Da li imate preko 18 godina?

Redefinisanje popa

Hot albumi!

Autor:
0
1

Muzička/pop industrija, industrija zabave uopšte, sve je turbulentnija i brža. Prođe dok si reko freshDosta promena samo u ovoj godini, ne samo u tome šta se sluša, već i kako. Ubili su Winamp, iTunes je postao mekši i toplijih boja. Sahranili smo Discman, isključili aparate orginalnom iPod-u. Prodaja singlova je sramotna, sa druge strane, albumi na vinilu su opet fora. Striming servisi počinju da se podrazumevaju, a broj Youtube pregleda postaje relevantan pri formiranju zvaničnih čartova. Artisti su primorani ne samo da izmišljaju toplu vodu, već i da nam je iznova preprodaju. 

Beyonce je našla način. Royksopp kažu da im je ovo poslednji album kao takav. Thom Yorke još uvek veruje u torrente kao način distribucije. Nema više Myspace-a pa se elektronska muzika oslanja na Soundcloud, a gitarski bendovi vraćaju lokalnim pabovima. Do nedavno, bilo je dovoljno da pred novi album promeniš stilistu, a onda i dečka. Ili da kažeš da ti je stilista dečko. Više nije moguće reći pesmom već celim paketom. Imidž je krajnji proizvod a muzika sredstvo. Namera mi je da predstavim ne toliko očigledne, ali svakako drastične zaokrete na primeru aktuelnih muzičara.

U ovoj epizodi: Haunted Graffiti kao Ariel Pink / Chance The Rapper kao The Social Experiment / I Blame Coco kao Eliot Sumner / Mary J. Blige kao Posh MJBToro Y Moi kao Les Sins Arthur Russell kao Red Hot.

Haunted Graffiti / Ariel Pink

Nezahvalno je pisati o kultnom liku kakav je Ariel Pink. Između ostalog jer je kultno izanđana reč. Ima čitavu tucu albuma sa ili bez benda The Haunted Graffiti. Izlazili su na različitim etiketama, ali je najvažnija Paw Tracks iza koje stoji Animal Collective.

Ariel-Pink

Poslednji album pom pom prema priznanju samog Ariela, najzreliji je. To ovoga puta znači da postoji šansa da neku pesmu čujete i na radiju. Gledano sa strane, njegova diskografija je do sada zvučala kao jedna u moru iz mora izbačenih kaseta. Album nikako nije prvoloptaški, ali će već prvim slojem prizvati i nenavikute na njegovu estetiku.

pop pom je na trenutke Ian Curtis, na momente Stephin Merritt. Zvuči kao Beach Boys na zimovanju pre nego što postane razrešenje u spotovima Michaela Jacksona. pom pom je crno-roze crtani film sa naknadno ubačenom Madonnom u glavnoj ulozi. Njeni predstavnici demantovali su da je Ariel pozvan da možda radi na njenom novom albumu. Ako u svetu u kojem živimo iznenađenja postoje, neka to bude činjenica da – Ariel Pink uvučen je u svet tabloida, pa izvučen iz konteksta, optužen za mizogeniju pa razapet po tviterima.

Tridešetšestogodišnjak koji definiše lo-fi, oblikuje chillwave scenu duže od jedne dekade, do sada je samo bio optuživan da pravi čudnu muziku, a u 2014. je u naslovima pored Madonne. To ne govori o njegovoj komercijalizaciji već o činjenici da se pena (u ovom slučaju morska) uvek izdigne na vrh. Jedno je što je kvalitetan, dragocenije je što je istrajan.

pom pom, ispostaviće se, jedan je od većih albuma našeg vremena. Nije sramota ako vam se ne dopadne, greota je ako mu ne date šansu.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=TYoQ6WLuMq4]

Chance The Rapper / The Social Experiment

Chancelor Bennett pripada generaciji koja je sa hip hopom upoznavana tek albumima kao sto je Kanyeov The College Dropout.

On ne očekuje novac od prevaziđene forme kao što je album, a dobija čekove od velikih festivala i sponzora (Adidas) koji cene fan bazu koju je stekao deljenjem pesama. Do sada smo znali kao solistu Chance the Rapper, a odnedavno predvodnik sastava The Social Experiment. 2011. dao nam je mixtape 10 Day nakon čega se združio sa Childish Gambinom koji ga je poveo na turneju, a kasnije mu gostovao na Acid Rap.

Pomenuti mixtape obogaćen je i saradnjama sa ljudima ko što su Twista, Vic Mensa, BJ the Chicago Kid, Action Bronson i Ab-Soul. Downloadovan je više od 800.000 puta, što čini (dupli) platinasti tiraž. Konstantno uspeva da seče u kolenima i drži nas na prstima. Ujedno je na Best Of i One-to-Watch listama.

chance-the-rapper

Nakon uspeha u prethodnoj, ove godine nas upoznaje sa bendom The Social Experiment koji obevezno dopisuje svom imenu pri svakom novom izdanju i nastupu. Tu spadaju muzičari koji sa njim nastupaju, ali i povremeni saradnici kao što su Wyclef Jean, Francis & The Lights, Jessie Ware, Elle Varner, Eryn Allen Kane, The O’my’s, Peter Cottontale i Donnie Trumpet.

Pre nego što je shvatio da u jedan dah/stih može stati dvadesetšest reči, slušao je soul i jazz. Otuda je njegov stil da se zaleti kao Busta Rhymes, pa otpeva crnu dirku kao John Legend.

Pojavio se na pesmi Justina Biebera a malo nakon toga se preselio iz Čikaga u Los Anđeles, gde mu je cimer James Blake. Od manje očekivanih saradnji izdvaja se i jedna sa Skrillexom. U seriji najavljenih projekata, najbliži nam je “album” SurfMeđu ljudima sa kojima skorije sarađuje su Frank Ocean, Migos, Rick Rubin, i J. Cole, iako nije sigurno da će biti na trećem zipovanom izdanju.

Njegov liricizam nazivan je nostalgičnim. U novijem radu provlači se pesimizam kroz pomirljivost, toliko zaraznu da donosi nadu sa sobom.

It’s just me and la cucaracha tonight / Cold pizza with the hot Sriracha tonight / Apple TV, Comcast, don’t know what to watch-a tonight / Shoulda had ya when I had ya, now I wish I gotcha tonight

Na temu crtanog filma, sa džointom na usni zakašljaće se o poljupcu. Ako nam priča šta ne voli, poentiraće sa zbog čega. Pravi agresivni stoner gospel u kojem je vera u sebe jedina prihvatljiva religija.

Eliot Sumner / I Blame Coco

Važnije je da znaš da je nakon povrede glave potpuno izgubila čulo mirisa,  a pesme počela da piše pod anestezijom, nego da znaš da je Stingova ćerka. Pre ijedne pesme benda The Police, naučila je celu diskografiju Sex Pistols. Sa tatom nikada neće uraditi duet, ali sa Robyn bi ponovo, kao na albumu The Constant 2010te. Tada je htela da je zovemo I Blame Coco.

Bila je na turneji sa La Roux, pevala sa Peteom Dohertyempa izvršila virtuelno samoubistvo. Reinkarnirala se pod svojim pravim imenom sa pesamama o raskidu u doba informacija kada dobijamo, kako kaže, samo one koje nam nisu potrebne.

Njen androgeni stil uobličio je Burberry, a od desete do četrneste godine živela je u cirkusu – sami procenimo relevantnost.
Ako i zna šta je Snapchat, sigurno ga ne koristi. Sluša ono što se od nje možda očekuje, ali prati i novije muzičare pa je tokom rada na EP-ju vrtela Wild Beasts i Nilsa Frahma, Radiohead, Iana Duryja, Pink Floyd, kao i Clinta Mansella (sa kojim je nedavno radila na soundtracku za film Filth). Sve se to čuje u euforičnoj The Information kojom I need to know you’re thinking of me odzvanja kao mračna strana surf rocka.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=XD4b0fSuB6c]

Toro y Moi / Les Sins

Pod pretpostavkom da ono što je radio kao Toro y Moi nije dovoljno plesno, Les Sins je novi plesniji projekat Chaza Bundicka.

Michael je njegov četvrti album i stiže sa kraćom frizurom i pod novim identitetom. Njegov dosadašnji chillwave pop prestaje da flertuje sa funkom i okreće se momentalnijem house zvuku. Čini ga prijemčivim za mali klub, ali i festivale na otvorenom. Izvesno je da ste neke trake čuli kroz setove aktuelnih DJ-eva, ali je preporuka slušati ga u celosti.

Pod novim monikerom Les Sins, album Michael osmišljen je da se sluša kao mix. Otvara ga teatralno vokodiranim britanskim akcentom sa Tell us about your new record i pitanjem na koje će odgovor do daljnjeg izbegavati – Where did you get the name?

Dok bas anksiozno rovari po stomaku, semplovima hip hop klasika preko syntha egzaltira ljubavno kao čisti MDMA.  Halucinogenije droge zbog flauta daće vam “Peća i vuk” trip, a sempl Why you wanna go and do that vratiti u nevinije vreme srednje škole, bilo da ste tad slušali Janet Jackson ili T.I.-ja.

Saradnja sa Nateom Salmanom nešto kasnije smenjuju direktne aluzije na ono što je radio kao Toro y Moi i vode na dancefloor na kojem te drži to što ti se sa njega odlazi. Kulminacije albuma više su koktel bar nego rejv hangar. Oslonjen na osamdesete, naslonjen na kasnije dekade, ovo je jedan od najtrenutnijih albuma.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=8bfELN6NskE]

 Mary J. Blige / Mary J. Blige*

(*čitati sa posh akcentom)

Nova MJB dešava se nakon onoga što niko ne zna kako se desilo, nakon saradnje sa klincima iz Disclosure. (Ne bih dvadesetogodišnjake nazivao klincima da nisu rođeni onda kada je Mary J Blige počinjala karijeru.)

Nakon F for You bilo je jasno da je kraljica hip hop soula devedesetih trebalo češće da pravi izlete u UK garage ili bilo koji vocal house. Ali, nije pohitala i napravila beskompromisno plesni album. Odlučila se za kompromis. Ovo je album koji je poželela. Da nije morala da ga napravi govori činjenica da joj je ovo treći album u godinu dana! A Mary Christmas bio je zlatna ploča, dok je Think Like a Man Too OST lošije prošao jer je i film flopovao. Definitivna odluka snimanju albuma u Londonu pala je nakon dopevavanja strofe na Stay With MeSela je sa braćom Lawrence i sad zajedničkim drugom Samom Smithom, pa su pozvali Emeli Sandé, Naughty Boya, a pridružili su se i Jimmy Napes i Sam RomansNisu nazvali album Meri i sedam engleza, već podjednako opisno – London Sessions.

Album priča o pogrešnim skretanjima i, mnogo važnije, o vraćanju na pravi put. Čak i vrlo bukvalno. Album je nakićen izjavama saradnika, ali i samom Mary kojoj je sledeći projekat verovatno selfhelp audio knjiga. Ovaj album je na tragu toga. Pojedine trake su perfektno isklesane tako da zvuče sirovo (ili sam ja previše slušao demoe).

Radili su mlađi, ali muzički potkovani, a MJB peva autoritativno kako se i očekuje od plave krvi crne muzike. Neke pesme zvuče kao razgovor sa klavirom, neke nažalost kao da priča klaviru. Ima traka koje kao da su pisane za podlogu Grey’s Anatomy epizode (s11e05) i ima traka koje su vredne pomena punim imenom kao što su Whole Damn Year, Pick Me Up, Follow, Nobody But You koje će zvučati kao da visite na spoljašnjem prozoru crkve i gledate gospel hor, dok sa pored parkiranog pontijaka trešti Artful Dodger.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=T3oN20GI8xA]

Arthur Russell / Master Mix: Red Hot

Pored toga što svedočimo o ponovnim izmišljanjima identiteta izvođača, svakodnevno dobijamo nove verzije manje ili više poznatih pesama. Nedavno smo dobili remek delo koje slavi rad i sav kasniji uticaj prerano preminulog Arthura Russella (1951 – 1992). Bespredmetno je pričati o njemu jer postoji precizni film Wild Combination: A Portrait of Arthur Russell (2008).

Ovde ću kao argument o njegovoj važnosti navesti ljude koji su se pojavili na upravo objavljenoj Master Mix: Red Hot + Arthur Russell kompilaciji. Svoje verzije kult klasika snimili su Jose Gonzalez i Robyn, (za ovu priliku ponovo okupljeni) Scissor Sisters, ceo Hot Chip (sa ženskim vokalom, verovatno opet Lizzi Bougatsos iz Gang Gang Dance?),pa Alexis Taylor solo na Our Last Night Together. Tu je i Dev Hynes aka Blood Orange koji kaže da se ceo život ugleda na njega. Devendra Banhart mu je posvetio ceo album Mala,pasvoje poštovanje još jednom izrazio kroz I’m Losing My Taste For The Nightlife . Sufjan Stevens jeuspeo da zaboravim  Jens Lekman verziju A Little Lost.  Na duplom albumu su i Glen Hansard, Cults, Thao & The Get Down Stay Down, Lonnie Holley, Richard Reed Parry, Little Scream, Sam Amidon, Colin Stetson & Sarah Neufeld, Liam Finn, Ernie Brooks & Peter Zummo, Rubblebucket & Nitemoves, The Revival Hour, Phosphorescent, VEGA INTL (Alan Paomo iz Neon Indian, zapravo), Oh Mercy, The Autumn Defense i Redding Hunter.

Kao da sve ovo nije dovoljno, ne mogu a da ne pomenem još jednog fana Arthura Russella, Tracey Thorn i njenu verziju Get Around To It iz 2007.

Lajkuj:

Komentari:

Ostavite komentar:

Slični članci: