Da li imate preko 18 godina?

Local factor + rose market

Ideja koja briše granice između urbanog i ruralnog

Krajem septembra, u Skerlićevoj 30, iza Hrama Svetog Save otvoren je kafić-pekara-restoran-market. Sa jednom od vlasnica Lanom Žarković, razgovarali smo o misiji koju deli sa suvlasnicom Danijelom Bošković, ogromnoj ljubavi i radu koji ulaže i energiji koja joj se vraća. Local factor + rose market je na neki način proizašao iz Organic Factoryja, koji je Lana pokrenula, prvo u Novom Sadu, a potom i na Kopaoniku promovišući lokalnu proizvodnju u okvirima globalne prehrambene industrije.

LF-papiri-nalepnice bele tacke

Koncept?

Koncept je lokalno, proizvodnja lokalnog, plasiranje lokalnog, i zdravih namirnica, dakle organic plus lokalno. Locally produced je glavna ideja. Lokalno se ne odnosi samo na hranu, već na sve male manufakture koje postoje oko nas, zato u prostoru postoje proizvodi lokalnih dizajnera, npr. stolice i dr. predmeti koji mogu da se kupe.

IMG_1693

Ovo je pre svega pekara, nije kafić. Ideja je bila da kad uđeš zapitaš se šta je ovo uopšte, živo je, zato i ne znaš šta je, atmosfera je kao da si ušao u nečije domaćinstvo u kom se proizvodi sve, od brašna do ručka koji će se jesti dog dana. Kuhinja je otvorena, svako može da vidi šta se i na koji način sprema, svako može da komunicira sa pekarom. Postoji ideja o kruženju. Početak svega je seme, zatim zemlja, farma i čovek, farmer koji sve to radi sa ljubavlju, gaji, žanje, melje… To je ciklus, sve kruži.

Koncept prostora?

I prostor kruži, uvek nešto menjamo, premeštamo stolove, detalje, stolice. Sve je mobilno, i sve mozeš da kupiš! Stolicu, sa 40, 50 % popusta nosiš odmah kući, ako želiš ili cveće koje je od lokalnih cvećara ili vina koja su proizvedena u Srbiji, organska brašna proizvedena na malim porodičnim farmama. Sve šerujemo, dođi, gledaj, evo ti recept…

Koncept menija?

Meni je isto tako lokalan i stalno se menja, živ je, priprema se od namirnica koje imamo. Dakle doručak- koji možeš da poručiš celog dana, zatim ručak- lagani branč, i večera. Do kraja godine ćemo osposobiti market u kom će moći da se kupi povrće, voće, sirevi, mleka… Peciva su bez aditiva, i sve radimo ručno, neko ko uđe može da primeti da je npr. kifla danas manja nego juče, i u tome je fora jer sve pravimo ručno.

IMG_1692

Ko je ciljna grupa?

Mi ne pokušavamo da prodamo priču ovo je najbolje za tebe, organik je najbolji, ne! Poruka je izaberi svoj put, budi posvećen, radi ono što voliš. Nismo pretenciozni i nismo došli drugima da objasnimo šta je dobro. U tom smislu i ne postoji ciljna grupa, svi su dobrodošli, nema lažnog smeškanja, nema opštih mesta.

Šta je još u planu?

Pokrećemo delivery, verovatno će postojati aplikacija preko koje naručiš, sa bilo koje tačke grada, ono što želiš i to ti stigne. Sve je prilično zahtevno, nije easy kao što se čini, jer sve mora da stigne na vreme, a postoji ljudski faktor, i ipak moraš da napraviš neki sistem.

IMG_1706

Imamo ideju o đačkom paketu, gde će klinicima roditelji obezbediti kartice: dete dođe ovde i uzme ručak, ili ako se nalazi na Kališu pošalje poruku i mini delivery boy mu donese sendvič.

Podrži svoje farmere! je kampanja koju pokrećemo. Sa Mini Morisom smo u saradnji i napravićemo karavan koji će obilaziti sela, i ti ćeš na taj način moći da kupuješ baš od tog lokalnog stanovništva, npr. brašno koje se melje kamenom!

Skerlićeva 30, radno vreme (od Nove godine) od 07 do 21h

 

instagram.com/loveorganicfactory

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: