Da li imate preko 18 godina?

10 filmova u konkurenciji za Gran Prix Festivala autorskog filma

Drugačiji pogled na život i planetu koju neprekidno pustoše vojske, mediji, korporacije, povelje i zakoni

Autor:
0
0

U Glavnom programu ovogodišnjeg, 24. Festivala autorskog filma biće prikazano 26 ostvarenja, od kojih će se 10 takmičiti za Gran Prix nagradu ‚‚Aleksandar Saša Petrović’’.

Filmovi domaćih reditelja koji će biti u takmičarskom programu su ‚‚Teret’’ Ognjena Glavonića, ‚‚Ti imaš noć’’ Ivana Salatića i ‚‚Granice, kiše’’ Vlastimira Sudara i Nikole Mijovića, naveo je umetnički direktor Srđan Vučinić.

Pored Glavnog programa, tu su i programi ‚‚Hrabri Balkan’’, ‚‚Bande a part’’, ‚‚Cinéfondation’’, ACID kao i specijalne projekcije.

Kako su na konferenciji naveli direktor Festivala Igor Stanković i umetnički direktor Srđan Vučinić, gledaoci će imati priliku da pogledaju najbolje autorske filmove ovogodišnje produkcije kroz drugačiji pogled na život i planetu koju neprekidno pustoše vojske, mediji, korporacije, povelje i zakoni.

Glavna lokacija festivala ove godine biće Kombank Dvorana, a festival će se održavati i u Domu omladine Beograda, Dvorani Kulturnog centra Beograda, bioskopu „Fontana“, bioskopu „Vlada Divljan“, Domu Kulture Studentski grad, bioskopu Art Kolarčeva Zadužbina.

Film japanskog reditelja Hirokazu Korede „Kradljivci“ svečano će otvoriti 24. Festival autorskog filma 23. novembra. Festival će trajati do 30. novembra 2018. godine.

Kakako navodi Savet festivala ovogodišni FAF održava se u jednom društvu, i jednom svetu na izmaku preostalih rezervi smisla. U svetu i društvu čija svakodnevica sve više postaje iscrpljujući rijaliti-spektakl, ili tabloidna senzacija. Takvom modelu “zavičaja” i “čovečanstva” naš festival suprotstavlja onaj, makar imaginarni, model u kojem su istina, vrednost i smisao sačuvani, ne samo kao reči koje zveče.

Zato je perspektiva autora ujedno i alternativa: drugačiji, zalečeni pogled na isti ovaj naš život i planetu koje neprekidno pustoše i krivotvore nebrojene vojske, mediji, korporacije, njihovi inaugurisani megafoni, povelje i zakoni. Od Kradljivaca Hirokazu Korede, do Sutona Lasla Nemeša, i od Džejlanovog Drveta divlje kruške do Varvara Radu Žudea – taj je pogled autora duhovit i sarkastičan, jednako kao što je iznenađujući, poetski moćan, razoran spram dogmi, predrasuda i opštih mesta. Trulo je nešto u državi svetskoj i Čoveku koji ju je stvorio, ne prestaju da ponavljaju naši autori – ne prestajući da, u isti mah, slave svaki trenutak običnog, malog života koji, nasuprot “velikoj istoriji” priča vlastitu povest. neponovljivu, mističnu i neizrecivu.

Iz drugačijeg pogleda nastaju i dela domaćih autora (ili koprodukcija), u ovogodišnjem izboru tako kritički nastrojena, angažovana u sagledavanju mračne prošlosti i besperspektivne sadašnjosti (TeretTi imaš noć) ili  istraživački orijentisana u propitivanju granica ljudske prirode (Speleonaut).

Zato i Nagradu za životno delo 24. festivala dobija autor alternative, ne samo u odnosu na konvencije produkcije, principe dramaturgije i rediteljske estetike. Želimir Žilnik, “neopevani heroj evropskog filma”, angažovanog i nezavisnog, model je i drugačijeg svetonazora, koji već pola veka na marginama dosledno traga za svojim junacima i životnom istinom.

To je i razlog što su prateći programi ove godine usmereni ka neispričanom u velikim opusima: na živu vezu autorske kritike i prakse u delu Žaka Riveta; na zaboravljenu seriju Pesma kao omaž Živojinu Pavloviću; ili na nove aspekte dragocene studije Vlastimira Sudara o Saši Petroviću (Portret umjetnika kao političkog disidenta). Najzad, i ka neistraženom odnosu istaknutih domaćih pripovedača prema fenomenu i nasleđu Autorskog filma (u programu Priča i autorski film).

Drugačiji pogled nudi i plakat ovogodišnjeg festivala: prizivanje utopijskih, revolucionarnih potencijala ’68. ujedno priziva i zatomljeno carstvo slobode u gledaocu, njegovo buđenje iz hipnotičke seanse liberalnog kanibalizma.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: