Da li imate preko 18 godina?

Ben Alper: Adrift

Beskrajni foto tokovi digitalnog doba

Autor: Fotograf: Marija Strajnić
0
0

U novoj rubrici Fotografija, svakog ponedeljka ćemo predstavljati po jednog fotografa. Otvaramo sezonu sa Ben Alperom, fotografom iz Severne Karoline, SAD, koji se bavi digitalnom manipulacijom fotografija.

Priložene fotografije su deo Alperove foto knjige Adrift, koju je ove godine objavila izdavačka kuća Flat Space. Alper je 2011. slučajno pronašao negativ, razvio fotografije i nakon toga im promenio svrhu. On je reorganizovao, kropovao i digitalno manipulisao slike koje su napravljene tokom odmora na Royal Princess Cruise brodu 1991. godine.

Rezultat je knjiga čiji kriptični narativ dokumentuje intimnu vezu dvoje protagonista. Publikacija na isti način tretira početak i kraj, ostavljajući posmatračima višeznačni uvid u jedno iskustvo koje nikad nije bilo namenjeno javnosti.

8

U skorašnjem intervjuu sa Zak Naderom, Ben Alper je govorio o digitalizaciji i na koji način je ona uticala na fotografiju.

Verujem da su fotografije izgubile deo svoje moći da predstavljaju neizmenjenu memoriju. Količina slika sa kojima treba da se izborimo je jednostavno prevelika.

“Da razjasnim, i dalje mislim da fotografije imaju neverovatnu moć, jedino što je moja sposobnost da ih pojedinačno obrađujem u nekom smislu otupela. Govorim iz sopstvenog ugla, bez namere da imalo generalizujem način na koji drugi fotografi upravljaju okeanom slika kojim svakodnevno plove.

Društvene mreže su sigurno doprinele globalnom prezasićenju slikama, ali su takodje delovale stihijski u kreiranju kolaboracija, veza i razmena ideja širom sveta. Teško je poreći njihov kulturološki značaj u pojedinim slučajevima, iako su najčešće invazivne i čak predatorske. Tako da bih sve to nazvao nekom vrstom trgovine. Na nešto moraš da pristaneš, da bi nešto drugo dobio.”

3

“I dalje, zapravo, suštinski verujem da je fotografija živ, ubedljiv i jako značajan medij. Problem je što živimo u vreme velike prezasićenosti, potrošnje i otpada, ne samo vezano za slike, već generalno. Čini mi se da je ključ u lociranju sopstvene svesnosti, kako bismo pronašli, svako za sebe, način da se adaptiramo na kulturološke uslove ovog vremena. Na kraju je, bar se nadam, i dalje naša odluka koliko ćemo dozvoliti da na nas preplave beskrajni tokovi digitalnog doba i informacija.”

4

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: