Da li imate preko 18 godina?

Pridružite se kampanji #staviseumojecipele

Autor:
0
0
Inicijativa Za Tebe #VAZNOJE i Psihološki centar za mentalno zdravlje u zajednici MentalHub 18. aprila su zvanično krenuli sa kampanjom #staviseumojecipele koja ima za cilj skretanje pažnje na posledice senzacionalističkog i tabloidnog izveštavanja o događajima koji uključuju ljudsku patnju i bol.
Kada je reč o izveštavanju medija o samoubistvu, gde je granica između profesionalnosti, etičnosti, javnog informisanja i senzacionalizma?
Važno je naglasiti da su medijski naslovi poput navedenog u vizualu neetični i da mogu da budu devastirajući po porodicu i bliske ljude koji su predmet takvih analiza, kao i po društvo generalno. Nameće se pitanje koja je svrha ovakvog medijskog izveštavanja?
Nekoliko ključnih pitanja i utisaka se nameće nakon čitanja ovakvog naslova u medijima.
• Koja je funkcija i svrha ove vesti?
• Šta tačno primalac poruke (čitalac/čitateljka) treba da uradi sa informacijama napisanim u vesti?
• Kakvu poruku nam ovakav naslov šalje o osobama koje su preminule od suicida?
• Kakvu poruku ovaj naslov šalje bližnjima preminule osobe?
• Na koji način ovaj naslov doprinosi prevenciji samoubistva?
• Na koji način osobe koje imaju iskustvo suicida kod nekog od članova porodice ili bliskih ljudi potencijalno mogu da reaguju na ovakav naslov?
• Kakva osećanja ovakav naslov budi kod ljudi?

Inicijativa Za Tebe #VAZNOJE i Psihološki centar za mentalno zdravlje u zajednici MentalHub smatraju da je neophodno da svako ko izveštava o osobama koje su oduzele sebi život i svako ko podržava ovakve medijske sadržaje, prvo razmisli i postavi sebi ova i slična pitanja.

Uloga medija u očuvanju mentalnog, a time i javnog zdravlja građanki i građana je ogromna. Odgovornim izveštavanjem, u skladu sa etičkim kodeksima struke, ali i zakona i Ustava ove zemlje, mediji mogu biti ključni saveznici u senzibilizaciji i edukaciji šire javnosti. Svetska zdravstvena organizacija je objavila priručnik gde se naglašava da izveštavanje medija o samoubistvu mora biti sprovedeno na primeren, tačan i potencijalno pomažući način.
Možete se priključiti kampanji deljenjem ove objave i korišćenjem oznake #staviseumojecipele.
*naslovna fotografija: Kelly Sikkema

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: