Odlazak r’n’r muze
Anita Pallenberg, bivša partnerka Keitha Richardsa i seks simbol '60-ih, preminula je u 73. godini.
Stounsi su se zamalo raspali zbog nje pošto je bila u vezi s dvojicom iz benda, postala je seks simbol šezdesetih u psihodeličnom filmu „Performance“ Nicolasa Roega, a boho stil koji je praktično izmislila i dan danas predstavlja modnu mantru.
„Šta nose danas devojke: čizme, kaiševe s velikim kopčama, kašmir, velike šešire, krzno pogotovo. Ko je to prvi nosio? Ja! Moj stil je svuda“, rekla je Anita Pallenberg u intervju Guardianu pre 9 godina. I to jeste istina. Kada se 1994. sa 60. godina pojavila na slavnom St. Martin’s umetničkom koledžu (istom onom gde je Jarvis Coocker sreo sadašnju suprugu Janisa Varufakisa, a onda nastala pesma „Common people“ benda The Pulp) u dugoj bundi sa leopard printom i u pratnji dva daleko mlađa momka, želeći da završi koledž i uradi disertaciju iz tekstilne mode, svi prisutni su bili uvereni da je u pitanju budalasti potez babe koja i dalje misli da je zvezda. Na opšte iznenađenje četiri godine kasnije sledbenica Aleister Crowley-a i najveći fan jednog od najkontroverznijih video umetnika 20. veka Kennetha Angera (koji je definisao kultnom „more of a bitch than a witch“ sintagmom) sama je napisala završni rad, ali i pored dobrih ponuda odbila da se bavi modom pošto je „…sve ionako Gucci i Prada. Previše pokvarenih, previše zlih, previše teško za uspeti“.
Pallenberg je sa 16.godina pobegla iz internata u Nemačkoj u koji je stavio otac Italijan kako bi što bolje naučila jezik. Zbog neverovatne lepote brzo je postala model i našla se u Njuorku u društvu Andy Warhola u njegovoj slavnoj Fabrici. 1965. prisustvovala je koncertu Rolling Stonesa i uspela je da se ušunja u backstage gde je Brian Jones, tadašnji gitarista i vođa benda, pozvao u svoju hotelsku sobu. Pridružila im se na turneji s tim da je Jones postajao sve psihotičniji i nasilniji prema svojoj devojci dok je Keith Richards nije spasio nakon dve godine. Ovo javno otimanje devojke je zamalo dovelo do raspada benda ne toliko jer su sujete bile povređene već zato što su Pallenberg i devojka Micka Jaggera, Marianne Faithful, uistinu bile muze benda – učile su ih umetnosti, književnosti, filmu, modi, seksualnosti – i ravnopravni „šesti članovi“ pošto je Pallenberg pevala prateće vokale na „Simpathy for the Devil“ a Jagger je po njenim komentarima uradio miks albuma „Beggars Banquet“ iz 1968.
Ipak, najveći uticaj Pallenbergove na istoriju popularne kulture definitivno je glavna uloga, sa Jaggerom, u kultnom filmu „Performance“ iz 1970, filmu koji je svojom androgenom seksualnošću, isčašenim narativom i psihodeličnim rediteljskim postupkom postao vizuelni simbol revolucionarnih šezdesetih i eksplozije narkofilsko-seksualno-umetničkih potreba za slobodom. Njena pojava, na koju je poznati glumac Rupert Everett prvi put masturbirao u bioskopu sa 15 godina, u ulozi androgene Pherber, omnipotentno seksi, opasne i slatko amoralne prenela je duh vremena na najbolji način – mladi su dolazili do socijalne rekognicije rušenjem svih dotadašnjih moralnih postulata okoštalog društva uz velike količine droge, nasilja, seksa i larpurlartizma istovremeno gubeći sopstveni identitet u „šezdesetosmaškoj“ masi.
Ovom ulogom Pallenberg je prevazišla granice „groupie“ ribe i postala ikona jednog vremena.
Nakon uspeha filma raširio se trač da je u paralelnoj vezi sa Jaggerom, a mnoge filmadžije i producenti su paru nudili slične uloge. Pallenbergova je sve odbijala jer nije želela da upadne u „barbarelski“ kalup (imala je sporednu ulogu i u ovom čuvenom filmu Rogera Vadima iz 1968.) dok je u već pomenutom intervju Gardianu 2008. konačno priznala šta se dešavalo sa Jaggerom: „Naravno da nisam imala ništa s njim. Uvek biram Keith-a ispred Mick-a, a iako sam blesava nisam kurva “.

Mick Jagger, Michele Breton i Anita Pallenberg na snimanju filma “Performance”.
Anita je imala zapaženu filmsku karijeru i pre “Performance“, ali je troje dece iz veze sa Richardsom, kao i dugogodišnja zavisnost od heroina i alkohola koje se tek otarasila 2003. nakon ulaska u program anonimnih alkoholičara, omela da napravi više zapaženih uloga. Pred kraj života igrala je u filmu Abela Ferrare “Go go tales” 2007. i Harmony Korine “Mr. Lonely” iz iste godine. Zbog filmova javnost se opet zainteresovala za Anitu. Novinarske ekipe je primala u svom impoznatnom stanu u londonskom kvartu Čelsi s pogledom na reku Temzu uređenom u hipi retro šiku sa prostranim kožnim kaučima, tepisima u duginim bojama, plišanim jastucima i ćilimima na kojima su ekstravagantni leopard printovi.
Tagovi:
Slični članci:
- Jubilarno 10. izdanje Kosovo i Metohija međunarodnog filmskog festivala
Jubilarno 10. izdanje Kosovo i Metohija međunarodnog filmskog festivala
Tokom trajanja festivala publika će moći da pogleda sedam ostvarenja.
- Film „Obraz“ reditelja Nikole Vukčevića na prestižnim festivalima u Kotbusu i Kairu
Film „Obraz“ reditelja Nikole Vukčevića na prestižnim festivalima u Kotbusu i Kairu
Film je inspirisan motivima antologijske pripovetke Obraz (Legenda o Nuru Doki) crnogorskog akademika Zuvdije Hodžića.
- Nagrađivana predstava „Crna ovca“ na sceni Ateljea 212
Nagrađivana predstava „Crna ovca“ na sceni Ateljea 212
Predstava preispituje model otpora karakterističan za savremeni kapitalizam.
- Specijalna projekcija filma „Govori da bih te video“ Marije Stojnić u okviru programa DokZima
Specijalna projekcija filma „Govori da bih te video“ Marije Stojnić u okviru programa DokZima
Film istražuje zvučne krajolike Radio Beograda, jedne od najstarijih radio stanica u Evropi.
- Prvi srpski božićni film
Prvi srpski božićni film
Zlatibor je bio glavna lokacija snimanja tipičnog božićnog televizijskog filma.
- La Palma: Da li je serija snimljena po istinitom događaju?
La Palma: Da li je serija snimljena po istinitom događaju?
Norveška mini serija se bavi erupcijom vulkana na Kanarskim ostrvima.
Lajkuj: