Da li imate preko 18 godina?

Početak izlagačke sezone Remont galerije 2022.

Izložba/projekat „Pogled unazad: Energija 1992/1993 - angažovana umetnost u javnom prostoru“ podseća na umetnike koji su savremenu umetnost uveli u polje društvenog delovanja.

Autor:
Remont – nezavisna umetnička asocijacija započinje 2022. godinu intenzivnim programom. Izlagačka sezona počinje izložbom „Pogled unazad: Energija 1992/1993 – angažovana umetnost u javnom prostoru“, a Remont pokreće i novi izlagački format „NUS“.
Izložba/projekat „Pogled unazad: Energija 1992/1993 – angažovana umetnost u javnom prostoru“ se bavi fenomenom 1992-1993. godine i prvim i veoma intenzivnim akcijama, koje su inicirali vizuelni umetnici, i koje su srpsku savremenu umetnost uvele u polje društvenog delovanja.
Biće izloženi radovi Saše Markovića Mikroba (Crossover, kolaži, maj 1992 / februar 1993), Grupe FIA (plakat „(Ne)moguće: !“, deo antiratne kampanje realizovane u okviru studentskog protesta na Beogradskom univerzitetu, jul 1992; promocija prvog Publikum kalendara, 19. januar 1993), Grupe Škart (plakati, 1991/1992; Tuge, decembar 1992/avgust 1993), Miomira Grujića Fleke (Šišmiš za početnike, početak 1993; Urbazona, jun 1993) i grupe Led art (Zamrznuta umetnost, 15. maj 1993; Potop, 16. oktobar 1993). Kustos je Darka Radosavljević Vasiljević.

Led art

Ove umetničke inicijative, nastale u izuzetno turbulentnom društvenopolitičkom okruženju, izmestile su ustaljene reprezentacije umetničke prakse i iz galerija izašle u javni prostor ulica, trgova, pijaca… Reflektujući društvene probleme, postavljajući umetnika i umetnički rad u nove okolnosti, alarmirajući širu javnost, istovremeno su kohezirale i aktivirale širu umetničku zajednicu i postavile temelje za dalji razvoj komunikacije na relaciji umetnik-umetnost-javnost-publika. Nastali u specifičnom društvenom kontekstu, izabrani radovi su karakteristični po novom pristupu i umetničkom činjenju koje nastaje integrisanjem umetničkog dela u javni prostor putem interakcije s javnošću. Pored vizuelnih umetnika, u aktivnostima su ravnopravno učestvovali i umetnici drugih vokacija, javne ličnosti i svi ostali zainteresovani građani. Upravo taj model umetnik + umetničko delo + akcija u javnom prostoru + učešće publike formirao je autohtonu praksu javnog društveno angažovanog delovanja umetnika karakterističnu za period devedesetih.

Grupa FIA

Projekt „NUS“ ( izvornog značenja „Duh, intelekt“ ali i/ili prateći proizvod) je istovremeno provetravanje i unošenje sveže energije izazvane novim kolektivom Remonta. Na dva nova punkta, spolja-iznutra, predstavljamo radove umetnika koji će se smenjivati na 3-4 meseca.
Na prozoru ka ulici Maršala Birjuzova Remont predstavlja rad Jelene Mijić “Umetnost mora biti lepa, šarena i fino podgrejana”. Rad je digitalna intervenicja na reprodukciji jedne slike iz serije “Umetnost mora biti lepa, šarena i rukom rađena” nastale na trećoj godini osnovnih studija, kada se kao imperativ uvodi uljano slikarstvo i očekivanje da će studenti početi da se bave autorskim radom, na koje autorka pokušava da odgovori tako da ih zadovolji, ali u isto vreme i obesmisli i banalizuje.
Na zidu nedavno proširenog prostora, mini dvorištu, predstavljamo rad Mirze Dedaća. U tematskom smislu on se nadovezuje na prethodne radove iz serije “Kurac u Ladnoj vodi” u kojoj autor kritički komentariše domaću umetničku scenu. Radovi iz ovog ciklusa izvedeni su u obliku štampanog propagandnog materijala. Ovom prilikom promovišemo plakat i letak iz istoimene serije.
*naslovni rad: Grupa Škart, TUGE, decembar 1992 / avgust 1993

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: