Nekoliko stvari koje treba da znate o hotelima
Budite fini prema osoblju u hotelima, obavezno proveravajte standarde pošto se razlikuju po zemljama i znajte da ponekad hoteli lažu.
Ako hoćete da putujete jeftino, tražite razne kombinacije. Ako hoćete da putujete brzbrižno, birate hotel, jer hotel sa sobom donosi komfor. Naravno, koliko para – toliko muzike. Mada, ponekad ne mora biti tako. U mnogim gradovima, pristojni hoteli nisu skupa opcija. Ako znate šta da gledate i kako da tražite, možete često naći prave dragulje po sjajnim uslovima.
Pored toga kako da dobijete najbolje iskustvo za svoj novac, u ovom tekstu pozabavićemo se još nekim zanimljivostima koje se tiču hotela. Pa da krenemo:
Ili planirajte na vreme, ili ostavite sve za poslednji trenutak
Ako planirate na vreme imaćete najbolji izbor. Kada odaberete objekat ili nekoliko njih koji dolaze u obzir, uporedite cene sa više sajtova. Takođe, možete pisati direktno hotelu i dobiti možda još bolju cenu. Svi sajtovi za rezervaciju uzimaju procenat koji zavisi od niza faktora. Nekada taj procenat može da bude i prilično veliki (i preko 30%), posebno ako je u pitanju nezavisni hotel, a ne deo nekog velikog lanca.
Takođe, najbolja cena je često tog dana ili dan pre željenog termina, jer u tom trenutku svaka prazna soba je samo trošak, ali čekanje znači rizik da možda baš sve sobe budu popunjene. Inače, to što sajtovi za rezervaciju pokazuje da nema slobodnih soba, ne znači da ih zaista nema. Ovi sistemi dobijaju deo inventara od hotela, a povremeno hotel ciljano sačuva nekoliko soba upravo za vanredne goste.
Budite fini prema osoblju, naročito na recepciji
Iako često nisu sjajno plaćeni za svoj posao, ljudi na recepciji su ti koji odlučuju o mnogo čemu, i oni koji mogu značajno da poprave vaše iskustvo u hotelu. Oni su ti koji vam mogu dati bolju (ili goru) sobu, mogu vam pokloniti neki od tretmana ili usluga koje hotel nudi. Ako planirate da dolazite više puta u isti hotel, ili lanac hotela, posebno povedite računa. Ima smisla učlaniti se u njihov klub jer članovi uvek imaju značajne povoljnosti i ponude koje nisu dostupne ostalima. Takođe, da se vratimo na osoblje – bakšiš nije grad u Turskoj.
Inače, u svakom hotelu postoji nekoliko tipova soba. Svaka soba pripada nekom od tipova, a po potrebi, hotel ih može i reorganizovati (izbaciti ili ubaciti krevet i slično). U okviru jednog tipa soba ima boljih i lošijih soba. Obično one koje se kupuju po najnižim cenama kroz rezervacione sisteme spadaju u najlošije sobe. Šta to znači? Znači da su možda bučne, da su daleko od lifta, da su manje od ostalih, da imaju loš pogled i slično. Ako ste simpatični osobi na recepciji, možda ipak ne završite u onoj koja vam je bila suđena.
Hotelske sobe nisu baš čiste
Iako se svaki dan menja posteljina, dobijate nove peškire, čaše i ostalo, ostatak sobe nije naročito čist. To se pre svega odnosi na prekrivače, ostali nameštaj u sobi, tepih, deo ispod kreveta, daljinski upravljač, i ostale uređaje u sobi. Oni se gotovo nikada ne čiste, a to i ne treba da vas čudi. Prosečno vreme čišćenja sobe je 15-20 minuta, a to je dovoljno samo za to da soba izgleda čisto, ne i da zaista bude.
Čaše za vodu, za svaki slučaj operite detaljno još jednom, pre nego što ih iskoristite.
Hoteli ponekad lažu
Proverite i pažljivo čitajte šta dobijate. Često doručak koji je uključen nije vredan truda, na primer. Takođe, neretko će hoteli napisati da su u neposrednoj blizini neke turističke atrakcije, a da je to zapravo nekoliko kilometara daleko.
Takođe, često ako npr. opis kaže oceanview, to ne znali da će izlazak na terasu biti direktan pogled na pučinu i zalazak Sunca iznad vode. To se označava kao oceanfront, a oceanview znači da ćete u nekoj tački vašeg vidnog polja (verovatno) videti okean. Free Wifi znači da je besplatan, ali ne i nužno da je upotrebljiv. Često hoteli imaju Wifi samo u lobiju, a ako je isti dostupan i u sobama to posebno naglase.
Slike hotela i soba su posebna priča. Pogledajte recimo ovde kako Oyster.com prikazuje realnost u odnosu na promo materijale.
Zvezdice znače, ali nekada ih treba uzeti sa rezervom
Sistem zvezdica varira od zemlje do zemlje, i iako je univerzalno dobar pokazatelj kvaliteta hotela i usluge, to što neko mesto ima zvezdicu više od drugog, često ne znači i bolje iskustvo. Naime, neretko su preduslovi za dobijanje većeg broja zvezdica stvari koje su suštinski nevažne vama kao gostu.
Takođe, od zemlje do zemlje, zahtevi drastično variraju. Recimo, u Italiji – ovo su zahtevi za hotel sa pet zvezdica: recepcionar koji govorili tri jezika, jednokrevetne sobe minimalno 9m2, dvokrevetne minimalno 16m2, lift, zamena čaršava i peškira svakodnevno, čišćenje sobe svakodnevno, usluga transfera za klijente i prtljag. Maltene svaki hotel ispunjava ove zahteve.
Kratki saveti za kraj
Ako vam je bitno da se naspavate – korisite “Do not disturb” znak. Ako ga nema u sobi, ima ga na recepciji. U suprotnom vam se može desiti da sobarice krenu da kucaju već od 8 sati ujutru.
Proverite kada je check out. Ako vam ne odgovara, zamolite da vam izađu u susret. Dobićete makar malo produženje, a ako zakasnite, može se lako desiti da imate dodatne troškove zbog toga.
Ako morate da otkažete, a želite da izbegnete troškove, pozovite i zamolite da pomerite boravak za nekoliko nedelja. Zatim sačekajte par dana i pozovite ponovo i verovatno ćete otkazati bez ikakvih troškova.
Konsijerž verovatno dobija procenat od objekata koje vam preporučuje, ali je to verovatno prilično dobar dil za vas jer vas sigurno neće poslati na mesto koje mu može urušiti reputaciju. Takođe, uvek je dobra opcija da pitate za savet još nekog – recimo recepcionara ili barmena.
Bazen je sigurno bezbedan. Kvalitet vode se proverava veoma često. Ne može se isto reći za bazenski nameštaj i ležaljke.
Ljudi koji imaju sjajna iskustva – ostavljaju komentare, ljudi koji imaju loša iskustva – ostavljaju komentare. Ako vam je važno kakvo vas iskustvo čeka, potražite ih i pročitajte.
Lajkuj: