Muzički film za pesmu “I’m Afraid The Bird Will Die”
Stefan Đorđević je režirao divan kratki film o devojčici koja se priprema za ritual punoletstva, primorana da se prerano odrekne detinjstva.
Muzički film Stefana Đorđevića za pesmu hrvatskog kantautora J.R. August-a “I’m Afraid The Bird Will Die” premijerno je prikazan 1. februara. JR August spaja folk, gospel, pop, bluz, bugivugi i mnoštvo različotih uticaja kako bi stvorio svet koji se vrti oko prirode, reka, šuma i jedinstvenih likova koje živopisno slika u svojim pesmama uz pomoć svog benda i hora.
Izolovana komuna žena priprema devojčicu zaritualnu ceremoniju sazrevanja. Obećana je za
dečaka iz muške komune nakon rituala. Zbunjena očekivanjima koja treba ispuniti, devojčica beži sa
dečakom koji joj se sviđa.
Protagonistkinja filma je dvanaestogodišnja devojčica, rođena u svetu pravila i obaveza. Pripremana se za ritual punoletstva, primorana da se prerano odrekne detinjstva i prihvati planiranu budućnost nad kojom nema kontrolu.
Reditelj Stefan Đorđević kaže da je veći deo svog života imao snažan osećaj pripadnosti grupi, što je bilo posebno izraženo u tinejdžerskim godinama, i da se ovim temama bavio u studentskim projektima, posebno u dokumentarnim filmovima koji su se u velikoj meri bavili odnosima između pojedinaca i grupa kojima su pripadali: maloletnih delinkvenata u popravnom domu, rudari, romskih verskih grupa…
“Moj osećaj pripadnosti se drastično promenio u poslednje dve godine jer sam izgubio oba roditelja. Snažan osećaj samoće je stvorio poteškoće u prilagođavanju i u potrebi za pripadnošću. Odatle proizilazi motivacija i inspiracija za ovaj muzički spot. Komune prikazane u filmu su lična kreacija, delom inspirane etničkim grupama kao što su Romi, Amiši i Menoniti”, ističe Đorđević.
Naglašava da mu je romska kultura vrlo bliski da su ga romski običaji intrigirali, pogotovu pojam obećanih
brakova.
“Roditelji romske dece zaključuju bračni dogovor dok su deca još uvek mala. Njihov život je u celosti isplaniran u romskoj zajednici gde se tradicija i običaji moraju ispoštovati. Velika je sramota za porodicu i zajednicu ako se dogovoreni brak otkaže”, kaže Đorđević.
Scenario ima linearnu narativnu strukturu, prateći ritual kojim je podvrgnuta devojčica. Kako bismo izazvali snažan osećaj empatije prema devojčici, priču posmatramo iz devojčicine vizure, identifikujući se sa njenim doživljajem potištenosti i zbunjenosti. Zamislio sam ovaj film kao vizuelan doživljaj i želeo sam da istaknem atmosfere u kojima se komune nalaze. Prisutno je blato i tama, i poezija koja dolazi iz boja prekinutog detinjstva. Ali detinjstvo se ne može završiti kada neko kaže da je gotovo. Detinjstvo se završava kada mašta iščezne”, ističe Đorđević,
Komune su u filmu, kaže Đorđević, potpuno izolovane jedna od druge, svaka brine o sebi i praktikuje svoje običaje. “Nakon rituala sazrevanja, devojčica postaje žena i predodređeno joj je da se uda za dečaka za kojeg je obećana”.
Film je sniman u istočnoj Srbiji, u kraškom području između Lazarevog kanjona i reke Dubašnice, u blizini Zlota. Snimano je tokom tri dana sa malom, posvećenom i talentovanom ekipom. Snimanje uz prirodno svetlo umnogome je doprinelo harmoniji celokupne atmosfere i dalo autentičnost i prirodan kvalitet slici. Kostimi i lokacije su odigrale veliku ulogu u oživljavanju ove izmišljene prošlosti.
Stefan Đorđević se upoznaje sa svetom filma tumačeći glavnu ulogu u filmu “Tilva Roš” Nikole Ležaića. Završio je osnovne i master studije Kamere na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Diplomirao je sa kratkim igranim filmom “Kamen u ruci” u režiji Stefana Ivančića, koji je bio prikazan na mnogim internacionalnim festivalima, a premijeru je imao u ACID programu Kanskog filmskog festivala.
Režirao je kratki igrani film “Poslednja slika o ocu”, koji je selektovan na preko 50 internacionalnih festivala i nagrađen je na festivalima u Lokarnu, Sarajevu, Zagrebu, FAF-u i drugim.
Sledeći njegov projekat, kratki dokumentarni film “Portret umirućeg džina” je prikazan na smotri Venecijanskog Bijenala arhitekture 2021. u sklopu srpskog paviljona. Trenutno je u fazi razvoja debitanskog dugometražnog filma “Vetre pričaj sa mnom”.
Slični članci:
- „Uspomene tela u plamenu” i „Jedan od onih dana kada Heme umre” najbolji filmovi Slobodne zone
„Uspomene tela u plamenu” i „Jedan od onih dana kada Heme umre” najbolji filmovi Slobodne zone
Tokom 20. jubilarnog festivala u Beogradu, Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu u 13 bioskopskih dvorana prikazano je 77 filmova iz 37 zemalja.
- Specijalna projekcija filma „Govori da bih te video“ Marije Stojnić u okviru programa DokZima
Specijalna projekcija filma „Govori da bih te video“ Marije Stojnić u okviru programa DokZima
Film istražuje zvučne krajolike Radio Beograda, jedne od najstarijih radio stanica u Evropi.
- „Partenopa“ Paola Sorentina otvara drugo izdanje Dana italijanskog film
„Partenopa“ Paola Sorentina otvara drugo izdanje Dana italijanskog film
Manifestaciju će svečano otvoriti glavna glumica u ovom ostvarenju Čeleste dala Porta.
- Prvi srpski božićni film
Prvi srpski božićni film
Zlatibor je bio glavna lokacija snimanja tipičnog božićnog televizijskog filma.
- Svečana premijera filma „Sunce nikad više“ Davida Jovanovića 2. decembra
Svečana premijera filma „Sunce nikad više“ Davida Jovanovića 2. decembra
Film govori o svim strahotama rudarskog života u Srbiji.
- Nagrađivana predstava „Crna ovca“ na sceni Ateljea 212
Nagrađivana predstava „Crna ovca“ na sceni Ateljea 212
Predstava preispituje model otpora karakterističan za savremeni kapitalizam.
Lajkuj: