Da li imate preko 18 godina?

Gradska dešavanja

Ove nedelje vas širom Beograda čekaju uzbudljive izložbe i raznovrsne filmske projekcije.

Autor:
0
0

KONCERTI/KLABING

Chk Chk Chk @Dom omladine

Američki disko-pank genijalci !!! (Chk Chk Chk) svoj premijerni koncert u Beogradu održaće u Dom omladine Beograda u utorak, 14. novembra, od 21h.

Ulaznice su u pretprodaji na svim punktovima Eventim Serbia, GIGS TIX-a, DD Tickets-a, kao i na blagajni DOB-a po ceni od 1900 dinara (early bird), a možete da ih kupite i u Zaokretu i kafeu Sikarica.

Regularna cena karte je 2200, na dan koncerta 2500rsd. Broj ulaznica koje se prodaju po promo ceni je limitiran.

***

Sve je u znaku promena, rizika, eksperimenata i mešanja žanrova u karijeri !!! od prvog dana. Grupa se okupila u Sakramentu, Kaliforniji, sredinom devedesetih godina XX veka, a već neko vreme su stacionirani u Njujorku i za mnoge njihov zvuk je pravi saundtrek Bruklina. Ime su dobili zahvaljujući filmu “Bogovi su pali na teme”. Sećate se sigurno onog naočitog momka koji je rešio da pređe Kalahari da bi se rešio flašice koja je pala sa neba… E jezik kojim su Bušmani pričali i koji je u SAD-u titlovan sa “!” inspirisao je članove benda da daju ime ovom svom muzičkom druženju. Dvadesetak godina kasnije, u maju 2017. godine !!! objavljuju svoj sedmi studijski album “Shake The Shudder” (Warp). Svi elementi muzike koja je proslavila bend, možda najviše poznat po famoznom singlu “Me and Giuliani Down By the School Yard” iz 2003. godine su tu: od house bitova i seksi bas deonica, preko psihodeličnih gitara i post-punk zvučnih tepiha do jednostavnih i hipnotičnih stihova. Nove disko-pank-fank plesne himne su “The One 2″, ” Things Get Hard” ili “Dancing Is The Best Revenge”.

!!! stalno istražuju electro-dance žanrove i proširuju ih kroz brojne saradnje, gostovanja, nove instrumente, semplove sa svih strana sveta i koncertima i reakcijama publike, posebno na mestima gde nikada nisu bili. !!! će u novembru imati priliku da svoj muzički izraz oboje i beogradskom aromom…

KAD: Utorak, 14. novembar // 21h
GDE: Dom omladine Beograda

Magnolia LIVE 15.11 @Klub 100

The wayward one-man blues combo that goes by the name of Frank Magnolia returns to your favourite little bar with a new bag of tricks. Get ready for yet another inebriated night of swamp rhythms, depravity and swooning disorder.

With his hypnotic punch-and-pull treatment of the acoustic guitar and a voice of a thousand whispers, the ol’ Frank takes you on a musical adventure through the muds of the Mississippi Delta to the fires & fumes of the big city. Unfiltered, stripped-down and bad to the bone 💀

https://soundcloud.com/ frank-magnolia

*After the live show we continue with Mowgly aka Marko Rikaloski behind the decks. Apart from being an electrifying dance music DJ, Mowgly is an avid crate-digger, a rare connoisseur of the more obscure soundscapes past and present, with an eclectic selection ranging from jazz-infused textures to entrancing afrobeat and hard-to-find krautrock gems ⚡️

*Free entry*

KAD: Sreda, 15. novembar // 22h
GDE: Klub100 

Manjane @Zaokret

smooth selection for coffee-drinking afternoon session

KAD: Četvrtak, 16. novembar // 19h
GDE: Zaokret

FLUX RADIO

FLUX radio je studentska radio stanica koja u svom interesu ima kreiranje medijskog prostora za mlade autore, producente i ljubitelje radija. Svojom programskom koncepcijom i muzičkom selekcijom, FLUX za cilj ima da pokaže da je radio mnogo više od jukeboxa-a A-list hitova ali i da stvori priliku mladim ljudima da kroz nove forme i razne načine obrađuju različite teme! Ove godine predlažemo da pratite njihov program.

KAD: 10. novembar – 19. novembar // Razni termini
GDE: WWW.FLUX-RADIO.COM/

BIOSKOP

Stanovanje na filmu

Prezentacija i izbor filmova: Petra Belc

“Tata je rekao da ne valјa gubiti nadu, jednog dana naći ćemo Kolumbovo jaje. Pitala sam mamu što je to Kolumbovo jaje, ona je rekla da se tako zove rješenje za novi stan”, zapisala je u svoju beležnicu protagonistkinja kratkog filma Moj stan (1963, r: Zvonimir Berković), malena osnovnoškolka koja se sa roditelјima i bratom iz skučenog građanskog stana seli u moderan stan u novoizgrađenom zagrebačkom naselјu. Pravo na (besplatan) stan porodica iz Berkovićevog filma ostvarila je zahvalјujući zakonski i pravno uređenoj instituciji stanarskog prava iz perioda od 1958. do 1974. godine, a film je prikazan u sklopu programa Stanovanje na filmu, koji je 2016. godine pokrenuo zagrebački kustoski kolektiv BLOK. Problem stanovanja na filmu BLOK je smestio unutar šireg programa pod nazivom Umjetnici za kvart, u okviru koga je otvorio prostor domaćim i stranim umetnicima za multidisciplinarna istraživanja stanovanja na Trešnjevci, zagrebačkom kvartu odnosno radničkom naselјu koje u sebi objedinjuje različite procese vezane uz stanovanje. Prezentacija ovog zagrebačkog programa u beogradskom Domu kulture Studentski grad sastoji se od izbora filmova prikazanih tokom protekle dve godine. (Petra Belc)

Prvi blok, 19.30, Mala Sala
Problemi sa stanovanjem (Housing Problems, 1932), 13’,
r: Edgar Enstej, Artur Elton, dokumentarni, Velika Britanija

Kamerom kroz Zagreb (1957), 14’, r: Srećko Weygand, dokumentarni, Jugoslavija

Moj stan (1962), 12’, r: Zvonimir Berković, igrani, Jugoslavija

Sjajni radijantni život (Une vie radieuse, 2013), 17’,
r: Meril Hart, eksperimentalni, Francuska

Stanarsko pravo lagumaša Safera (1974), 12’, r: Petar Ljubojev, Jugoslavija

Drugi blok, 21.00, Mala sala
Ruke nad gradom (Le mani sulla città, 1963), 100’,
r: Frančesko Rozi, igrani, Italija

KAD: Sreda, 15. novembar // 19:30h
GDE: Dom kulture Studentski grad 

Japansko srpski festival filma

Japansko – srpski festival filma (JSFF) je festival kulturne razmene između Srbije i Japana koji se jednom godišnje održava u Beogradu i Tokiju u organizaciji udruženja CULTCRAVE i Jugoslovenske kinoteke. JSFF prikazuje kratkometražne filmove japanskih i srpskih autora ili filmove snimljene na području Srbije i Japana na zadatu temu. Kao pionir savremenog tipa multidisciplinarnog događaja, posetiocima pruža mogućnost da upoznaju, analiziraju i učestvuju u povezivanju ove dve zemlje.

Četvrti po redu JSFF sastoji se od takmičarskog, revijalnog i pratećeg programa (kulturno-umetnički i edukativni sadržaji) na temu “TABOO”. U 2017. godini naš cilj je da osvestimo, preispitamo i uporedimo lične i nacionalne tabue.

Osim da ojača kulturnu razmenu između Srbije i Japana kroz filmsku umetnost, cilj JSFF-a je i da omogući promociju mladim umetnicima, podrži saradnju na polju filmske produkcije između Srbije i Japana i da programskim sadržajem i pratećim aktivnostima promoviše srpsku kulturu i umetnost u Japanu i obrnuto.

PROGRAM:

14.11.2017.

18:00 Otvaranje multimedijalne kolektivne izložbe srpskih i japanskih autora na temu TABOO
19:00 Taboolarenje – tribina – Japansko srpski festival filma / Oni ruše tabue – gosti iz Srbije i Japana pričaju o ličnim iskustvima
20:00 Filmski program / Svečano otvaranje, dodela nagrada i takmičarski program

15.11.2017.

17:00 “Nije TABOO! Zaštiti se!” HIV – kontracepcija i zaštita? Dokle smo stigli? / radionica JAZAS
18:00 “Ne posmatraj, reaguj! Ljudska bića nemaju cenu!” / radionica UNITAS FOND i CRVENI KRST
19:30 “3000 karaktera: Japan i Srbija, razgovori putnika” / tribina
20:30 Drugi deom takmičarskog programa i počasni filmovi

KAD: Utorak, 14. novembar – Sreda, 15. novembar // 18h, 19h i 20h 
GDE: Jugoslovenska kinoteka

Ciklus domaćeg filma „Mali vojnici”

Ovaj potresan film prvi put je prikazan 27. decembra 1967 godine. Režirao ga je Bahrudin Bato Čengić a scenario je napisao Mirko Kovač.

U trajanju od: 1 časa 32 minuta
Glumci: Stojan Stole Aranđelović, Marija Točinoski, Zaim Muzaferija, Zlatko Madunić, Mija Aleksić, Zdravko Andrijašević…

Ciklusom domaćih filmova u Kvaki 22 želimo da predstavimo i skrenemo pažnju na ostvarenja domaće kinematografije koja su sasvim sigurno rame uz rame sa evropskim filmom iz tog perioda (to potvrđuju i brojne nagrade sa festivala za mnogobrojna ostvarenja iz ovog perioda). Iako je ovo umetničko delo ove godine napunilo pola veka ono je otporno na zub vremena jer ovakva ostvarenja su vanvremenska, njihova tematika je aktuelna i danas.  Ovaj film je možda ostao nepoznat za širu javnost, a sasvim sigurno za današnje mlađe generacije, pa vas ovom prilikom pozivamo na projekciju ovog filma.

Bitno je negovati kulturnu baštinu!

Film govori o velikoj tragediji kroz perspektivu maloletnika ostalih bez roditelja, smeštenih u domu za decu. Priča, lako primenjiva i na svet odraslih, svedočanstvo je o ljudskom ponašanju, osećaju mržnje prema neprijatelju i svesti o pripadnosti svojoj grupi. U adaptiranom samostanu u Jugoslaviji tokom Drugog svetskog rata smešteni su dečaci koji su izgubili roditelje. Među njima je i novopridošli Boško Grubač, povučeni desetogodišnjak koji, iako sin poginulog vojnika, deluje finije i kulturnije od ostalih. Istina je da je on sin poginulog nemačkog komandanta koga je upravnik doma odlučio da spasi, zabranivši mu da ikome oda svoj pravi identitet. Biće veoma zahtevno živeti pod izmišljenim imenom među dečacima ionako napaćenima ratom i ubistvima njihovih najbližih…

KAD: Četvrtak, 16. novembar // 20h
GDE: Kvaka 22 

Ubistvo u Orijent ekspresu (Kenet Brana, 2017) 

KAD: U bioskopima od 9. novembra // Razni termini
GDE: Cineplexx, CineGrand, Tuckwood 

IZLOŽBE

Izložba “Metode / Mi nismo samo mi” Tijane Radenković

Izložba će biti otvorena u utorak, 14. novembra u 19:00
Traje do 03. decembra 2017.
Galerija Doma omladine Beograda

“Možda je došao trenutak da se skinu maske koje nosimo već dugo vremena, verujući da nam mogu pomoći da izgledamo bolje u očima posmatrača. Možda je vreme da speremo s lica konstruisane istine o sebi i o drugima, od velikih laži i dogmi koje nas drže u okovima naših navodno superiornih, nedodirljivih interesa, uvek na račun svakog “nevidljivog”, “marginalnog” ili “inferiornog” manjinskog elementa u našem neposrednom okruženju (makar se radilo o mikroorganizmima, na primer). Ja, svakako, ne mogu sprečiti ljude da na te elemente gledaju sa omalovažavanjem i gađenjem jer u njima isključivo vide patogena bića, ili “čudovišta” opasna po život. Što se mene tiče, ja održavam bliskost sa tim organizmima, na skoro intiman način. Za mene je to način učenja o svetu koji delimo, kao i način da se prizna i prihvati njihovo pravo da tu egzistiraju onakvi kakvi su – naši neizbežni saputnici, nezaobilazni gosti i čak dobrodošli prijatelji – koji nas mogu naučiti nečem novom: novim načinima življenja zajedno, u svetu koji je sve više otuđen. Na kraju krajeva, UČENJE nije ništa drugo nego lično iskustvo poremećaja – poremećaja koji nastaje kroz pukotinu u našoj rigidno uspostavljenoj percepciji sveta. Provirite kroz tu pukotinu – od 14. novembra do 3. decembra na izložbi METODA u Galeriji Doma omladine Beograda.”

Tijana Radenković (1991) je završila Master studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Izlagala je na više samostalnih i grupnih izložbi u Srbiji i inostranstvu. Trenutno je na doktorskim studijama Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu.

Galerija Doma omladine Beograda
Radno vreme: utorak-subota od 12:00 do 21:00;
nedeljom od 12:00 do 18:00; ponedeljkom Galerija ne radi.

KAD: Utorak, 14. novembar // 19h
GDE: Dom omladine Beograda

Inteligencija biljaka

U sredu, 15. novembra, u Naučnom klubu Beograd, u Kralja Petra 46, otvara se izložba „Inteligencija biljaka“, koja će, uz prateći program, na zanimljiv i maštovit način predstaviti život biljnog sveta.

Gost Beograda i Naučnog kluba povodom otvaranja biće Danijel Šemovic, biolog, profesor Univerziteta u Tel Avivu i autor knjige „Šta biljka zna: vodič kroz svet čula”, koju je Centar za promociju nauke preveo i objavio. Od 18 časova, u sredu, Šemovic će održati predavanje koje je slobodno za javnost.

Kako biljka čuje, vidi, miriše, oseća dodir i orijentiše se u prostoru? Zbog čega bi nekoga trebalo da interesuju biljke? Ako ni zbog čega drugog, onda barem zbog činjenice da čine 99 odsto biomase naše planete. Još jedan, ništa manje značajan razlog, jeste taj što su oblikovale, oblikuju, a i u budućnosti će oblikovati sastav Zemljine atmosfere tako da ona bude kompatibilna sa ostalim živim organizmima. Bez biljaka, život na kopnu, barem u sadašnjem obliku, ne bi bio moguć.

Pored interaktivne izložbene postavke koja će posetiocima približiti svet biljaka, u Naučnom klubu Beograd organizovane su i brojne radionice i predavanja. Svakog dana, u Maloj sali Naučnog kluba otvorena je Laboratorija u malom, gde posetioci mogu posmatrati različite interesantne uzorke pod mikroskopima, učestvovati u eksperimentu sa proklijavanjem različitih biljaka i upoznati se sa Žutim zidom, koji pruža prikaz fundamentalnih razlika između naučnih radova i brojnih šarlatanskih i pseudonaučnih tekstova koji se danas mogu naći na svakom koraku, a tiču se biljaka.

Radno vreme izložbe: radnog dana od 15 do 20 časova, i subotom od 11 do 17 časova. Manifestacija traje do 1. decembra, a ulaz za posetioce je slobodan. Ovde možete saznati više o programu manifestacije.

KAD: Sreda, 15. novembar // 19h
GDE: Naučni klub 

Computerwelt, otvaranje izložbe radova Nikole Pešića i Vuka Ćuka

COMPUTERWELT

Ideja članova benda “Kraftwerk” uoči objavljivanja njihovog kultnog albuma “Computerwelt” (1981) — “Živimo u svetu kompjutera, pa smo stoga napravili pesmu o tome” — zvuči proročki, s današnje pozicije. Veliki je broj savremenih umetnika koji po inspiraciju odlaze u “svet kompjutera” i vraćaju se odande s različitim vizuelnim predlozima. Vuk Ćuk (1987) i Nikola Pešić (1973) predstavljaju na zajedničkoj izložbi pod nazivom “Comuterwelt” svoje radove nastale upravo u interakciji sa “svetom kompjutera”.

Vuk Ćuk se već nekoliko godina bavi istraživanjem korelacije fizičkog i virtuelnog sveta i njenog uticaja na umetnost i svakodnevni život. Ćuk vidi sebe kao subjektivnog hroničara vremena u kome živi i stvara svoje vizuelne narative. Umetnik smatra da digitalni sadržaji, koji su postali neminovni deo svakodnevice svih nas, evidentno utiču na našu percepciju standardnog i “lepog”. Ćuk u svojoj umetnosti koristi medij slike kao inicijalni dvodimenzionalni narativ i razvija ga prvo u fizički, trodimenzionalni prostor, zatim u digitalni medij kroz animaciju, a potom u virtualnu realnost, koja predstavlja pandan fizičkoj. Ove dve simultane realnosti povezane su u umetnost Vuka Ćuka u čvrstu, simbiotičku strukturu, odnosno “estetski sistem”.

Kao predloške za svoje nove slike Pešić koristi kompjuterski generisane trodimenzionalne oblike, koji svojom glatkim, sjajnim površinama podsećaju na njegove dosadašnje skulpture. Konstanta je umetnikov abivalentan odnos prema obliku: predmeti (ili slike predmeta) koje on stvara istovremeno zavode, ali i onemogućavaju komunikaciju — oni su dopadljivi, ali i hermetični. Neizvesno je da li ovi oblici uopšte nešto predstavljaju, ili možda figuriraju kao simboli nekog tajnog (religijskog?) sistema simbola. Pešić tvrdi da, baveći se oblicima, on zapravo teži da pronikne u svet iza oblika; on oblike — bez obzira da li su realni ili “virtuelno relani” — vidi kao privid (pri-zor) koji mu služi da bi pričao o nečemu sasvim drugom. To nešto, ili neko, nema oblik, niti se može opisati na bilo koji način, pa se stoga najbolje opisuje onim što nije. U tom smislu, Pešićeva umetnost se predstavlja kao vrsta savremene vizualizacije apofatičke (negativne) teologije.

KAD: Sreda, 15. novembar // 19h
GDE: Galerija Zvono

PARTY, Marija Šević

I’m interested in my time. Because it’s all I have.
Wolfgang Tillmans

I hate parties, they bring out the worst in me.
Dorothy Parker

Slikarsko platno je neodvojivi deo opažajnog polja Marije Šević i mera njenog sveta. Zainteresovana za načine na koje stupamo u odnose sa okruženjem, kako se kao pojedinci odnosimo jedni prema drugima, a posredno i prema društvu u celini, umetnica za najnoviji ciklus slika bira mikrokosmos noćnih izlazaka kao okvir unutrašnjih preispitivanja. To okruženje je ovde predstavljeno kroz portrete osoba iz njenog bliskog kruga, prijatelja, ljubavnika, mladih ljudi uronjenih u ličnim trenucima dokolice, zabave i beskrajnog noćnog života čije je vezivno tkanje sačinjeno od bliskosti, ekstaze i mladalačke fantazije. U ovom paralelnom svetu, produžetku naše svakodnevnice, vladaju drugačija pravila i kodeksi u odnosu na onaj dnevni, koristi se specifičan jezik ustrojen sistemom različitim od onog u kojem živimo na poslu, kod kuće ili na ulici.

U samom radnom procesu ove slike velikog formata nastaju po fotografskim predlošcima, sa željom da otvore dvosmeran odnos sa posetiocima – koliko govore o autorki, toliko „očekuju“ da funkcionišu iz smera investicije posetioca i njegovog iskustva. Svaka slika prikazuje neki intiman trenutak, jedan fragment izvučen iz određenog događaja. Fragmentarne prizore i tragove različitih atmosfera ujedinjuje u lični intimni inventar autorkin unutrašnji doživljaj senzualnosti površina. Ovde je zanimljivo da je, optički, slika onoga što naše oko zapravo vidi znatno zamućenija nego kako inače izgleda na fotografijama, odnosno da naš mozak takve sirove „slike” naknadno prevodi u mnogo razumljiviju stvar. Za umetnicu slikarstvo jeste način da se razume svet putem interakcije sa ovim površinama. To su tačke proboja u kojima dvodimenzionalni svet slike postaje značajan izvan i preko plošnosti platna aktivirajući prava sećanja, prizivajući boju, miris, zvuk i fizičko prisustvo, gustinu i ukus života. Na ovaj način autorka generiše različite psihološke situacije koje svako od nas može intimno da doživi.

Baveći se kontinuiranim premeštanjem, repozicioniranjem i selektivnim pojačavanjem i akcentovanjem umetnica izbegava pripisivanje bilo kakvih zaključaka u njenom radu i na taj način podređuje svoju slikarsku viziju perpetualnim rekontekstualizacijama. Ove slike tako izgledaju istovremeno i kao proizvoljne kompozicije, ali i pažljivo komponovane i konstruisane strukture. Insistiranje na intimnosti između umetnika i subjekta je autorkin pokušaj da se oslobodi kodeksa i konvencije dokumentarne fotografije, shodno tome i njihovog potencijalno problematičnog povezivanja sa istorijom nadzora i prinude u javnim prostorima.

Miloš Zec

KAD: Četvrtak, 16. novembar // 20h
GDE: Galerija U10 

GRAY MATTER

Promocij kataloga sa izložbe Ivana Šijaka GRAY MATTER koja je održana u Muzeju grada Beograda u septembru 2015. godine u organizaciji Kulturnog centra Beograda. Učestvuju: Ivan Šijak, autor izlozbe, Bojan Drobac i Milorad Ristić autori muzike za Gray Matter i Neda Radoičić, autorka teksta u katalogu.

Autorska izložba Gray Matter Ivana Šijaka je rad izveden u prostoru Muzeja grada Beograda u tehnikama videa, animacije i fotografije, u vidu ambijentalne instalacije. Izložba je gest i namera da se oživi prostor i da se radovi, kroz selekciju i pozicioniranje u prostorne ambijente, stope u jedinstvenu celinu. Šijak je postavljao radove u skladu s predviđenom putanjom kretanja. Neki radovi izvedeni su tendenciozno za ovu priliku, a pojedini su deo arhive. Poseban segment rada odnosi se na muziku koju su komponovali Bojan Drobac i Milorad Ristić. Zvuk je na osoben način inkorporiran u prostorne ambijente, nadovezuje se i povezuje prostore. Šijakovi radovi neobično su raspoređeni u prostoru, u atmosferi meditacije i naglašene usamljenosti… Neda Radoičić, autorka teksta „Osciliranje snenog i životnog” u katalogu izložbe.

KAD: četvrtak, 15. novembar // 20:00
GDE: Galeriji Artget, Trg republike 5/I

Naslovna fotografija: Harry Gruyaert, USA. California. San Francisco. Freemont Street. 1982.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: