Da li imate preko 18 godina?

NOVE SERIJE Sezona 2015-2016 (II deo)

Ima li aviona u pilotu?

6
0

U drugom nastavku proširujemo dominatnu američku ponudu sa australijskim i britanskim naslovima. Ne radi se ni o kakvom slučaju anglo-saksonskog fašizma, već o pukoj činjenici da ne-engleske produkcije nestalnije pristižu, kao i da engleske titlove za aktuelne produkcije bukvalno izrađuju sami gledaoci. Zato, pejšns, prešs, biće svega u narednim nastavcima.

800 Words (Seven Network/ Australia)

BROJ ODGLEDANIH EPIZODA: 1

LIČNA KARTA: “Iz Australije”

BEFORE: Erik Thomson, australijska TV zvezda, igra Georgea Turnera, web kolumnistu koji nakon smrti supruge odlučuje da se sa svojih dvoje dece iz Sidneja preseli u malo mesto Weld, na Novom Zelandu i preko interneta kupuje kuću za koju veruje da je u njoj kao dečak provodio letovanja. Međutim, pehovi ne prestaju. Porodica već pri dolasku doživi manju saobraćajnu nesreću, kuća nije ta za koju je mislio da jeste, nameštaj iz Sidneja im tone na brodu “Titanija” na putu do Novog Zelanda, ali George i dalje veruje da će uspeti da zasurfuje novim životom…

AFTER: Pretpostavljam da je ovo ono što bi se moglo nazvati pristojnom porodičnom televizijom za petak ili nedelju veče. “Život piše priče”matrica, dozirani staromodni humor, egzotična lokacija, sredovečna avantura, ali tu je i po nešto za tinejdžere… Ako mislite da ćete živeti 300 godina, ovo je ok da se gleda.

Blindspot (NBC)

B. O. E: 1 (i ako ne mora, ne bih više)

LK: Pretpostavljam da će nekima od vas jedino značiti da je autor ove serije, Martin Gero, napisao scenario za prvu epizodu Dark Matter (za koju i dalje ne kapiram zašto je ljudi hajpuju)

BEFORE: Prva scena: policajac pronalazi veliku, sportsku torbu na Tajms skveru. Druga scena: Tajms skver je potpuno ispražnjen od ljudi: a) da bi mi ostali bez daha, b) da bi anti-terorističke jedinice mogle da pristupe “otvaranju” torbe. Član jedinice koji se približava torbi čini to u skafanderu i gumenim rukavicama bez ikakve druge opreme pri sebi. Iz torbe izlazi naga i potpuno istetovirana žena. Treća scena: na nekom drugom kraju grada FBI jedinica je u kući nekog psihopate koji je u kući kreirao robovlasnički harem. Jedan od članova jedinice u ruci ima aparat kojim može da skenira kroz zidove i detektuje “toplo” ljudsko prisustvo. Tu je prestalo da me interesuje i ko je ona istetovirana žena koja ne zna ko je i šta je, niti šta će biti sa njom, niti koja je idiotska konspiracija kumovala svemu.

AFTER: Ako ste pročitali sud o Minority Report u prvom delu predstavljanja Novih serija primenite ga skoro doslovno i ovde. A ako niste, pa pročitajte.

Limitless (CBS)

B. O. E: 1

LK: Prema filmu Neila Burgera prema romanu Alana Glynna

BEFORE: Sećate se filma sa Bradley Cooperom? On je neki pisac luzer ili štaveć i onda slučajno zguta pilulu od koje mu mozak proradi dvesta na sat. Sve je isto, samo što je sada glavni junak, Biran Finch, muzičar, a Bradley ima kejmio kao (verovatno) član Google tima koji u Brianu vidi otpornog (s obzirom da pilula ubija korisnike nakon više konzumacija) i podobnog protežea. Baš kao i u Minority Report tu je zgodna detektivka (Jennifer Carpenter, ex-Dexterova sestra) da mu se nađe ako serija odluči da ih upari u rešavanju slučajeva…

AFTER: Nije nepodnošljivo, u poslednjoj minuti serije nema klifhengera za ark cele serije, režirano je sa dosta duha i MTV-ijevske publike na umu (stvari su i nacrtane). Nažalost, CBS se drži procedurala kao pijan plota i ovo će bejzikli biti The Mentalist sa većim mentalnim kapacitetom minus šarm Simona Bakera. Jer Jake McDorman (Brian) ima harizmu stondiranog dabra.

Midwinter Of The Spirit (ITV)

B. O. E: 2

LK: Stephen Volk, veteran britanske paranormalne TV fikcije, i početnik Phil Rickman

BEFORE: Poslednjih godina britanski kanali plasirali su nekoliko vrlo zanimljivih serija sa temom paranormalnog (The Fades, Jonathan Strange & Mr Norrell, The Enfield Haunting, Remember Me). Tradicija i motivi engleske gotike ovde su nešto smelije prekomponovani i aplicirani na seting i događaje koje bi možda pre očekivali u američkom hororu smeštenom na rednečki Jug. Merrily Watkins postaje popica (“vikarka”) u eparšiji u kojoj se upravo odigralo brutalno ritualno ubistvo. Ubrzo nakon toga umire i lokalni nitkov, a Watkinsova, koja je bila uz njega na samrtnoj postelji, od tog trenutka počinje da se suočava sa nečistim silama koje je opsedaju i u snovima i na javi.

AFTER: Štimung je odličan, likovi su, baš kao i glumci, dovoljno autentični. Najviše od svega mi se dopalo što serija ne igra na to da li je nadrealno posledica nečije iščašene psihe i okolnosti ili ga stvarno ima. Deluje da ga stvarno ima. Deluje da će egzorcizam i forenzičari ovde ruku pod ruku rešavati slučaj i to vidim kao prijatnu intervenciju na već izrabljeni kliše ubistva u malom mestu i muško-ženskog detektivskog tima koji se njime bavi.

The Player (NBC)

B. O. E: 1

LK: John Fox je radio kao izvršni producent na Blacklist, dok je njegov, kolega ko-kreator, John Rogers, između ostalog kreirao za TNT i sumanutu seriju The Librarians, u kojoj arheolozi i “knjiški moljci” u nekakvom “Guy Ritchie meets Indiana Jones” fazonu dejstvuju kao muzejska policija, tako da cenim da je on ozbiljnije kumovao sumanutoj premisi The Player.

BEFORE: Wesley Snipes, vraća se iz kontroverznih finansijskih problema na, doduše, “mali” ekran, kao Mr. Johnson, krupije u megakonceptualnoj kockarnici u kojoj se “stvarno bogati” klade u milione dolara na ishode kriminalnih slučajeva. Mr Johnson i njegova asistentica, a na bazi okeana dostupnih podataka, u stanju su da predvide da će doći do nekog zločina. Njihov “igrač” potom pokušava da taj zločin spreči, a bogati se za to vreme klade. Prva epizoda završava time što eks-FBI-ajovac, Alex Kane, postaje novi “igrač”.

AFTER: Svake sezone napadnuti smo “high” konceptima koji televizijskim gledaocima i pričom i egzekucijom pokušavaju da nadomeste neodlazak u bioskop na filmove sličnog sadržaja. Uspešni Blacklist, vitalni Person Of Interest i upokojeni Intelligence, samo su neki od primera u kojima imamo “sumanutu premisu”, proceduralnu radnju i junaka koji, kako serija odmiče, sve više bije sopstvene konspiratorne bitke. Uprkos voštanom licu Wesley-a Snipesa, The Player ne deluje kao da će biti ni po čemu posebnija od (ne)pomenutih. Yr choice.

Quantico (ABC)

B. O. E: 2

LK: Joshua Safran je radio kao scenarista na serijama Smash i Gossip Girl.

BEFORE: Quantico je akciona-trilerozna prajmtajm serija sa temom terorizma. Sa jednom vrlo zanimljivom inovacijom- njeni akteri su FBI početnici koji su tek pre par meseci počeli sa edukacijom i već su uvučeni u konspiraciju koja je rezultirala “najvećim terorističkim napadom od Najn-ilevena”. Serija počinje odmah nakon samog napada, da bi nas potom kroz flešbek glavne junakinje vratila par meseci unazad na početak školovanja. Dva paralelna toka svojom interakcijom prave slagalicu koja kroji i otklanja konspiracije koje se roje od samog početka oko toga ko je organizator napada.

AFTER: Mislim da je Safranov bekgraund u tinejdž i entertainment temama pomogao da ovaj “Grand Conspiracy” materijal zaživi na svež i atraktivan način (pre svega mlađoj populaciji). Glavni junaci su (možda čak i previše) šaroliki, ali te upadljive razlike pomogle su da se oni već od prve epizode efektno izbore za svoj prostor. Obilje spletki nudi perpetomobilni potencijal za osnovnu priču i mislim da će sve zavisiti samo od toga koliko će nam junaci postati bitni i dragi.

Rosewood (Fox)

B. O. E: 14 minuta i 23 sekunde prve epizode.

LK: Kreator Todd Harthan radio je kao scenarista na (TV) Crash i Psych. Ovo mu je prvo autorsko ostvarenje.

BEFORE: Morris Chestnut, nekima podjednako poznat i iz bioskopa i sa televizije, igra patologa Dr. Beaumonta Rosewooda koji svojom privatnom praksom pomaže policiji u rešavanju slučajeva. S obzirom da su svi aspekti u procesu rešavanja zločina na američkoj televiziji dobili svoje “spin-ofove” bilo je pitanje kada će patolozi doći u prvi plan (pravimo se da Dextera nikada nije bilo).

AFTER: Formulaičnost, opušteni Majami “vajb” i dominantno crni kast (za promenu) krase još jednu seriju od koje bi televizija mogla prerano da umre.

Scream Queens (Fox)

B. O. E: 4

LK: Ryan Murphy i Brad Falchuk, tvorci Glee i American Horror Story + Ian Brennan koji je radio kao scenarista na Glee.

BEFORE: Dvadeset godina nakon što je jedna od članica prestižnog Kappa sestrinstva u vrlo bizarnim okolnostima umrla nakon porođaja, počinju nova ubistva članica. Svaka sličnost sa desetinama horora i, između ostalog, osnovnom postavkom MTV-ijevog rimejk hita Scream (od pre par meseci) je namernaslučajnanamerna… Emma Roberts igra Chanel, “queen bitch” sestrinstva, koju su bogatstvo i lepota naučili da se bahato i ružno ponaša kad god stigne. Pored novih, siromašnih i ružnih, članica sestrinstva njen najveći rival je dekanka Cathy Munsch (Jamie Lee Curtis).

AFTER: Kao i u svim svojim TV projektima, Ryan i Brad imaju sjajnu i originalnu ideju, čiji potencijal otkriju i potom ubiju boga u njemu već u prvih deset minuta. Obično ne znaju kako da dalje vode priču i uglavnom ponavljaju iste stvari ili ukrcavaju nove likove. Tako i ovde. Fenomenalno bahata Chanel i njene Chanelice (2-6) već u drugoj polovini prve epizode krenuće da se repriziraju, a standardno nepodešeni žanr serije (da li je horor, ili crna komedija, ili horor-komedija, ili spuf?…) samo će dodatno namučiti gledaoca da odluči da li i šta ovde treba da gleda. Standardni LGBT angažman i pop-kulturne reference i dalje su tu da nam zamazuju oči. Ipak, dok god ima bičinesa u Chanel, gledaću.

Top Coppers (BBC Three)

B. O. E: Jedna je bila previše.

LK: Što manje znate, to bolje (mada i nema šta da se zna)

BEFORE: Spuf na policijske buddy-buddy serije osmadesetih. Smešten u imaginarni Justice City, u zemlji koja sasvim sigurno više izgleda i ponaša se kao Amerika. Glavni protagonisti su smota 1 (Mitch), smota 2 (John) i njihov šef (Šef), koji je iz samo njemu znanih razloga, pretpostavljam kao method-actor, odabrao lik i delo Eddieja Murphy-ja iz osmadesetih kao uzor za svoj lik.

AFTER: Poslednje apstraktno, infatilno TV ludilo Matta Lucasa, Pompidou, u kome je odlučio da junaci govore izmišljenim jezikom i ponašaju se kao debilizovani imitatori Benny-ja Hilla deluje kao delo genija (što možda i jeste) u poređenju sa ovim.

 

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: