Dechkotzar shop
Sa Nikolom i Necom smo razgovarali u njihovom shopu u Gračaničkoj
Nikola i Nenad Radojčić, Braća Burazeri, poznati gradski dizajneri aktivni i na beogradskoj muzičkoj sceni kao didžejevi već 15 godina su vlasnici jednog od najprepoznatljivijih lokalnih brendova Dechkotzar i krajem 2015. otvorili su svoj shop.
San svakog dizajnera je da napravi brend, kakav je vaš put?
Nikola: Jeste, i osim što je san, to je i zadatak, time se baviš.
Nenad: Jedino što to radiš za druge, a mi smo sami napravili svoju stvar.
Nikola: Upravo, za druge praviš kompromise, prilagođavaš se, kreiraš brend za npr. mašinsko ulje, a sada je to isti zadatak, ali u nečemu što je nama blisko. Prvo je krenulo kao pravljenje logotipa I majica za bend, a onda smo to razvijali kroz različite dizajne, ilustracije, i štampali na majice, a danas je to preraslo u brend. Paralelno sa tim kako su rasli tiraži mi smo se razvijali i sazrevali. Na primer danas smo smirili doživljaj sa šarenim majicama i dosta sveli stvar. Dakle, došli smo do toga da na majici piše Dechkotzar i da je ljudi kupe zbog toga.
Nenad: Ali nismo zanemarili velike ilustracije i estetiku koja, uslovno rečeno, priliči mlađoj populaciji. Mi rastemo i sazrevamo i hoćemo da to bude što jednostavnije i čistije, ali ne možemo da se orijentišemo samo prema sebi.
Nikola: I mi smo, kad smo krenuli, imali po dvadesetak godina, a sada gazimo tridesete.
Sad ste mainstream, kako se snalazite?
Nikola: Tako bar kažu, mi ne mislimo da je to loše. Povećali su se tiraži, ali je nama cilj da u mainstreamu ostanemo kul.
Nenad: OutKast su kul (smeh).
Nikola: Justin Timberlake je mainstream, ali je u suštini kul, Beastie Boys su postali opšteprihvaćeni, ali su do kraja ostali dosledni onome što su bili na svom početku.
Ko kupuje vaše majice, ko je ciljna grupa, ko je dečko car?
Nikola: Obično nas svrstavaju u nešto što se kupuje po skejt šopovima, s tim što mi vise odlazimo u dizajn, u nešto malo pročišćenije, odmerenije.
Nenad: U suštini to je prilično nepretenciozna moda i što bi se reklo, za svakoga. Cilj nam je da svako može da se prepozna u tome.
Nikola: Svi nas pitaju “ko je Dechkotzar”, ali niko to bolje nije ispričao od ljudi u videu koji smo napravili pre dve godine.
Motiv Beograda- lokal patriotski dizajn?
Nikola: Recimo… Otišli smo na razgovor u Beoizlog, i zadatak je ispao jednostavan – napravite dobre majice na kojima piše Beograd. Ako napravimo majicu na kojoj piše Srbija, a da nas nije blam da je nosimo – to je pobeda! U smislu, da napraviš legitiman mainstream proizvod koji ti je kul.


Bestseller?
Nenad: Ne znam, sve majice prodamo, pre ili kasnije… Neke koje su nama drage idu slabije i obrnuto, neke za koje nismo tipovali da će ići se dobro prodaju. S vremena na vreme ponovimo neke printove.
Kako ste koncipirali prostor?
Nikola: Mi smo ovo uradili po uzoru na stvari i lokale koje nam se sviđaju, ideja je bila da ovakav prostor možeš da nađeš u Amsterdamu ili Berlinu, ili bilo gde u svetu.
Nenad: Da bude isto kao i dizajn, pročišćeno, ništa napadno, ne trendy, već kao da se otvorilo pre deset godina ili za deset godina, od danas. Mladen Vračević nam je pomagao i za Mandarinu i za ovo i to je bila dobitna kombinacija. Hteli smo da se prostor što više iskoristi, postoji mnogo skrivenih štekova.
Šta su planovi, šta biste voleli?
Nenad: Sad da iskuliramo (smeh). Moramo da proširimo asortiman i da česće izbacujemo nove stvari, više nego na online šopu, jer nas radnja gura u tom smeru.
Nikola: Više nije dovoljno da budemo projekat dvojice dizajnera, to je iza nas, projekat je porastao. Sad eksperimentišemo sa materijalima, hoćemo da proizvedemo košulje, bermude, priuštive stvari koje mogu da se naprave, i da probamo da to proširimo napolju.
Gde se napolju prodaju vaše stvari?
Nenad: U Splitu se već prodaju u radnji ElevenSplit i sa njima nastavljamo saradnju. Imamo i redovne pošiljke za inostranstvo, a u pregovorima smo za izvoz u još neke gradove u regionu.


Nešto za kraj?
Anderson .Paak, album Malibu, na repeat…
Prostor se nalazi u Gračaničkoj 16 odmah pored Mandarina Cake Shopa koji vodi Kamelija, Nikolina supruga, sa svojim bratom Krstom. Radno vreme prodavnice je od 10h do 20h.
Slični članci:
- Ponesi svoj projekat – MAIN Architects
Ponesi svoj projekat – MAIN Architects
Upravo ta stvaralačka raznovrsnost, razmena kreativnosti i profesionalnih znanja je “više dobro” ili može se reći “svima dobro”.
- Sto kao polje za igru – Boya porcelain
Sto kao polje za igru – Boya porcelain
Sa Bojanom Brkić smo jednog kišnog jutra razgovarali o njenom brendu, o porcelanu i životu u ritmu otkucaja srca.
- Luka Ivanović ili Odakle dolazi zvuk
Luka Ivanović ili Odakle dolazi zvuk
Kako se otkriva muzika, kako se kanališu opsesije…
- Dušan Rajić – Dulait
Dušan Rajić – Dulait
Za Before After neposredno pred otvaranje izložbe "Prelepo al' ružno".
- Razigrani mediji i arthouse igre na pop-up izložbi A MAZE. x Playing Narratives
Razigrani mediji i arthouse igre na pop-up izložbi A MAZE. x Playing Narratives
U galeriji Grafički kolektiv, u četvrtak 16. novembra u 19 h otvara se jedinstvena izložba berlinskog festivala A MAZE., sa deset “arthouse” video igara autora iz Holandije, Nemačke, Južne Afrike, Francuske, Danske, Kanade i SAD. Izložba je deo programa Playing Narratives, i biće otvorena do 25. novembra.
- Bajsom na posao: uživanje, zdravlje, brzina i ušteda
Bajsom na posao: uživanje, zdravlje, brzina i ušteda
Lajkuj: