Da li imate preko 18 godina?

TOP 5: GRAZ DIAGONALE

Filmovi koji su se izdvojili na austrijskom festivalu

0
0

Filmski festival Diagonale se prvobitno održavao pod okriljem austrijske filmske komisije u Salzburgu od 1993. do 1995. godine, posle čega je premešten u Grac 1998. pretvoreći ga u sedište austrijske filmske industrije. Diagonale predstavlja aktuelnu austrijsku filmsku scenu, ali takođe i domaće i međunarodne premijere. Zapravo, festival je osmišljen kao forum za prezentaciju austrijske filmske produkcije i diskusije o istoj. Njegovi cilj i zadatak su nijansirano, raznovrsno i kritično istraživanje austrijskog filma ali ujedno i postavljanje industrije u centar pažnje medija i samim tim u javni diskurs. Tako, filmski stvaraoci i njihovi radovi bivaju u srcu – i srce – festivala, što pruža retku mogućnost upoznavanja sa austrijskim filmom u svoj svojoj raznovrsnosti, raspoznavanja aktuelnih trendova i otkrivanja novih ostvarenja.

Izdanje 2014. godine je otvorio novi dokumentarac Johanesa Holhauzena, The Great Museum, koji je bio premijerno prikazan na ovogodišnjem festivalu u Berlinu. Festival je trajao od 18. do 23. marta sa raznolikim programom od više od 130 filmova u šest različitih kategorija, ali nama su se sledećih pet naslova najviše dopala! Neke od njih ćete imati priliku da pogledate na narednom festivalu austrijskog filma u Dvorani Kulturnog Centra Beograda.

1. The Great Museum Johanesa Holhauzena

The Great Museum je zanjimljiv i zabavan zakulisni pogled na jednog od najvažnijih i najčuvenijih muzeja sveta: Muzej Kunsthistorišes u Beču. Snimljen u posmatračkom stilu, film nam pokazuje različite procese kreiranja savršene okoline za umetnost počevši od direkora do čistača, od nosača do istoričara umestnosti; osoblje muzeja je sačinjeno od međuzavisnih zubaca iste mašine. Bez intervijua, naracije i muzike, film nam pokazuje svet o kom uopšte ne razmišljamo dok posećujemo muzej.

Holhauzen poštuje ne samo ustanovu koju snima, već i svoje gledaoce i veruje da mogu sami da interpretiraju njegov rad i dok ga gledamo, shvatmo da ono što vidimo je nešto sasvim novo, da rad sa takvim predmetima je absolutna privilegija i da je uloga osoblja u očuvanju svetskog kulturnog nasleđa retka, otmena i esencijalna.

Gledaoci će uživati u ovom predivnom edukativnom ostvarenju, poznavaoci umetnosti i oni upoznati sa kolekcijama muzeja će se odlično provesti gledajući omiljena dela. The Great Museum je divno kulturno iskustvo!

2. ShirleyVisions of Reality Gustava Dojča

Shirley – Visions of Reality je impresivna filmska rekreacija slika i raspoloženja: 13 najpoznatijih slika Edvarda Hopera oživljene su u priči žene čije nam misli, emocije i meditacije pružaju pogled u jednu eru američke istorije. To je jedan fascinantan filmski eksperiment koji je premijerno prikazan na festivalu u Berlinu prošle godine. Za one koji su upućeni u ovih 13 dela, vrlo je zabavno pokušavati naći tačan trenutak kad se akcija podudara sa naslikanom scenom. Iako Shirley nudi vrlo hladno gledanje zbog prirode projekta i priče, ono je interesantno pomeranje granica umetnosti kao i idealna kombinacija dva izgranka iste.Topla preporuka!

3. Der Fotograf vor der Kamera Tica Kovija i Rajnera Frimela

Fotografije Eriha Lesinga su među najuticajnijim slikama posleratne ere. Poznati magnum fotograf beležio je preokret Evrope i zauvek se zatvorio u svetilište kolektivne memorije Austrije sa fotografijom Leopolda Figla, koji ponosno pokazuje Traktat o Slobodi sa balkona Belvedere-a. U ovom dirljivom, pametnom i uvidnom dokumentarcu, reditelji prate Lesinga u njegovoj svakodnevici, na poslu i u njegovoj potrazi za onim što definiše njegove slike: čežnja i nada.

4. Resort Klarise Time

U odmaralištu, u eleganciji davno prošlih dana, kamera prati jedinog gosta, glumicu, kroz jedan njen dan prepun slobodnog vremena koji drugi određuju. Ali, ima i kasting za filmski projekat i bizaran skrin test. Resort je kratak film koji je divno smešten u neodređenosti, iščekivanju, očajan, siv, statičan, pa ipak vrlo inventivan. Ima takođe zanimljivu genezu: nastao je tokom traženja lokacija za novi film bosanske rediteljke Jasmile Žbanić.

5. Grand Central Rebeke Zlotovski

Od svoje premijere na festivalu u Kanu, film Rebeke Zlotovski, Grand Central, je redovni gost u festivalskom kolu proteklih godinu dana. Ideja i prostor ovog filma su, iako originalni, vrlo neuobičajeni. Kao privremeni radnik u nuklearnom postrojenju gde su radijacija i zdravstveni rizici najviši, Gari nalazi ono što je tražio već duže vreme: pare, prijateljstvo i ljubav. Međutim, ubrzo se zapliće u ljubavni trougao, fatalnu situaciju koja nalazi svoj izražaj u znacima upozorenja koji se iznova ponavljaju i koje reditljka vrlo pedantno prenosi uz velike planove i zastršujuću i disonantnu električnu muziku. Grand Central je suptilna društvena kritika, prikaz klopke manjka obrazovanja sa moralnom porukom da ljubav može (neočekivano) da se rađa i opstaje u najtoksičnijim okruženjima.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: