Folk (UK) je svojevremeno digla prašinu zbog svog uverljivog prikazivanja života gej muškaraca u Mančesteru. Cucumberu je zapalo da tu nagomilanu prašinu, potom gurnutu ispod tepiha, pred našim očima počisti, negde. Šta znači biti u (gej) vezi i u ljubavi sa nekim dugo nije bilo predstavljeno romantičnije, a bogami ni tragičnije. A ni tragikomičnije. Life’s a bitch and then you die. 4Real.

05. MR ROBOT (S01)

I na ovu temu sam se već raspisao na ovoj adresi, ali to je bilo pre nego što su desetine Novih serija navalile u moj život. Međutim, priča o ličnom i društvenom cepanju i dalje deluje originalno i sveže, i sem The 100, ja ne vidim bolju seriju za pametnog tinejdžera, a koja od njega neće (na)praviti pasivnog, pobeđenog i mudrog posmatrača (zvuči poznato?!), već aktivnog, pobedivog i sve mudrijeg učesnika. A ko nešto tako ne bi poželeo svom detetu?

04. THE KNICK (S02)

Bret Easton Ellis u svom podkastu ima redovnu naviku da se obrecne na “Zlatno doba televizije” sa komentarom da u toj diktaturi scenarista ima premalo prilike i primera za autorski vizuelni doživljaj koji pruža, još uvek, “rediteljski” film. Ako postoji serija koja to više demantuje, to je ova. Steven Soderbergh, u čvrstom klinču sa svojih dvoje scenarista/ autora, svaku epizodu drži pod ličnom kreativnom kontrolom i pravi mini-čuda prikazujući nam uspehe i zablude početaka moderne medicine. The Knick je “ekspirijans” u punom smislu te reči.

03. UnREAL (S01)

Verovatno najveće iznenađenje ove godine. Sa kanala koji donosi radosti domaćicama sa viškom (TV) vremena, stigao je šou kojim bi HBO i dan danas mogao da se podiči. Ispred i iza kamere jednog rijaliti šou a la Bachelor dalo nam je uvid u “svetsku Farmu” i pokazalo da ne treba mnogo da čovek od ološa bude još veći ološ. I još veći. I još veći. I još veći. Samo ako su pare dobre, a savest dovoljno daleko.

01. THE LEFTOVERS (S02) / HOUSE OF CARDS (S03)

Treća sezona House Of Cards je, sa dramaturške strane, bila hirurški besprekorna. Portret Magbeta i njegove lejdi otišao je korak dalje od Šekspirovog originala i pokazao nam da ni Frank, a ni Claire nisu dorasli ambicijama koje su ih vodile.

Razlaz je bio neminovan, jer njihove sujete su od titanijuma.

Ako vas zanima moje opširnija elaboracija svratite.

Što se The Leftovers tiče, koju samo malčice više ističem na ovom TV tronu, tu seriju je krasila jedna bitna karakteristika u odnosu na sve ostale serije ove godine- apsolutno im se jebalo za gledaoca (gledaoce).

Nakon odlične prve sezone, serija se preselila na drugu lokaciju, uvela nova, ravnopravna lica u ansambl i još više razbila linearnu dramaturgiju u maestralno osmišljene epizode koje su se tek na kraju spojile u impresivan mozaik.

Pored divljenja ovom dramaturškom “patek filipu”, ostalo je ono mnogo bitnije- analiza čuda, i kao alegorije i kao reprodukcije svih čuda koja su utemeljila našu civilizaciju. Bejzikli, kosmoštasmo, čemu služimo i šta se dešava kad nestanemo… Novi Twin Peaks sada nema zadatak da nadmaši samo ono od pre 25 godina, nego i ovo.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: