ESTRADNI ARHIV: spomenar, pesmarica, Instagram stranica
Proćaskali smo sa adminom najlepše estradne stranice na Instagramu o kolekcionarskom životu punom obožavanja i muzike.
Instagram stranica @estradni arhiv već godinama isporučuje kvalitetan sadržaj koji mnogi od nas svakodnevno srcuju, a u ovom izuzetnom feed-u najinteresantnije su privatne fotografije velikih zvezda narodne muzike za koje se često zapitam gde su ovo iskopali i tako to. I da se ne bi svi pitali kako i zašto, proćaskali smo sa (i dalje anonimnim) adminom stranice o ovom dragocenom digitalnom arhivu. Intervju počinjemo njegovom zahvalnicom.
Pre svega bih da se zahvalim na interesovanju za ovaj intervju a ujedno i da se izvinim što ste me čekali dve nedelje. Pozdravljam sve čitaoce portala Before After i moram da priznam da mi imponuje vaš opis – „web portal koji locira kvalitetne sadržaje u savremenom društvu“. Moj prijatelj zlobno dobacuje da niste dobro videli šta objavljujem na svojoj instagram stranici i da tu nema ni K od kvaliteta ali hejterima nećemo pridavati značaj.
Kada si pokrenuo stranicu/projekat Estradni arhiv?
Stranica je pokrenuta u novembru 2018. godine ali je imala drugačiji naziv (zvala se Press nostalgija) i drugačiju tematiku. S obzirom da sam ja veliki ljubitelj i kolekcionar starih časopisa u kojima se imalo šta i pročitati i naučiti, želeo sam na neki način da ih vratim u život i da negujem uspomenu na njih objavljujući skenove zanimljivih tekstova, intervjua i fotografija. Bilo je i tada estrade ali takođe i ličnosti iz sveta glume, sporta, nauke… Kako je vreme odmicalo, zaključio sam da najviše pažnje kod pratilaca izaziva estrada. Objave koje nisu bile vezane za estradu su slabo prolazile dok su estradne često završavale i u medijima, showbizz portali su redovno prenosili šta objavljujem. Tako sam nakon godinu dana zaključio da pratioci koji me prate žele samo estradu. Obrisao sam pola materijala i promenio naziv stranice u Estradni arhiv. Tako je sve krenulo, spontano.
Da li si krenuo sa idejom da napraviš popularan profil ili si samo ono što si već radio privatno prebacio na društvene mreže?
Nisam razmišljao o popularnosti. Želeo sam da napravim nešto za svoju dušu, da okupim ljude sa istim interesovanjima i da eventualno nađem nekoga s kim bih mogao da se razmenjujem. Privatno, osim što sam kolekcionar, nemam dodirnih tačaka sa estradom i javnim poslom. Ja sam sve suprotno od toga.
Koliko si pre nego što si pokrenuo estradni arhiv zapravo već vodio nešto slično ali privatno?
U eri pre društvenih mreža bio sam urednik nekoliko foruma na internetu ali ništa spektakularno. Ni tada me nije vodila ideja popularnosti, to mi je tada služilo kao izduvni ventil i odmor od učenja i fakulteta. Voleo sam da pišem i bilo me je svuda, od foruma s tematikom turbo folka do nauke i crtanih filmova.
Pominješ ličnu kolekciju, kako ona izgleda i šta sve sadrži?
Što se tiče moje lične kolekcije, ako pričamo o estradi, ona sadrži pre svega na hiljade raznih nosača zvuka. Sakupljam ploče, audio i video kasete, CD i DVD diskove, jednom rečju sve što se proizvodilo. Sakupljam i stare spotove i snimke sa televizije, nekim pevačima sam i ustupio brojne arhivske snimke za njihove YouTube kanale. Ipak, najveća ljubav su mi stari časopisi, odrastao sam uz „TV novosti“, „Radio TV reviju“, „Sabor“ i druge. Ni sam ne znam koliko ih imam, često se desi da kupim nešto ne znajući da već imam pa sam prepun duplikata. Van estrade je druga priča, volim ja da sakupljam i knjige, serije, filmove, ja sam jedna velika svaštara.
Na stranici je vrlo šaren materijal. Od skenova novinskih intervjua do nekih vrlo kvalitetnih fotografija, a tu su i video snimci. Kako dolaziš do materijala koji objavljuješ?
Deo materijala skeniram iz svoje press kolekcije a kad nemam vremena za to onda potražim i na internetu. Omoti starih muzičkih izdanja su prepuni kvalitetnih fotografija, dovoljan je dobar skener i materijala uvek ima. Što se tiče privatnih fotografija naših pevača, takve fotografije je nekada objavljivao časopis „Sabor“ u svojim rubrikama a ja sam ponosan vlasnik skoro svih brojeva „Sabora“.
Da li se dešava da ti pratioci šalju svoj materijal?
Dešava se ali retko. Uglavnom sam prepušten samom sebi. Iza estradnog arhiva stojim samo ja.
Narodna muzika je u prvom planu profila, onda zabavna a ponekad deliš i fotografije rok izvođača. Da li su to i tvoji lični afiniteti? Deluje ipak da izvođači narodne muzike imaju poseban tretman.
Moglo bi se tako reći. Kao dete devedesetih odrastao sam uz narodnu muziku, da ne kažem turbo folk. Kasnije sam zavoleo zabavnu a rok izvođače tek otkrivam. Kod mene ima mesta za sve. Danas slušam S.A.R.S. a sutra ću Jami. Mada, trudim se da na profilu ne namećem svoj ukus, pratim šta se najviše lajkuje. Moji omiljeni pevači su zapravo najmanje zastupljeni. Volim da bude šareno i za svakog po nešto, idem iz krajnosti u krajnost. Ponekad pustim anketu da se i pratioci izjasne šta bi voleli da vide na profilu.
Da li si u kontaktu sa nekim od izvođača i da li prate tvoj rad? Da li si dobio neku reakciju od njih?
Prate me mnogi izvođači i lajkuju svakodnevno ali privatno nismo u kontaktu. Niko ne zna moj identitet. Radujem se svakoj pozitivnoj reakciji na stranici i drago mi je što prate ali s druge strane mi je to i teret, često se dvoumim da li da objavim neku fotografiju pa odustanem jer bi nekom možda smetalo da vidi svoje „rane radove“. Do sada niko nije tražio da nešto obrišem.
Koliko vremena posvećuješ stranici budući da objavljuješ više puta dnevno? Da li imaš neki plan ili stihijski objavljuješ, kako ti dođe?
Možda ne deluje tako ali stranici posvećujem veoma malo vremena. Nikad nemam plan, sve objave su spontane, u suprotnom mislim da bi mi to predstavljalo opterećenje. Dešava se da na radiju čujem nekog pevača kog sam davno zaboravio pa mi dođe da nađem i objavim neku njegovu sliku, a nekad kad sam slobodan skeniram sve i svašta što mi dođe pod ruku i napunim telefon slikama i snimcima pa onda danima objavljujem u pauzama na poslu. Ima i dana kad ne objavim ništa. Nema pravila.
Postao je već šablon da popularne IG stranice prave svoj merch a i žurke. Da li si razmišljao o tako nečemu? Ili o saradnji sa nekim sponzorima? Ili ovo ostaje jedna lepa lična a javna kolekcija?
Za sada ne mada je bilo nekih predloga. Nije sve u novcu, mislim da bi mi takva priča predstavljala veliku obavezu i opterećenje a to ne bih želeo. Imam svoj posao a sve ovo bih ostavio da bude samo hobi i drago mi je ako i neko osim mene pronađe u tome neku razonodu. Mada ne znači da se u nekoj budućnosti neću predomisliti, nikad ne reci nikad. Za sada ostaje ovako.
I za kraj, je l postoji neki razlog što je Sneki izdvojena kao profilna fotka?
Ceo život sam zaljubljen u nju 😄 Zahvaljujem na ustupljenom prostoru i srdačan pozdrav svima koji pročitaju ove redove.
Slični članci:
- Život kroz kadrove: Intervju sa sarajevskim fotografom Arminom Gracom
Život kroz kadrove: Intervju sa sarajevskim fotografom Arminom Gracom
„Dokumentarna fotografija je divna i važna, ali njome samo rijetki autori mogu solidno zaraditi“, ističe sarajevski fotograf.
- Tomoko Šibasaki: Što više vlada i društvo insistiraju na „uzornoj porodici“, to smo usamljeniji
Tomoko Šibasaki: Što više vlada i društvo insistiraju na „uzornoj porodici“, to smo usamljeniji
Samo jednom šetnjom po Tokiju možete videti i zamisliti promene vremena i društva, falinke u zakonu i sistemu, lične istorije i sećanja, život i veze ljudi.
- Kao rana zora i umivanje: poetika predgrađa Marine Perić
Kao rana zora i umivanje: poetika predgrađa Marine Perić
Sa Marinom Perić smo razgovarali povodom njene druge knjige, a prvog romana, "Sunce nas produbilo". Našli smo se na Vidikovcu, periferiji grada, gde je sunčev zrak oštriji i gde je smeštena radnja ove lirske priče.
- Urška Ristić, protagonistkinja dokumentarnog filma „Telo“: Nisu svi srećni i plastični kao na instagramu
Urška Ristić, protagonistkinja dokumentarnog filma „Telo“: Nisu svi srećni i plastični kao na instagramu
Film spaja intimne razgovore, lične arhive i kreativna vizualna rešenja kako bi “istražio misterije ljudskog tela i moć umetnosti i prijateljstva u razumevanju njegove suštine
- Umetnik Kartelović, od Berlina do Brača: Ulična umetnost, nostalgija i festivalska kultura
Umetnik Kartelović, od Berlina do Brača: Ulična umetnost, nostalgija i festivalska kultura
Trebalo bi da budemo otvoreni za istraživanje drugih kultura i zajednica, poručuje nemački umetnik rođen u Moldaviji.
- Sanja Stojkov (Neon Blck): Određeni motivi nastaju potpuno spontano, ali ne i slučajno
Sanja Stojkov (Neon Blck): Određeni motivi nastaju potpuno spontano, ali ne i slučajno
Do nedelje 16. juna u galeriji Kula u Cetinjskoj možete pogledati izložbu crteža ove tattoo umetnice pod nazivom „Super Fragment”.
Lajkuj: