Da li imate preko 18 godina?

Izuzetni filmovi na 13. Beldocs-u

Osim projekcija na sedam lokacija ove godine program će moći da se prati i online, a tokom festivala biće prikazano 135 dokumentarnih filmova i VR sadržaja.

Autor:
7
0

Beldocs, međunarodni festival dokumentarnog filma, ove godine održaće se u hibridnoj verziji – u offline i online prostorima, odgovorno i u skladu sa svim stručnim preporukama. Selekcija od 135 dokumentarnih filmova i VR sadržaja je objavljena na sajtu Beldocsa u rubrikama Program/Filmovi i Program/Kategorije.

Trinaesto izdanje Međunarodnog festivala dokumentarnog filma Beldocs biće održano od 3. do 10. septembra u Beogradu, u Amfiteatru ispred Muzeja Jugoslavije, Letnjoj sceni na Kalemegdanu (iza Galerije Prirodnjačkog muzeja), na terasi Art bioskopa Kolarac, u dvorani Art bioskopa Kolarac, Muzeju savremene umetnosti Beograd, Jugoslovenskoj kinoteci i Bioskopu Balkan. Većina filmova iz zvaničnog programa Beldocs-a biće dostupna za gledanje online na platformi Cinesquare, tokom trajanja festivala. Sve projekcije i prateći događaji biće održani u potpunosti u skladu sa merama Vlade Srbije i Kriznog štaba za suzbijanje zarazne bolesti Covid-19.

Na otvaranju festivala 3. septembra, u Amfiteatru ispred Muzeja Jugoslavije, biće premijerno prikazan film Govori da bih te video u režiji Marije Stojnić. Film istražuje zvučne krajolike Radio Beograda, jedne od najstarijih radio stanica u Evropi, i višedecenijskog kulturnog svetionika grada.

Zatvaranje i dodela nagrada biće održani na istoj lokaciji 10. septembra. Poslednje festivalske večeri biće prikazan norveški dokumentarni film iČovek, politički triler o veštačkoj inteligenciji, moći i društvenoj kontroli.

Međunarodni program je sačinjen od 12 izuzetnih filmova smelih autora “koji polažu temelje nekog novog panteona dokumentarne kinematografije”.

Na programu su španski film Četvrto kraljevstvo Aleksa Lore i Adana Aliage, U potrazi za životom, Amerikanca Sema Elison i Kretanje obližnje planine Sebastiana Brameshubera, Marana koji su režirali Italijani Đovani Benini i Davide Provolo, Metamorfoze ptica portugalski dokumentarac Katarine Vaskonselos, francuski film Običan pejzaž Damijena Monijea, američki Pahoki u režiji Ivet Lukas i Patrika Bresnana, austrijsko-nemački Svemirski psi Else Kremser i Levina Petera, italijanski Tempo vode Antonia di Biase, Ulica Sahara 143 Alžirca Hasena Ferhanija, belgijski Viktorija Sofi Beno, Lisbet de Siler i Izabere Tolener i Zlatno doba Francuza Žan-Baptista Alazara.

Kretanje obližnje planine

Srpski takmičarski program u Amfiteatru sadržaće osam ostvarenja: uz Govori da bih te video, u ovoj selekciji će se naći Potreba za mržnjom Filipa Čolovića, Viktorija, 15 Mine Petrović, Bugarski san Srđana Šarenca, Pripadnost Tee Lukač, Drenjine Nikole Stojanovića, Blizanci satkani od sna Seada Šabotića i Lee Vahrušev, i Zaklinjem se Nikole Dragovića i Milutina Petrovića. Uz dugometražne fimove srpskih autora, na istoj lokaciji biće održane i premijerne projekcije kratkometražnih srpskih filmova Susret Marije Strajnić, Plava granica Ivana Milosavljevića, Napolju cvetaju narandže Nevene Desivojević i Otac Arsenije Svetlane Cemin.

Susret

Nakon svetske premijere na prestižnom IDFA festivalu i projekcije u Muzeju modernih umetnosti MoMA u Njujorku u okviru Doc Fortnight, Beldocs otvara Govori da bih te video u kojem rediteljka Marija Stojnić istražuje zvučne krajolike Radio Beograda, jedne od najstarijih radio-stanica u Evropi. Postavljen na granicu između opservacijskog dokumentarca i jedinstvenog perceptivnog iskustva, ovaj film kroz sinesteziju reči, šumova, muzike, tišine i svetla, uvodi gledaoce u svet radiofonskog zvuka koji čini da se sećamo, promišljamo i razumemo svet i sebe.

Potreba za mržnjom Filipa Čolovića je intimna ispovest reditelja o gubitku brata koji je svirepo ubijen u tuči ispred jednog beogradskog splava. Kroz ovaj i druge slične slučajeve, u kojima su bez razloga stradali ljudi, autor istražuje korene bezrazložnog nasilja. Potreba za mržnjom je dokumentarac koji traga za odgovorima na pitanja: kako se stvara i širi mržnja i kako smo, kao društvo, lako pristali na nasilje koja nas okružuje.

Viktorija, 15 Mine Petrović je priča o petnaestogodišnjoj Viktoriji, bubnjarki iz Smedereva, čija se strast prema muzici rasplamsava tokom Rok kampa za devojčice na Islandu. Međutim, iako ostvari kontakte, povratak u rodni grad je pogađa, ali je sećanja na blisku prošlost motivišu da nastavi sa sviranjem i školovanjem.

Bugarski san Srđana Šarenca, realizovan u bosanskohercegovačko-srpsko-hrvatskoj koprodukciji je poučna priča o Petri koja odbija da prihvati okolnosti prevremene penzije, već kao pripadnik nove generacije „seniora” smatra da život ne prestaje starenjem. Na prevremenu penziju u Nemačkoj ona gleda kao na početak novog poglavlja u životu, pa odlučuje da ostavi sve za sobom i preseli se u Istočnu Evropu.

Pripadnost Tee Lukač je lirski dokumentarac o kolektivno krivim, a nevinim individuama u Vojvodini koja je svedočila strahotama tokom Drugog svetskog rata. Ova vizuelna oda severnoj srpskoj pokrajini potvrđuje kako rat stavlja na test odnose komšija i otkriva najgore i najbolje u ljudima.

Drenjinama Nikole Stojanovića smrt voljenog psa ponovo okuplja autorovu porodicu. Usamljena sredovečna majka, njen bivši muž, njegov senilni otac i njena tetka fascinirana modernom tehnologijom, zajedno odaju počast psu i prisećaju se zajedničke prošlosti.

Blizanci satkani od sna Seada Šabotića i Lee Vahrušev prati grupu osuđenih lica na izdržavanju kazne u Okružnom zatvoru u Beogradu. Mislima usmerenim na supruge i decu, osuđenici preispituju svoje odluke, dok sanjaju slobodu i ponovni zajednički život sa svojim porodicama.

Zaklinjem se prati priču o odlasku Igora, devetnaestogodišnjeg Beograđanina, na odsluženje vojnog roka u Varaždinu, u osvit raspada Jugoslavije. Film Nikole Dragovića i Milutina Petrovića prati i njegov povratak iz rata i njegovo viđenje celog iskustva iz današnje vizure zrelog čoveka.

Na Letnjoj sceni na Kalemegdanu, u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj, Muzeju savremene umetnosti Beograd i salama Art bioskopa Kolarac, biće prikazan kompletan Međunarodni takmičarski program, retrospektive gosta festivala Maka Sajka i Kler Simon, kao i odabir iz programa Udarni termin, Vatromet, Meteori, Povetarac, Fokus Norveška i drugih. Među tim filmovima naći će se najbolji svetski dokumentarci tekuće godine, poput dokumentarnih hitova Za Samu, Pećina i Nestanak moje majke ili nagrađivanih filmova Greben, Vera, FREM i osmosatni Radovi i dani (Tajoko Šiođiri u slivu Šiotani).

U okviru festivala biće organizovan i omaž filmu Dečak iz Junkovca Dejana Zečevića povodom dvadesetpetogodišnjice njegove premijere, kao i projekcije retrospektivnih i nikada do sada u Srbiji prikazanih dokumentarnih filmova velikih autora 24 sata u životu klovna Žan-Pjera Melvila i Deca oluje: Knjiga prva Lava Dijaza.

VR program biće održan u Bioskopu Balkan, gde će ulaz biti slobodan uz obavezne prethodne rezervacije. U ovoj selekciji biće prikazana ostvarenja -22.7°C i Ajauaska – kosmičko putovanje Jana Kounena, VR Free Milada Tangšira, Nastanjena kuća Dijega Kompela, i Voiding the Void Ane Knežević.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: