Da li imate preko 18 godina?

Film “Miracle” – vrhunski triler na rumunski način

0
0

U prvoj sceni filma “Miracle”, rumunskog reditelja Bogdana Georgea Apetrija, vidimo mladu ženu koja je obučena potpuno u crno i plače. Njeno ime je Cristina (Ioana Bugarin), a odmah ćemo saznati da je ona časna sestra u manastiru, iz kojeg upravo odlazi – tajno i planirano. Kamera je stalno na njenom lepom licu i prati je dok izlazi napolje i ulazi u taksi koji je vozi u obližnji grad. Vožnja će potrajati, a radoznali taksista i još jedan putnik provode vreme pričajući, ali njoj takođe postavljaju neka pitanja. Naravno, zanima ih šta tako mlada devojka radi u manastiru i kuda ide, a kada ona otkrije da ide u bolnicu jer ima strašne glavobolje, putnik u taksiju će otkriti da je on doktor u istoj bolnici i preko reda će je ugurati kod neurologa. Međutim, kada se Cristina ušunja sa odeljenja neurologije na odeljenje ginekologije, shvatićemo koji su zapravo problemi devojke koja je stigla u manastir pre mesec ili dva.

Cristina će se kasnije, ovog puta sa naizgled dosta prijatnijim vozačem, zaputiti nazad u manastir. Međutim, kada taksista na putu stane kako bi se ona presvukla, odnosno ponovo obukla svoju „uniformu“ časne sestre, ona će biti napadnuta u šumi, silovana, prebijena i teško povređena od strane osobe čiji identitet nećemo otkrivati u ovoj recenziji. U drugom delu filma, priča se naglo prebacuje na istragu i pratimo inspektora Mariusa (Emanuel Parvu) kojem je taj slučaj dodeljen. On postaje sve besniji, očajniji, ogorčeniji i spreman na sve kako bi rešio slučaj, jer je svestan da bi osumnjičeni za jeziv zločin, koji sedi u policijskoj stanici, uskoro mogao biti pušten na slobodu.

Ovde gotovo sve štima, jer “Miracle” je film sjajnog ritma, napetosti i tenzije koji skriva brojna iznenađenja i šokove, a pored izuzetnog scenarija i režije, kvalitet kojim se “Miracle” izdiže iznad većine sličnih žanrovskih dela su vrhunske glumačke izvedbe. Posebno se to odnosi na mladu rumunsku glumicu Ioanu Bugarin, koja je prosto fantastična. Iako na samom početku ne znamo ništa o njoj, potpuno nam je jasno da joj se nešto ozbiljno događa. S druge strane, Emanuel Parvu je takođe fantastičan kao policijski inspektor koji, shvatićemo, ima i neke posebne razloge da istragu shvati što je moguće ozbiljnije. Dok kod njegovih kolega vidimo nonšalantnost i ne preteranu zainteresovanost za rešavanje zločina, njegov lik Marius je potpuno opsednut slučajem i spreman na sve.

Apetri ne prikazuje gnusni zločin iz blizine, gotovo ne vidimo ništa, ali Cristinini zastrašujući krici govore sve. Dakle, sve to ipak deluje mučno i neprijatno, i jasno je kako god to završi da neće biti dobro ni za jednog lika ove priče. Bez sumnje, Apetri je pokazao da je pravi majstor trilera. Ovo je njegov treći dugometražni film koji je snimio, a premijeru je imao u sekciji Orizzonti u Veneciji prošle godine, nakon čega je trijumfovao na nekoliko festivala. Kao i njegov drugi film, vrlo dobar “Unidentified” (2020), i ovde se radnja odvija u neimenovanom rumunskom provincijskom gradu, a stilski i tematski su ta dva filma gotovo identični. Opet, sve to ne treba da čudi, jer je rumunska kinematografija jedna od najkvalitetnijih i najživljih u Evropi, i sa Rumunima se ne treba zezati kada je film u pitanju.

Kada se podvuče crta, “Miracle” je vrlo dobar film, na svakom planu. Opet, ne treba očekivati da će se dopasti svima, sasvim sigurno neće. Ne zbog teške teme, nego zato što je drugačiji. Ovo je jedan od onih filmova koji će umeti da cene samo pravi filmofili.