Da li imate preko 18 godina?

10 urnebesnih reklama poznatih

Kojih snimljenih reklama se učesnici i dan danas stide?

4
1

Poznati ste, zvali su vas da za mastan honorar snimite reklamu, sadržaj iste izgleda vam debilno, ali zbog para pristajete. I to ostaje zauvek zabeleženo. Ovo je spisak stranih, a i domaćih primera kada ni džak zlatnika nije dovoljan da vas opere od marketinškog blama. 

Poznati glumci, sportisti ili bilo koje javne ličnosti čine sve kako bi svoju popularnost unovčile na što brži način za što više novca što i jeste apsolutno normalno. Zar ne  biste i vi, da imate tu priliku, tražili ogroman honorar za, na primer, neko javnom pojavljivanje, kratki govor, nastup ili marketinšku aktivnost. Poslednje javnim ličnostima donosi ubedljivo najviše nova pošto direktno prodaju svoj lik u svrhu promovisanja nekog proizvoda, a što je lik popularniji, kompanija će odvojiti više novca da baš taj promoviše njihov proizvod.

U trci gde je cilj za što kraće vreme uzeti što više para glumci i javne ličnosti često prenebregnu činjenicu da bi trebalo proveriti scenario  i rediteljski postupak reklame kao i proizvod koji reklamiraju i način na koji ga reklamiraju, ali želja za „brzom lovom“ koja se zaradi relativno lako, za 2-3 dana snimanja zaseni mogućnost večnog blama koji kriju stari snimci sačuvani na YouTube-u ili, još gore, u hipotalamusima gledalaca.

Ovaj izbor smehotresnih reklama čija originalna ideja sigurno nije bila da nasmeju gledaoce najviše se zansniva na japanskim i domaćim primerima. Zašto? Veoma jednostavno: japanski su najsmešniji zbog njihovog odnosa prema zapadnjačkoj kulturi, konzumerizmu i slavnim ličnostima, a ti odnosi, ma koliko bili komplikovani zbog balasta istorije između Amerike i Japana, evropljanima izgledaju smešno i bizarno. S druge strane, domaće reklame, nama najbliže, bude sećanje na vremena kada je srpska reklmana industrija bila još u povoju i lišena sterilne globalizacijske uniformisanost te su, na primer, reklame za čarape Udarnik u kojima Robert Prosinčeki pije kaficu dok nosi bele sportske nanogice (čarape, ne elektronsku spravu za kontrolu u kućnom pritovoru) uistinu bile jedinstvene s pop kulturnog i tržšinog aspekta. Posle podužeg uvoda evo i liste bez vrednosnog rasporeda. To ćete ipak, vi, sami rasporediti po sopstvenom smehu.

NICHOLAS CAGE

Serijal reklama koju je snimio Nicholas Cage za japansku arkadnu video igricu Pachinko još i izgledaju u redu pošto glumac igra samog sebe u nekoj vrsti ironijskog otklona prema (sopstvenoj) slavi, ali bizarnost nastaje sa 6. u nizu gde igra  bukvalno izigrava kauboja u belom kostimu koji kao da je pozajmljen iz tekšakog bordela, sa sve fejk akcentom iz iste američke savezne države đuska sa vanzemaljcima. Verovatno su samo japanci ovo razumeli.

HULK HOGAN

Najpoznatiji po imbecilnim dečijim komedijama iz osamdesetih, rijaliti šou programom, frizurom ala Haris Džinović i nikada Evropljanima jasnom mega popularnošću u Americi Hulk Hogan predstavlja majstora reklamnog blamiranja. Pored toliko besmislene reklame za japanske rashladne uređaje na ivici čistog pop arta, Hogan je snimio i jednu od najbesmislenijih američkih animiranih reklama u istoriji. Ovo je toliko glupavo da svaki opis ne degradira samo onoga ko ga napiše i pročita već i samu ideju da bi se o tome trebalo pisati. U ovom slučaju slika definitivno govori više od hiljadu reči…

ROBERT PROSINEČKI

Ovo je vanvremenski klasik. Predrag Danilović snima skoro istu reklamu za zrenjaninsku fabriku čarapa osnovanu još krajem 19.veka, a danas u sramnom stečaju, ali ipak biramo popularnog Plavog pošto jednostavna radnja ove reklame i njegov socijalistički imidž šmekera koji, dok novotalasno ispija kaficu na šanku ugostiteljskog preduzeća zajedničkog rada, ne trpi iako nosi bele sportske čarape na elegantnu (pardno, sportski elegantnu) crnu kombinaciju. Ovaj modni ekces je sada veoma popularan među andergraund klabing omladinom Berlina, ali u to vreme jedino su Majkl Džekson i Plavi mogli izneti takvu modnu avangardu.

Da je Udarnik imao ozbiljnu marketinšku prohodnost dokazuje i ova krimi erotski triler reklama sa Lidijom Vukićević, zvezdom tadašnje najpopularnije serije „Bolji život“. Lidija se nije toliko izblamirala, ali sama radnja prati provalnika koga ona efikasno eliminiše da bi skinula najlonku s njegove glave i obula ih na svoje duge i lepe noge što je izazvalo gotovo organizmičku reakciju (kod nje, ne kod obejućenog provalnika). Interesatno, ali ipak bizarno.

JAMIE LEE CURTIS

Zvezda osamdesetih, jaka policajka u „Blue Steel-u“, ćerka holivudskih ikona Tonyja Curtisa i Janet Leigh, prepoznatljiva zvezda Jamie Lee Curtis u reklami za jogurt protiv nadutosti? Baš tako! „Activia“ jogurt kompanije Dannon koji bi trebalo da olakše probleme sa poveremenim zatvorom i stomačnim tegobama. Lee Curtis je sigurno uzela pozamašan honorar za ovo blamiranje, ali je i dalje redovna tema za zafrkavanje u Americi. Ipak je u pitanju velika zvezda, ali nije toliko velika da nas sada toliko zanimaju njeni problemi s probavom kao i širenje pozitivnih vibracija u vezi s istom.

BRUCE WILLIS

Ovo je vrhunska bizarnost. Bruce Willis igra u potpuno psihodeličnoj reklami za kreditnu karticu japanske banke ENEOS. Spava u narandžastoj pidžami, telefon i brige mu ne daju da spava u Polokovskoj spavaćoj sobi prepunoj različitih oblika, boja i đubreta i onda uzima plastičnu dečiju pušku koja mu daje ideju da uzme kreditnu karticu?! Ovo je onostrano iskustvo, onostranije čak i od dva pojedena esida na tropsku vrućinu.

KENDEL JENNER

Najmlađa članica klana Kardašijan glumi u reklmi za „Pepsi“? Potpuno očekivano. Najmlađa članica klana Kadrašijan, klana nastalog na konzumerističkoj potrebi naroda da uživa u životu poznatih, glumi u reklami s zapletom oko demonstracija mladih i oko revolucije i protesta protiv ustrojstva sveta najodgovornijeg sa uspon njene porodice? Ma koliko nemoguće zvučalo upravo takvu reklamu, i to za ni manje ni više nego „Pepsi kolu“, snimila je mlada Jenner-ka ali su reakcije bile baš u stilu ovog teksta te je cela totalno besmislena kampanja brzo povučena. Jedini način na koji se mogu povezati Kendel i revolucija bi mogla biti neočekivana i šokantna promena pola njenog oca Bruce-a Jennera (sada poznatog kao Caitlyn) no ni to nije dovoljno za opravdavanje besmisla odlaska ove društvene influenserke na demonstracije na kojima joj je jedina uloga poklanjanje konzerve Pepsija presrećnom policajcu. Sunovrat logike, što bi se reklo.

MLADEN CRNOBRNJA I FEĐA STOJANOVIĆ

Vraćamo se opet na inspirativno SFRJ tlo. Krajem osamedestih, tačnije 1987., zagrebačka konditorska industrija „Kraš“, jedan od najboljih i najvećih proizvođača slatkiša na ovim prostorima, snima serijal reklamnih spotova za svoje najpopularnije bombone „Bronhi“, „Kiki“ i „505 sa crtom“ u kojima legendarni Mladen Crnobrnja – Gumbek glumi šeretski raspoložen vojnika Kraljevine a Feđa Stojanović komandanta jedinici koji se s njim nadgornjava sve vreme. Apsolutno nemotivisan i besmislen spoj epoha, kostima i sadržaja sa početka veka se uklopio sa sećanjima iz detinjstva i eto pamtljive reklame koju sigurno nećemo lako zaboraviti. Ako uopšte uspemo da je zaboravimo.

SYLVESTER STALLONE

Popularni Slaj izlazi iz polja suncokreta u belom odelu i šeširu iz ’20-tih noseći pakovanja japanske šunke porodici koja živi na američkoj farmi. Sedaju za trpezarijski sto, jedu tu istu šunku i on im se obraća na japanskom zahvaljujući se za dobrom ručku. Opet da ponovimo – porodica je američka. Ako je Kendel bila sunovrat logike ovo je sunovrat svega što možete zamisliti.

MIODRAG PETROVIĆ – ČKALJA

Sa suncokretnih polja američkog juga prelazimo u sumornu sakcionisanu Srbiju ’90-tih. Reklamna industrija je i dalje na simpatičnom niovu ’80-tih i dodatno pritisnuta ekonomskom nemaštinom. U takvim ekonomskim uslovima izdvaja se nekoliko velikih privatnih preduzeća koja preuzimaju socijalistički primat (čitaj : monpol) nad određenim privrednim granama. Jedna od njih je i proizvođač kancelarijskog nameštaja epskog imena ultra popularnog u to vreme, „Ktitor“, čiji se vlasnik, bonivavski Milija Milosavljević zvani Ktitor (po tome što je jedan od prvih 10 ktitora Hrama Svetog Save), često pojavljivao u emisijama Milovana Ilića – Minimaksa kao i još jedna estradno-privredna ikona tog vremena, Mikica Đorđević znan i kao Mikica „Prvi maj“, direktor beogradske robne kuće „Prvi maj“ iz Pirota. Poput Mikice koji angažuje Miodraga Petrovića – Čkalju za manekena tako i Milija Ktiror angažuje istog glumca za serijal reklamnih spotova za svoje kancelarijske fotelje. Čkalja, u njima, izgleda i obučen je kao Tony Montano iz originalnog Scareface-a Howard Hawks-a iz 1932. u interpretaciji Paul Munija. Radnja nema nikave veze ni sa filmom ni sa gangesterima sem što bi trebalo da predstavlje neku vrstu satire tadašnjeg aktuelnog društvenog trenutka: Čkalja, umesto, dvoboja, seda na kožnu kancelarijsku stolicu, pritiska dugmiće za spuštanje i dizanje naslona i rasturi stolicu svog neprijatelja u noir senci. Zvuči imbecilno? Pogledajte pa ćete se uveriti da je još gore od opisanog.

BODA NINKOVIĆ I DEJAN MATIĆ – MATA

Reklama za Pekabelu iz ’90 u kojoj Boda kao kuvar i Mata kao kelner, sa sve predimenzioniranim brkovima, pevaju prepev arije „Libiamo ne’ lieti calici“ (Popijmo iz vrča sreće) iz Verdijeve Travijate  reklamirajući, pazite sad, „hotelski sladoled“. Kakva je razlika između hotelskog i standardnog sladoleda? Isključivo kulturološka. Naime, u SFRJ je postojalo uvraženo mišljenje da su proizvodi u hotelima, restoranima, poslastičarnicama bitno drugačiji od onih koji su kupovani ili spravljani u kućama jer se prvi prave u lokalima tada smatranim elitnim. Tako je i ova reklama, ma koliko kretenski izgledala i tada, pošto je stepen imitacije i uživljavanja parodičan – a to sigurno nije bila namera autora – jedan od poslednjih čvrstih dokaza da je pređašnje društvo bilo pravednije lišeno globalnog konzumerizma. Hotelski je ipak hotelski makar bio i smehotresan.

Lajkuj:

Komentari:

  1. PedagoTek says:

    Bas zabavan tekst! Na satirican nacin objasnjeno koliko se pojedine firme cak ni ne trude da nas ubede da su nam njihovi proizvodi neophodni, vec nas truju besmislicama na tako prost nacin, kao da smo svi potpuno glupi…

Ostavite komentar: