Foto štafeta #22 – Tehnološki minimum Milana Dujića
Četvrti ciklus Foto štafete počinjemo sa Milanom Dujićem, studentom iz Beograda, koji za svoje foto serije najčešće koristi telefon.
Foto štafeta je rubrika Before After portala u kojoj predstavljamo fotografe iz regiona i njihove foto knjige/serije fotografija. Svaki od fotografa prikazuje jedan svoj projekat, odgovora na niz od 8 istih pitanja i predaje štafetu sledećoj osobi po svom izboru. Ideja je da se predstavi fotografska scena regiona, pa i šire, kroz stvaralačku i kolegijalnu prizmu. Svaka osma štafeta je početak novog ciklusa pri kom prekidamo loop i dodeljujemo je nekom novom. Prva Foto štafeta četvrtog ciklusa počinje svoj put iz Beograda, u telefonu Milana Dujića.

Na slici Milan Dujić, autoportret
Ko si ti?
Ja sam Milan Dujić, kao fototograf, kao student iz Beograda.




Šta je na fotografijama koje vidimo?
Na fotografijama su uglavnom urbani prizori i poneki eksperimenti odnosno apstrakcije. Dosta vertikala se moze videti tako da bi neko mogao steći utisak da sam “hejter” horizontalne fotografije. To nije slučaj. Dugogodišnje fotografisanje telefonom me je navelo na smanjenu upotrebu te perspektive. A možda i jak uticaj omiljenog fotografa Saul Leiter-a. Morao sam ga pomenuti negde.



Gde je ova serija fotografija nastala?
U Beogradu, lutajući sa društvom ili sam. Bez namere da uslikam nešto, više kao fotografije u prolazu. Apstrakcije su nastale u zatvorenom prostoru, većinom u mojoj sobi, gde imam kontrolnu nad osvetljenjem i gde dosada zna da udari najjače, a sa njom i neke ideje.



Kada se to dešavalo?
U protekle dve godine. Vreme ovoj seriji nije bitno.




Čime si fotografisao?
Prošla godina, zajedno sa obojenim eksperimentim, su uslikani Nokiom 5530 XpressMusic, mojom omiljenom kamerom koju ne bih menjao da se telefon nije pokvario posle 6 godina korišćenja. Nakon toga sam prešao na iPhone 7. Povremeno uslikam nesto i sa analognim Canon EOS 650, ali sebe smatram prvenstveno “telefonskim fotografom”.
Zašto si odlučio to da fotografišeš?
Više je bilo: prolazim gradom, spazim neku zanimljivu scenu/kompoziciju, telefon iz dzepa. Idem dalje.


Koja ideja stoji iza ovog projekta?
Ideja je spontana. Pojavila se kad sam potpuno prihvatio fotografisanje telefonom i taj “tehnološki minimum” koj ona pruža. Smatram da fotografija kao umetnička forma ne zahteva skupe kamere zajedno sa njihovim objektivima/stativima/blicevima i da je za baviti se njom dovoljna i svakodnevna kamera iz dzepa. Rekao bih da je to ideja koja stoji iza ove serije, neka vrsta ohrabrenja.


Kako si zadovoljan ishodom?
Ovo pitanje bi se odnosilo na moju 2016/2017 fotografiju. Zadovoljan sam, naravno nikad dosta i naravno uvek bih želeo bolje. U mom slučaju i više jer ne fotografišem često.
Sve fotografije iz ovog posta su vlasništvo Milana Dujića. Nadjite Milana na Flickr-u ovde. Na istom mestu za dve nedelje pogledajte kome je Milan predao štafetu!
Lajkuj:
Komentari:
Ostavite komentar: Cancel reply
Slični članci:
- Foto-štafeta #82 – Na drugom kraju duge Marije Cerović Arsenijević
Foto-štafeta #82 – Na drugom kraju duge Marije Cerović Arsenijević
Pogledajte boje i kako one odredjuju sentimente na četvrtoj Foto-štafeti 12. ciklusa
- Foto-štafeta #76: Pandemijski “live” Armina Grace
Foto-štafeta #76: Pandemijski “live” Armina Grace
Uživo ispitivanje pandemije u kapitalističkom svetu, u foto zinu Homesick.
- Foto-štafeta #83 – Hotel nevinih Filipa Tasića
Foto-štafeta #83 – Hotel nevinih Filipa Tasića
Peta predaja štafete 12. ciklusa vodi nas u ljubav, nežnost, bes i nemar
- Foto-štafeta #84 – ‘Ni ja tebe ne volim’ Jane Anđić
Foto-štafeta #84 – ‘Ni ja tebe ne volim’ Jane Anđić
Gde je granica imidža i intimnosti?
- Foto-štafeta #79: Izmišljeni realizam Marije Strajnić
Foto-štafeta #79: Izmišljeni realizam Marije Strajnić
12. ciklus ove rubrike počinjemo in-house i predstavljamo nekoliko priča sa slikama.
- Foto-štafeta #80 – Zlatna obala Maše Seničić
Foto-štafeta #80 – Zlatna obala Maše Seničić
Uoči izložbe Maše Seničić, predstavljamo vam u okviru 12. ciklusa Foto-štafete pretremijeru njenog naizgled nostalgičnog projekta, a koji kroz jedan hotelski kompleks nudi portret društva u periodu od gotovo pola veka.
Odlicna serija! Vrlo mi se dopala i imala sam osecaj kao da zajedno setamo gradom, kao da sam pored tebe kada slikas. Svaka cast!
Kao da si i na nekim fotografijama :)
Quick info: Momak iz retrovizora trenutno vozi bolji auto