Da li imate preko 18 godina?

PAAR: hodanje u bojama

Ana i Ivana kreiraju čarape za ljude koji se kreću, nemaju predrasude i imaju čvrst karakter.

Ana i Ivana su drugarice od malih nogu, njihovi očevi su najbolji prijatelji. Jedna je odrastala u Beogradu, druga u Švajcarskoj, ali iako su živele u različitim državama, njihovi putevi se nisu razdvojili.Viđale su se svakog leta u Beogradu. Posle jednog od takvih susreta odlučile su da počnu zajednički posao.

Bilo je to krajem leta 2016. godine. Ana je već imala svoj brend čarapa Socks from Heaven. Udružile su snage i stvorile novi brend PAARŽelja im je da ovaj brend bude zajednica ljudi koji slično razmišljaju, koji nose promene i hodaju u boji.

Našli smo se sa Anom i Ivanom u Beogradu kako bismo razgovarali o filozofiji njihovog brenda i konceptu održive mode.

Kako ste ušle u modni biznis?

Ana: Ja sam oduvek u modi. Posle završetka fakulteta najpre sam radila kao asistentkinja jednoj dizajnerki, a potom četiri godine za jedan modni brend. Potom sam odlučila da započnem sopstveni biznis jer je to najveći profesionalni izazov. Brend je nastao pre sedam godina, najpre kao Socks from Heaven, a potom smo Ivana i ja napravile novi brend PAAR.

Ivana: Profesionalno sam išla u drugom pravcu, ali su me umetnost i moda oduvek zanimali. I onda smo krenuli zajedno u ovaj posao.

Koji je to trenutak kada ste rekle – hajde da radimo zajedno i da se bavimo proizvodnjom čarapa?

Ivana: Ana je već dugo u tome i imala je brend pre PAAR socks. Svaki put kada bismo se videle uz kafu smo razgovarali o tome kako bi bilo dobro da radimo zajedno i da konkretizujemo zajedničke ideje. Leta 2016. godine sam se iz Srbije vratila u Švajcarsku, postavila video na Instagram i Ana mi se javila porukom: Mislim da je krajnje vreme da nešto pokrenemo. I tako je krenulo. Jednostavo smo rekle – uradimo to.

Ana: Ivana je istražila švajcarsko tržište, zaključila da postoji ogroman potencijal za ovaj biznis tamo i rešile smo da unapredimo celu priču i postojeći brend podignemo na viši nivo. Odlučile smo da uradimo rebrending i zajedno nastavimo da gradimo celu priču.

foto: Lumina

Šta je razlika između Socks from Heaven u odnosu na PAAR?

Ana: Od nastanka Socks from Heaven smo se trudili da budemo drugačije, oduvek smo izazivali veliku pažnju. Tako da je najveći iskorak proizvodnja čarapa od organskog pamuka i koncept održive mode. Naša ideja je da ljudima predstavimo taj potpuno drugačiji modni koncept. Taj koncept je zapravo veliki iskorak za PAAR i ono što naš novi brend razlikuje od brenda Socks from Heaven.

I kako ste došle do imena PAAR?

Ivana i Ana: To je bio dug proces! (smeh)

Ivana: Od leta 2016, kada smo krenuli da razvijamo priču, razmišljale smo o novom imenu. Zajedno sa agencijom koju smo izabrale tragale smo za idejama i imenima. I tako smo tokom proleća 2018. došli do imena PAAR koje ima isto značenje na srpskom i nemačkom, povezuje Srbiju i Švajcarsku i prati našu ideju i koncept. Potom smo definisale novi vizuelni identitet.

Ana: Čim smo čule predlog PAAR shvatile smo da je to pravo ime za nas. Za ono što smo nas dve i naš brend.

Vi ste srpsko-švajcarska kompanija. Koliko je izazovno poslovati na oba tržišta i kreirati kolekciju koja se sviđa kupcima i ovde i tamo?

Ana: To je veliki izazov, ali je veoma zanimljivo. Kupci su različiti, drugačije razmišljaju. Švajcarcima je kvalitet veoma važan i mislim da smo mi kvalitet naših čarapa podigle na viši nivo. Kvalitetan organski pamuk od koga pravimo čarape nam je u prvom planu. Što se tiče dizajna, naša prva kolekcija je podjednako dobro prihvaćena na oba tržišta.

Ivana: Važno nam je i da naši saradnici prepoznaju ono što radimo, da shvataju našu priču i da mogu da se identifikuju sa našim brendom.

Kako birate dizajnere sa kojima radite na dizajnu čarapa i kako dolazite do motiva za kolekciju?

Ivana: Naš cilj je da radimo sa različitim ljudima, ne samo da nas dve dizajniramo čarape ili da uvek ista osoba dizajnira čarape. Trudimo se da okupimo drugačije ljude, mlade, neafirmisane, da radimo posebne kolekcije i da naše čarape uvek budu aktuelne i interesantne ljudima. Ima mnogo talentovanih ljudi koji nam se javljaju, takođe nam prijatelji preporučuju kreativce. Jedan od ciljeva je da budemo raznoliki.

Kolekcija je šarolika. Kako je tekao taj kreativni proces? Da li postoje motivi koje ste vi tražile, ili ste dizajnerima ostavili slobodu da ih biraju?

Ana: Postoje modeli koji su se veoma dobro prodavali kada se brend zvao Socks from Heaven, ali smo ih nadogradile i osvežile novim bojama. Takođe nam je ideja bila da kroz modele čarapa ljudima približimo ime PAAR.

Ivana: Kod kreiranja prve kolekcije nam je zapravo bilo i važno da imamo taj prelaz od Socks from Heaven ka novom brendu PAAR. Ideja nam je bila da sve što je kod Socks from Heaven bilo dobro prenesemo na PAAR i dalje ga razvijamo.

Da li postoji neki motiv čarapa koji se podjednako kupuje na oba tržišta, ili ima razlika kada govorimo o motivima koji se kupuju u Srbiji i Švajcarskoj?

Ivana: Love birds odnosno Paar Vögel, motiv sa pticama, podjednako je popularan na oba tržišta i odlično se prodaje. Kupci se dele na one koji hoće neki crazy motiv, i na one koji traže smirenije modele. Tako da Paar Vögel ima nijanse koje odgovaraju željama obe grupe.

Razmišljate li, kada birate modele, ko su vaši potencijalni kupci? Ko su ljudi koji su vaša ciljna grupa?

Ana: Jasno smo odredili da su naša ciljna grupa ljudi od 25 do 40 godina, koji se druže, kreću, nemaju predrasude, žele da na neki način budu drugačiji i kroz čarape, kao modni detalj, pokažu deo svog karaktera. U Srbiji je npr. mnogo poslovnih ljudi počelo da nosi šarene čarape.

Šta su vaša top 3 motiva iz kolekcije, koji su vaši lični favoriti?

Ana: Moji favoriti su Decode, Soul Train i Universe.

Ivana: Meni su to Kaaro, Paar Vögel i Decode.

A koji su modeli najprodavaniji, da li su to ovi koji su vaši favoriti?

Ivana: Jesu. Mi želimo da proizvodimo ono iza čega 100% stojimo. To nam je važno jer mi nosimo te čarape svakog dana i predstavljamo našu priču.

Kakvi su vam dalji planovi?

Ivana: Što se Švajcarske tiče cilj nam je da etabliramo brend. To neće biti lako, izazovno je, ali smo motivisane da se pozicionaramo na tamošnjem tržištu. Već sada smo na dobrom putu, širimo prodajnu mrežu i potražnja je sve veća. Naredni korak je širenje na nemačko tržište.

Ana: U Srbiji ljudi znaju za brend i čarape se odlično prodaju, prisutni smo na najaktuelnim mestima u Beogradu. Ali cilj nam je da razvijemo online prodaju, jer u Srbiji to i dalje nije razvijeno kako treba. Cilj nam je i da ljudi shvate važnost održive mode i korišćenja organskog pamuka.

Kako vidite vaš brend za 5 godina?

Ivana: Po prirodi sam ambiciozna. I optimista sam. Ja bih rekla da će PAAR za 5 godina biti svetski brend!

Ana: Slažem se, to je naša velika želja. Imamo kvalitetan proizvod i možemo mnogo toga da uradimo.

Ivana: Jako nam je važno da jednog dana možemo reći da je ovaj brend potekao iz Srbije.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: