Da li imate preko 18 godina?

Dragi u visokom dvorcu – osamnaesti deo

Film je snimljen. Ostaje otvoreno pitanje da li će i kada ugledati svetlost dana!

4
0

Do kraja snimanja, Klajn se nije pojavljivao ali Šlem je dolazio svakog dana. Dragi je ponovo imao kome da poveri Kolinsa, a Šlem i britanski glumac su počeli da vode čak i dobronamerne kreativne rasprave. Recimo, u sceni koja se dešava posle nuklearne apokalipse koju je preživelo samo jezgro Tarnerovog tima, Šlem je ubeđivao Kolinsa kako bi prema oružju trebalo da se ponaša relaksiranije, da ne bude pažljiv u pogledu toga gde je upereno kada ga nosi. Kolins je pak tvrdio da njemu, kao vojnom profesionalcu, nikada ne može biti svejedno gde mu je uperena cev dok nosi oružje. Dragom je bilo zabavno da ih gleda dok prelistavaju scenario i raspravljaju o tome kako je Kolins u kojoj sceni nosio pušku i na koji način je to odražavalo transformaciju lika.

Toza i Dragi su izgradili poseban odnos, kao dvojica umetnika-žrtava sistema, sa ciničnim pogledom na sve što rade, a glumac je koristio svaku priliku da Jeremiću izlaže svoje ideje za filmove. Dragi se pravio da neke od njih prihvata i govorio je momku kako će ih sročiti na engleskom i nuditi u Americi. Nekoliko dana pre kraja snimanja, Toza je rekao da je možda vreme da se i on preseli u Los Anđeles i tamo okuša kao glumac. Suočen sa mogućnošću da Toza postane deo njegove losanđeleske svakodnevice, Dragi mu je rekao da je bolje da ostane u Beogradu i čeka ponude za uloge koje će neumitno stići posle serije Čovek u visokom dvorcu.

Materijal je odnošen u Ameriku odmah posle dnevnih projekcija. Međutim, Dragi je govorio Jasni da kopira i neke pristojne dublove koji ne bi ušli u film. Naložio je Poltronu da svojim prijateljima u laboratoriji kaže da te dublove ostavljaju sa strane. Angažovali su montažerku, koleginicu sa akademije, i ona je polako počela da montira foršpan.

Snimanje je završeno jednom relativno jednostavnom scenom vođenja ljubavi između Tarnera i Ingrid. Međutim, ta scena se ispostavila kao vrlo složena za snimanje. Dragom je bilo teško iz razumljivih razloga – nije jednostavno prepuštati svoj predmet čežnje drugom muškarcu i pritom davati indikacije u vezi sa erotskim detaljima pred vlastitom suprugom. Ukratko, Dragi se tokom snimanja ove scene ušeprtljao. Prekidao bi usred dubla. Tražio je od Poltrona da menja svetlo, od glumaca naizmenično da budu hladniji ili strasniji, ali ni posle sedam pozicija kamere i bezbroj dublova nije imao nijedan kadar koji je kupljen ili u opticaju da uđe u završen film.

Dragi-18-1

Šlem se prvi put umešao u režiju, odveo je Dragog u stranu i rekao mu da se oni obraćaju vrlo specifičnoj ciljnoj grupi, da to nije scena seksa već začeća, i da se kao takva mora režirati, vrlo estetizovano, monumentalno, sa snažnom religijskom crtom. Dok je Šlem objašnjavao Dragom, Jasna je sa Foksi stala pored kreveta i davala joj indikacije šta bi trebalo da radi.

Dragi je pozvao Poltrona jer je shvatio da će Šlem bolje artikulisati tu scenu. Iznenadio se kada je Šlem počeo da daje Poltronu indikacije u vezi sa osvetljenjem. On doduše nije znao kako bi zaista trebalo namestiti reflektore, ali je i te kako umeo da objasni utisak koji bi trebalo postići. Posle nekoliko sati Jeremićevog brljanja, Poltron je konačno dobio pravo uputstvo i krenuo da ga ostvaruje sa rasvetljivačima.

Dragi je prišao Jasni i pitao je o čemu je pričala sa Foksi. Jasna je htela da ga zadirkuje, pa mu je rekla: „Šapnula sam joj kako ti voliš…“ Mada, možda je to zaista i uradila.

Kada je Jasna rešila šta bi trebalo da se radi u kadru a Šlem kako da se to realizuje, scena kao da se snimala sama od sebe. Foksi je već imala iskustva sa snimanjem seksa i nije tražila da oni čije prisustvo nije neophodno napuste prostoriju. Štaviše, volela je da se šali sa članovima ekipe između dublova.

Pošto je soba bila zagrejana zbog obnaženih glumaca, a i rasveta je bila uključena satima, Dragi je počeo da oseća blagu vrtoglavicu. Kada bi iza Foksi video rasvetljivača u teget radničkom kombinezonu, činilo mu se da će ovaj ući u kadar i uzeti je otpozadi, kao u njegovim porno-filmovima. Srećom, ta potonuća u sećanja i maštu nisu rezultirala nekim neumesnim predlozima.

Dragi-18-2

Kada se snimanje završilo, Šlem je izvadio nekoliko flaša šampanjca i nasuo po čašu svakom od članova ekipe. Čaše i kanapee doneli su konobari iz Interkontinentala koje je producent lično platio. Naravno, ovo je bilo samo kratko okrepljenje, velika zadnja klapa zakazana je za to veče u sali za bankete ovog luksuznog hotela. Dragi je brzo ispio svoje piće i sa šoferom kog mu je dodelio Mile otišao do Avala filma.

U laboratoriji ga je čekao izmontiran foršpan. Koleginica je napravila trominutnu montažu atrakcija na Vagnerov muzički komad i Dragi je načelno bio zadovoljan. Uostalom, nije imao ni prostora da daje neke primedbe jer se one ionako ne bi mogle realizovati. Tražio je od koleginice da mu zapakuje sve materijale koje je dobila i iz svog džepa joj platio dve stotine dolara. Ona je poželela da još malo popričaju o studentskim danima, ali Dragi je morao da ide. Izašao je iz zgrade sa montažama i rolnu sa izmontiranim foršpanom ostavio u kolima u kojima ga je čekao šofer. Ostatak trake je bacio u kontejner u koji je zatim bacio upaljenu šibicu. Dok se mercedes filmske ekipe udaljavao, Dragi je prvi put u životu bio jedan od onih izgrednika koji su palili đubre u kontejneru.

Jasna i Dragi su se užurbano pripremali za zadnju klapu. On je našao neko staro odelo u koje je jedva stao, naravno bez kravate, a Jasna je obukla večernju haljinu, takođe dosta staru. Ona je bila u boljoj kondiciji od njega, pa joj je haljina možda čak bila i pomalo široka. Očigledno su je obline malo napustile u međuvremenu. Dok su gledali jedno drugo kako oblače staru svečanu odeću, bilo im je jasno da je to slika i prilika njihovog boravka u Americi, zatvoren porodični život bez mnogo prilika da se svečano obuku i komuniciraju sa ljudima. Tarnerovi dnevnici su možda mogli to da promene, ali šanse za takvo nešto bile su minimalne. Mogao je da ih spase jedino poziv Čarltona Hestona.

Već nedeljama se u oboma kuvala želja da porazgovaraju o eventualnom povratku u Beograd. Ipak, niko nije imao hrabrosti da prvi otvori tu temu. Znali su da tako težak razgovor sigurno neće započeti ni te večeri.

Šofer iz ekipe je prevezao Dragog i Jasnu do Interkontinentala. Snimanje je bilo gotovo, snimio je sve što je hteo, ali Dragi i dalje nije bio miran. Morao je da proveri da li je Poltron doneo mobilni projektor sa kog će se pustiti foršpan. Jasna je osećala suprugovu napetost. Znala je taj osećaj neprekidne napetosti koji čini svakodnevicu filmskih radnika. Film je sam po sebi stvaranje jedne nepostojeće realnosti, čak i kad je naturalistički. Zato su filmski autori u neprekidnom konfliktu sa okolinom, čak i onda kada ne snimaju. A iz te stalne borbe proističe zavisnost koja uzima pod svoje svakog ko je iole zakoračio u svet filma. Jasna je bila zavisnik i shvatala da je Dragi na mnogo jačim dozama i na mnogo težem opijatu nego ona.

Kada su stigli u Interkontinental, Dragi je prvo potražio Poltrona – ispostavilo se da je sve spremno. Zatim je duboko udahnuo i ušao u salu za bankete. Šlem je stajao pored Klajna, Kolins sa pirotehničarima i kaskaderima koji su jedva natucali engleski, dok je Foksi blistala pred blicevima foto-reportera. U trenutku, Dragom prođe kroz glavu misao da će se na njeno lice uskoro izliti sperma, ali se odmah pribrao. Prišao je Šlemu, čestitao mu i izljubio se sa njim, a onda mu je konobar, kog je za to vreme „aranžirao“ neumorni Mile, prineo mikrofon. Orkestar koji je svirao prijatne pop instrumentale je zastao, a Dragi se izdvojio i obratio prisutnima:

„Ljudi moji, snimismo ga!“

Ekipa je tapšala Dragom, a Šlem i Foksi su se okrenuli ljudima iz ekipe koji znaju engleski, da im prevode.

„Hvala vam na svemu. Bili ste pravi heroji. Napravili smo nešto na šta bi trebalo da budemo ponosni a, pravo da vam kažem, kad producenti budu videli ovo, možda će se ostatak serije prikazivati unutar našeg filma a ne kako su oni mislili!“

Ekipa se nasmejala ovoj šali, premda su Jasna i Šlem pokazali izvesnu zadršku.

„A sada, želim da barem nakratko uživate u plodovima svog rada jer premijera je još daleko!“

Mile je već bio na sledećoj poziciji, povukao je zavesu i otkrio veliko belo bioskopsko platno. Svetla su se ugasila i posle nekoliko sekundi mraka počela je projekcija foršpana.

Vagner je odjekivao salom, a cela ekipa, od Šlema do poslednjeg fizikalca, bila je impresionirana onim što je videla. Tarnerovi dnevnici su izgledali kao ozbiljan akcioni film čija je ekipa svojim talentom ali i specifičnim faktorom uslužnosti jugoslovenskih vlasti i te kako uspela da prevaziđe budžetska ograničenja.

Šlem je gledao Jeremićeve žive slike i, osvetljen odblescima sa ekrana, nije mogao da sakrije kako ga već obuzimaju vizije o usponu na vrh organizacije, i to u globalnim okvirima. Klajn se takođe osmehivao. Ovo je bilo znatno bolje od onoga što mu je Šlem obećavao, a to je film Karla Ritera, mada je i dalje bilo veoma daleko od Fajta Harlana.

Dragi-18-3

Kada su se upalila svetla, salom se zaorio aplauz. Foksi je pritrčala Dragom, zagrlila ga i poljubila, a zatim se okrenula i podigla njegovu ruku uvis, kao da je bokserski šampion. Dragi je bio raspilavljen prijemom foršpana i ohrabren Foksinim priznanjem, pa je brže-bolje pogledom pronašao Jasnu i pozvao je da im se pridruži. Ona mu je namignula u znak podrške i pokazala da izlazak na scenu ipak nije za nju. Sledeći mu je prišao Šlem i takođe ga izljubio. Dok ga je Šlem celivao, neko Dragog diskretno uhvati za zadnjicu. Iskreno se nadao da je to Foksi.

Među ekipom su nastupili komešanje i opšte čestitanje. Dragi je išao kroz salu i sa svakim iz ekipe razmenjivao po nekoliko ljubaznih reči, a onda ga je neka snažna ruka povukla u stranu. Bila je to Foksi koja ga je uvukla iza zavese, u prostor gde su bili nagurani stolovi i stolice prevrnuti jedni na druge.

„Hoću da to uradimo ovde“, šaputala mu je Foksi. „Ne mogu više da čekam. Hoću da me jebeš, Dragi.“

Situacija je već u najavi delovala vrlo kompromitujuće, ali Foksi je bila tako ubedljiva, kao da je potpuno obuzeta animalnim instinktom, da se Dragi uplašio kako se ovakav zahtev, i to ispostavljen na ovakav način, ne sme odbiti.

Počeli su da se ljube. Njene ruke su bile svuda gde treba a on se nadao da njegove ruke uspevaju da uzvrate. Ipak, ni u tom trenutku, u zagrljaju žene koja ga uzbuđuje već mesecima, Dragi nije mogao da se opusti. Neprestano je osluškivao šta se dešava iza zavese. Začuo je kako se otvara nekoliko flaša šampanjca, a zatim vrisak i muk. Filmski radnici redovno „padnu“ kada se pred njima otvori šampanjac iako su istog dana, na setu, već dobili po čašu.

Osetio je kako mu se Foksi potpuno prepustila, kako je samo njegova – klonula je u njegovim rukama i htela da joj on radi šta god želi. A onda oseti kako mu je ruka vlažna. Pomislio je da je to znoj. Potom po stolicama vide tačke svetlosti kako lelujaju i primeti da mu je ruka lepljiva. Svetlo je dopiralo iz rupe na zavesi. Na tom tankom snopu svetlosti, Dragi shvati da mu je ruka krvava.

Dragi-18-4

Foksi mu se nije predala, ona je bila u nevesti. Dragi je uze u naručje i potrča u salu.

Kada ju je podigao i zakoračio u glavni deo sale, imao je utisak da se vreme usporilo i da će svi gledati u njega. Međutim, dok je nosio Foksi u naručju, zapazio je da ga niko ne gleda, svi su bili okupljeni oko Klajnovog leša. Šlem je klečao pokraj njega i plakao, dok je grupa ljudi iz Službe, u crnim odelima, zaklanjala prolaz Đuri Bakraču koji je sa pištoljem u ruci lagano odlazio dugim hodnikom Interkontinentala.

Dragom je bio otkopčan šlic.

Devetnaesti nastavak vikend romana DRAGI U VISOKOM DVORCU vas očekuje 24. juna, tačno u podne!

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: