Da li imate preko 18 godina?

Domaći T-shirt brendovi 1. deo

Over Clothing / ZLA-ZLA / Milk & Cookiez

U poslednjih nekoliko godina, na domaćem tržištu počeo je da se pojavljuje sve veći broj T-shirt brendova koji svojim dizajnom i kvalitetom visoko premašuju majice koja mogu da se kupe u velikim prodajnim lancima. Ideja je bila da ih sve skupimo na jedno mesto, dobijemo lep pregled ulične modne scene i saznamo koje priče stoje iza njih. U prvom delu, predstavljamo Over Clothing, ZLA-ZLA i Milk and Cookiez.

OVER CLOTHING

Kako ste došli na ideju da pokrenete brend i ko stoji iza njega?

Ideja oko pokretanja Over-a nastala je krajem 2011. godine sa ciljem oslikavanja te navodno “poslednje” 2012. godine, kroz niz različitih apokaliptičnih scenarija i grafika, pa stoga i sam naziv “Over”. Osnivač brenda i tadašnji vlasnik agencije istog imena je Marko Purać, dok su se od samog starta ove godine brendu pridružili Siniša Komlenić i Željko Gudelj, kao partneri u projektu.

Marko: U principu želja za pokretanjem sopstvenog brenda je bila prisutna od mog prvog dana upoznavanja sa pojmom dizajna, majice su po meni bile oličenje termina primenjene umetnosti i ultimativni vid ekspresije, kao pri kreaciji tako i pri samoj nošnji iste, a najveća nagrada i u neku ruku priznanje bi bila videti ih na nekoj nepoznatoj osobi na ulici ili u klubu.

Da li vam je to hobi ili full time posao? Čime se inače bavite?

Od februara ove godine Over se za nas trojicu pretvorio u full-time okupaciju, međutim Siniša i Željko i dalje manji deo svog vremena posvećuju i svojoj firmi Themes Kingdom koja se bavi dizajnom i developmentom wordress tema.

Ko dizajnira vaše majice?

Do sada je za kompletan dizajn i direkciju, od majica i pakovanja, do web-a i svega propratnog bio zadužen Marko Purać, a nadamo se da ćemo u što skorijem periodu biti i u situaciji za saradnju sa nekim lokalnim umetnicima. Za sada nam je cilj da od cele priče u narednih par meseci napravimo stabilan biznis model kako bi obezbedili resurse za dalji razvoj. 

Koja filozofija stoji iza brenda?

Za nas se Over odnosi samo na kraj jednog perioda života, i početak novog. U principu ono sto je pokretacka sila našeg brenda jeste i cela njegova filozofija, a to je ljubav ka dizajnu i ilustraciji čiju primenu na ovaj način smatramo idealnom metodom izražavanja.

Kako se nezavisni brendovi poput vašeg pozicioniraju na malom tržištu poput našeg?

Iako nam kupci sa domaćeg tržista nisu glavna ciljna grupa, generalno stičemo utisak da postoji sve veći broj ljudi koji osećaju tu prezasićenost u prisustvu mainstream brendova i okreću se manjim, takoreći indie brendovima koji im zbog svojih limitiranih serija osiguravaju autentičnost, tako da je ta opšta želja za nečim posebnim i dalje ključna za opstanak manjih brendova, s obzirom da je sa cenom teško parirati bilo kom većem brendu koji ima već uveliko razvijenu i rasprostranjenu prodajnu mrežu, a čiji su troškovi proizvodnje zbog tiraža minimalne.

Gde mogu da se kupe vaše majice?

Majice kao i naši ostali proizvodi su trenutno dostupni samo preko našeg sajta www.overclothing.com ili  www.over.rs

MILK AND COOKIEZ

Šta vas je inspirisalo da pokrenete brend?

Veliki smo fanovi zanimljivog dizajna, jer je to odličan način da se izraziš. U poslednje vreme nam se čini da veliki brendovi sve više prate jedni druge i da se plaše da uđu u nepoznato, pa je sve teže naći nešto što tražiš. Otuda i popularnost i sve veća ekspanzija malih brendova koji ciljaju usko tržište njima sličnih. Tako je bilo i sa nama, pokrenuli smo brend kako bismo pravili ono što bismo mi hteli da nosimo.

Da li vam je to hobi ili full time posao?

Kada bismo rekli da Milk and Cookiez za nas predstavlja hobi zvučalo bi neozbiljno. Sve ovo zahteva jako puno vremena, truda i energije, ali ne shvatamo to kao obavezu već uživamo što radimo nešto kreativno. Pored svakodnevnog posla, koji je uglavnom vezan za prodaju i dizajn, bavimo se raznim stvarima: muzika, slikarstvo, sport, motori, putovanja.

Ko dizajnira vaše majice?

Dizajn radimo sami. Ideja nam ne nedostaje, a za razradu smo svi zaduženi. Svako daje mali doprinos da konačan rezultat bude najbolji mogući.

Kada kazemo dizajn, ne mislimo samo na print, odnosno na aplikaciju, već dizajn celog proizvod od nule. Dugo smo trazili pamuk, mnogo pažnje smo posvetili kroju i stvarno išli do najsitnijih detalja. Hteli smo da naša majica ima isto toliki kvalitet i da joj se posvetimo u meri u kojoj se posvećujemo dizajnu samog printa, od ideje pa do njene realizacije. Print dodje na kraju kao šlag na tortu.

Koja filozofija stoji iza brenda?

Mi smo mlad brend, i još tražimo sebe. Imamo prepoznatljiv stil koji će sigurno vremenom sazreti, a filozofija je nešto što je bar kod nas podložno promenama i preispitivanju. Za sada je to kvalitet i posvećenost detaljima.

Ideja nam je da ne ostanemo samo na majicama, voleli bismo vremenom da rastemo, ali samo sa kvalitetnim proizvodima koje bismo objedinili imenom Milk and Cookiez.

Kako se nezavisni brendovi poput vašeg pozicioniraju na malom tržištu poput našeg?

Smele ideje, personalizacija, usko ciljano tržište, fleksibilnost, male serije. Ljudi žele nešto što je uslovno rečeno unikatno, što nije mass produkcija. Žele proizvod malog tima i njihove slobode, nešto što nije uslovljeno marketing statistikama, odnosno kriterijumima koje bi proizvod trebalo da sadrži kako bi zadovoljio određen segment tržista.

Gde mogu da se kupe vaše majice?

Opredelili smo se da nam online shop bude primarno mesto prodaje, www.milkncookiez.com, a ukoliko neko želi da proba pre kupovine tu je Mikser House u Karađorđevoj.

 

ZLA-ZLA

ZLA brend postoji već deset godina. U kom trenutku ste počeli da radite majice? Koje mesto one zauzimaju u celoj ZLA priči?

Takko je, 10 godina. Prvo smo počeli sa distribucijom ZLA papirića za motanje, i majice sa ZLA logoom su bile nešto što smo poklanjali fanovima, veleprodajama i zaposlenima po trafikama. Ubrzo su počeli da nam stižu mailovi gde nas ekipa pita kako i gde da dođu do naših majica. I eto rešenja da naplatom nabavne cene majica pokrijemo proizvodnu cenu, a što više ljudi nosi naše majice. Imali smo sreće u tom trenutku da su nas iscimali za saradnju dva momka koja su tada imali d-bend dizajn studio, koji su počeli da nam dizajniraju rizle i majice. Uskoro se otvorio ZLA shtek i pocelli smo ozbiljnije da pristupamo ovom poslu. Sada u ponudi imamo majice, trenerke, dukseve, jakne, helanke, šorceve, bebi opremu itd.

Ko dizajnira vaše majice?

d-bend studio, kao i hominid studio u početku, a sada je za to zaslužan linnch.it,  jedan od kreativnijih ljudi na koje smo naleteli

Kako se nezavisni brendovi poput vašeg pozicioniraju na malom tržištu kao što je srpko – u odnosu na ogromne?

Pozicioniramo se šmekom, ograničenim izdanjima, kvalitetom, idejama i osluškivanjem ulice iz prvog lica.

Ove godine ZLA odeća je prošetana i na Fashion Weeku. Koliko je to pospešilo interesovanje i da li planirate da intenzivirate taj clothing deo ZLA, s obizrom da je on vam to nije “primarna delatnost”?

Da, Neša iz agencije Klik, naš stari prijatelj nas je pozvao kako bi razbili monotoniju dosadasnjih bfw, i to smo i uradili. Organizovali bakljadu sa ozbiljnim manekenkama na catwalku, ekipom iz kraja: crncima, romima, bajkerima, skejterima, brejkerima, dilerima, gejevima, rejverima, a na kraju se pojavio i kultni rep bend kojima radimo merch: Prti Bee Gee. Pored njih merch radimo i za Bad Copy i Lollobrigida bendove, a svojim majicama podržavamo sve koji su nam kul :)

Gde sve mogu da se kupe vaše majice?

Prvo bih predstavio sajt koji je poznat kao i naš brend i njegov online shop: zla-zla.com. Zatim, ZLA shtek u TC Sremska, u Moonzla shteku u Zemunu u Glavnoj ulici, u ZLA shteku Niš u TC Kalcha, u blok shteku u bloku 45, u shteku o21 u zrenjaninu, u NS shteku u Novom Sadu u Zmaj Jovinoj ulici.
Od nedavno otvorili smo on line shop i u Hrvatskoj zla-zla.com preko koje mogu kupovati svi iz EU bez poteskoca sa isporukom do 48h!

Lajkuj:

Komentari:

  1. aleksa says:

    Dechko Tzar izgleda postao mainstream..

    1. Staša Bajac says:

      Ovo je samo part 1, Dechko Tzar u part 2 :)

  2. domaci T-shirt brendovi za ne-preskochiti su i Motor i Drvo dub…

Ostavite komentar:

Slični članci: