Da li imate preko 18 godina?

Dragi u visokom dvorcu – jedanaesti deo

Obrisi filmskog scenarija se naziru.Uz neizbežnu patetiku partizanskih filmova. I pornografiju.

3
0

Dragi i Spenser su konačno mogli da se posvete radu na scenariju. Pročitali su roman još jednom i shvatili kako ga u potpunosti treba odbaciti. Netalentovani pisac dao je mašti na volju zamišljajući razne borbe i opisujući različite oblike nasilja, ali priča je ostala zakržljala, tako da su scenaristi maltene morali da je nadgrade.

Ekspozicija je trebalo da predstavlja montažnu sekvencu o dolasku jevrejske klike na vlast i načinu na koji su preuzeli američku kulturu i doveli većinu belog naroda u potčinjen položaj korumpirajući elitu. Tu su Spenser i Dragi dali mašti na volju zamišljajući kako bi izgledala nova američka vlast, smišljajući po nekoliko kratkih inserata iz filmova koji ne postoje i školske časove na kojima se predaje drugačije gradivo. Potom bi se film pretvorio u priču o osveti apokaliptičnih razmera.

Tarner je heroj, pošteni belac čiju prelepu ženu siluju crnci. Ona ih prijavljuje policiji, ali umesto da dobije zaštitu, biva optužena za rasizam i osramoćena. Tarner uspeva da se osveti crncima silovateljima što okrepljujuće deluje na njegovu suprugu koja mu se pridružuje u osvetničkom pohodu. Ubrzo, Tarneru se javljaju drugi ljudi koji su takođe ugroženi, te oni zajedno osnivaju grupu. Sledi montažna sekvenca nekoliko njihovih akcija kako bi se pokazao kontinuitet gerilske borbe.

Potom se film vraća u regularni ritam pripovedanja i prikazuje pripremanje velike diverzantske akcije čija je meta zgrada državne administracije. Međutim, u toku priprema, Tarner biva uhvaćen i podvrgnut mučenju kojim, pored državnih organa, rukovode i gostujući agenti Mosada.

Tarnerova supruga predvodi napad na zgradu koju su hteli da unište a gde je sada zarobljen Tarner. Oslobađaju ga i on obznanjuje mesijansku viziju da treba osloboditi jednu teritoriju i u njoj uspostaviti red. Time se završava prvi čin.

Dragi-11-1

Drugi čin počinje organizovanjem opšteg ustanka u Kaliforniji i koordiniranom akcijom u kojoj svi belci, od dece do staraca, koji su na pravoj strani, kreću u totalni rat i uspevaju da oslobode Kaliforniju. Vođen tradicijom partizanskog filma, Dragi je naložio Spenseru da u ovom segmentu izgradi lik dečaka-bombaša. Na polovini drugog čina, Kalifornija je oslobođena. Međutim, negde na sredini filma, Tarner i njegova supruga, sada vođe otpora, uviđaju da će oslobođena teritorija biti lako pregažena uprkos brojnim diverzijama koje van Kalifornije organizuju njihovi istomišljenici. Shvativši da američka vojna sila i administracija moraju biti uništene, odlučuju da izazovu nuklearni rat.

Druga polovina drugog čina prikazuje akciju infiltracije u američko nuklearno postrojenje, koju predvode Tarner i njegova supruga. Akcija ne bi uspela da život nije žrtvovao dečak-bombaš i Dragi osmišljava vrlo zašećerenu scenu njegove smrti, nalik na pogibiju Bambina u Mostu Hajrudina Krvavca. Spenser ga u toku rada zadirkuje zbog te scene.

Potom sledi montažna sekvenca u kojoj se belci sakrivaju u svoja skloništa i preživljavaju nuklearni rat.

Treći čin smešten je u postapokaliptični svet u kom, iako je gotovo pust, ima još prostora za „čišćenje“. Kao mešavina vikinga i jugoslovenskih partizana, neko bi rekao „kao plavokosi četnici“, belci ratuju sa preostalim divljim bandama. Film se završava bitkom za Moskvu, tokom koje Tarner herojski daje svoj život a u paralelnoj montaži supruga mu rađa sina.

Spenser i Dragi su dobra dva meseca radili na prvoj verziji scenarija. Dok je Spenser pisao, Dragi je iz Šlemove kancelarije obavljao skupe interkontinentalne telefonske razgovore sa svojim starim saradnicima iz Jugoslavije. Poltron je bio voljan da snima. Konj je pristao da bude direktor filma. Našao je i veoma dobrog, iskusnog scenografa, a sve naloge u vezi sa pripremama uspešno je realizovala mreža koju je Šlem uspostavio sa Draževićem.

Šlem je dobio scenario sredinom jula 1981. godine i otkazao je sve obaveze koje imao tog dana kako bi ga što pre pročitao. Čim je primio tekst, otkucan i ukoričen u holividskom maniru, osetio je nesvakidašnju radost filmofila koji postaje svojevrsni filmski autor. Po načinu na koji je mahinalno listao scenario bilo je jasno da je nestrpljiv da ga pročita. Već za sutradan zakazao je sastanak sa Spenserom i Dragim.

Spenser i Dragi su se susreli sa Šlemom na radnom doručku. Pred njim je stajao scenario iz kog su virile nalepnice-markeri. Ohrabrio ih je rekavši da je izuzetno zadovoljan urađenim poslom i da su mu pružili ono što je očekivao.

„Trebalo je da nam date da napišemo i roman…“, dobaci Spenser. Šlem se na ovo nasmejao a Dragi je bio zadovoljan što je to humor koji plasira njegov ostareli scenarista, imajući u vidu da je Spenser već tokom doručka naručio dupli burbon. „U tome je moja prva primedba, zapravo“, reče Šlem. „Naša ciljna grupa su fanovi romana – dakle ljudi koji se vezuju za gluposti, i ja bih obratio pažnju na to da se u scene borbe i dijaloge ubaci što više upotrebljivih detalja iz knjige. Ovaj scenario je šund i nema nikakve dileme oko toga, ali knjiga je ipak u tom pogledu nedostižna, stoga ne bih hteo da ciljna grupa bude nezadovoljna činjenicom da ste ga sofisticirali.“

Dragi je izvadio svoju beležnicu i upisao u nju prvu primedbu. Jedinu tegobu predstavljalo je to što su Spenser i on ponovo morali da barem prelistaju roman, ali takav je bio posao.

Dragi-11-2

„Zatim, dečak-bombaš! Divan detalj. To mi se mnogo dopada. Ove filmove će na Jugu gledati cele porodice i dobro je imati junaka sa kojim se najmlađi mogu identifikovati. Čak bismo mogli napraviti i neku liniju bombaških kompleta za decu po liku ovog deteta. To mi se jako sviđa. Ali, jasno vam je da dete ne sme umreti u filmu. Ono mora naći surogat roditelja u Tarneru i njegovoj supruzi. Dečak bi trebalo da iznese zastavu na krov u Moskvi. I gledajte da se ta zastava vijori u suprotnom smeru od one sa fotografije crvenoarmejca koji zabada barjak u Berlinu. To je moćan prizor i dobro je napraviti paralelu. Tamo se zastava vijori sleva nadesno, a kod nas će zdesna nalevo. Šaljemo poruku „Vratili smo se!“, razumete?“

Dragi je klimao glavom i užurbano beležio. Šlemove primedbe su bile toliko dobre da se uplašio da bi ovaj filmofil u nekom trenutku mogao da ga odmeni u rediteljskoj stolici i snimi film bolji od njegovog.

„Smrt dečaka je ta socijalistička patetika kojoj si morao da se povinuješ?“, Šlem upita Dragog. Ovaj je klimnuo glavom, proklinjujući u sebi Hajrudina Krvavca.

Šlem je uzeo nekoliko zalogaja da se spremi za svoju ključnu primedbu. Kada ju je izrekao, Dragi se osetio kao da je na sastanku u holivudskom studiju, prijalo mu je, mada je bio spreman da zauzme pozu umetnika kog industrija ograničava

„Ljubavna priča…“

„Mislim da ljubavne priče ima i više nego što moj stomak može da podnese“, reče Spenser. Šlem se nasmejao: „Prevazišao si sebe, Spensere, ovo je tvoj prvi scenario u kom junak nije u ljubavnom odnosu samo sa svojom značkom. Dobro, osim onog kada je glavni junak bio mornar pa nije bio zaljubljen u značku već u pomorsku dozvolu…“

Dragi se nasmejao.

„Tarnerova žena mora umreti prilikom silovanja. Ova priča o iskupljenju je jako dobra. Da imamo manje konzervativnu publiku, bila bi idealna ali žena koju su obeščastile crnčuge ne može biti arijevska princeza. To naša publika ne može da prihvati. Tarnerova nevesta mora biti devica, on joj mora biti prvi i jedini. Silovana supruga je dobra kao motiv. Silovana i ubijena supruga je još bolja kao motiv. Može da bude i trudna na sve to. Recimo, ide kod lekara, ginekologa Jevrejina koji joj predlaže nešto izopačeno, abortus ili smislite već nešto… Lekar, na primer, može da je nagovara da dâ dete na usvajanje, ne bi li ga on uzeo i na njemu vršio eksperimente ili ga koristio u obredima, da joj kaže kako ne bi trebalo da rodi zbog karijere, nešto takvo. Ona se posvađa sa njim i kaže mu da će ga prijaviti, a on joj onda namesti da je crnčuge siluju. Svakako je bitno da crnčuge siluju, naši gledaoci osećaju strašnu seksualnu pretnju od njih. Žena, trudnica, silovanje, smrt, to su motivi koji bude našeg heroja. Tako treba da bude. A njegova nevesta sa kojom stvara život mora biti devica. On je može spasiti nevolje. Iz nevolje u kojoj ona ostaje čista. Dakle, ne može da je spase sa snimanja porno-filma sa crnčugama, Dragi…“

Šlem poče da se smeje. Dragi je bio malo uplašen prethodnim Šlemovim monologom, pa mu je bio potreban trenutak da shvati kako se iz tog ponora izrodila i šala. Međutim, zahvaljujući istom ponoru, dobio je i jednu ideju..

Dragi je zabeležio sve primedbe, sutradan je sam iščitao roman i notirao Spenseru sve teze koje treba primeniti u scenariju. Predao mu je papir i otišao da sprovede u delo ideju koja mu je pala na pamet prethodnog dana.

Kada je Šlemu predao fotografije jedne glumice i rekao mu da bi ona mogla da igra Tarnerovu nevestu, ovaj je bio prijatno iznenađen preduzimljivošću svog reditelja. Gledao je fotografiju nežne plavokose devojke, snimljenu u crnobeloj tehnici, na kojoj je ona skupljena tako da joj kolena, kosa i potkolenica pokrivaju intimne delove. Devojka je istovremeno delovala devičanski i neobično privlačno.

„Misliš da bi ona želela da radi sa nama? Kada se pročuje, propašće joj karijera foto-modela – neće moći da se slika ni za oglase u drugorazrednim supermarketima. Imaj na umu to da homoseksualci vode svet mode. Nisu oni protiv nas onoliko koliko se čini, ali su u priličnoj meri protiv…“, nasmejao se Šlem.

„Sarađivao sam s njom u nekoliko navrata…“, reče Dragi.

„Čekaj, šta je ona? Jugoslovenska ili porno glumica?“, Šlem upita začuđeno, a onda se udubi u fotografiju. „Ovakav plavi anđeo…“

„Porno-glumica…“

Šlem je osetio napad ljubomore, kao da mu je krv krenula u glavu. „Nadam se da sada shvataš zašto je naša borba neminovna. Ovakva bela devojka gurnuta je u beznađe i pornografiju…“

Šlem je lupio šakom o sto. „U državi koja funkcioniše, ovakva lepota, ovakva plodnost, pogledaj joj bokove, bila bi zaštićena od prvog trenutka kada se ispolji i ne bi bila data u šake crnčugama, Jevrejima i izopačenicima. Da li je snimala scene seksa sa crnčugama?“

Dragi-11-3

Dragi se zamislio. Lično je režirao nekoliko scena u kojima se pojavljuje sa crncima. „Ne, koliko ja znam…“

„Želim da izbavimo ovu devojku. Sviđa mi se ideja… Siguran sam da će sa nama biti zadovoljna. Misliš li da može da iznese ulogu?“

Dragi je klimnuo glavom. „Mislim da može. Nema govornu manu, na snimanjima je bila dosta šarmantna i ubedljiva…“

„Nivo vaših replika je tu negde sa onim što je već izgovarala“, Šlem se vratio u svoju šarmantnu personu. Nasmejali su se.

Dok je izlazio iz Šlemove zgrade, Dragi je shvatio da Foksi može biti njegovo tajno oružje. Ako uspe da je pronađe.

Dvanesti nastavak vikend romana DRAGI U VISOKOM DVORCU vas očekuje 29. maja, tačno u podne!

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: