Da li imate preko 18 godina?

Domaći T-shirt brendovi, 3. deo

Lapot / Bitanga / ZERO21

U trećem delu serijala o domaćim proizvođačima majica koje se ističu po dizajnu i kvalitetu predstavljamo Lapot, Bitanga i ZERO21. U slučaju da ste propustili – bacite pogled na brendove iz prvog i drugog dela!

LAPOT

Kako je pokrenut Lapot i ko stoji iza njega?

Priča za Lapot je počela tokom jedne februarske noći 2013 godine, uz mnogo supstanci i pizza. Stefan Ćiric koji je tada imao iskustva u štampanju majica i sito izradom, nagovorio je Nikolu Dimitrijevića da se okušaju u tome. Dogovor je bio da obojica skupe odredjenu cifru kao početni kapital i da im krene neka izrada majica.Tada su shvatili komplikacije koje su ih čekale, kako nabaviti proizvode bez firme, koje rupe u sistemu treba koristiti, pronalaženje kvalitetnih ljudi sa kojima se moze saradjivati bez komplikacija. Konačno uz dosta cimanja su nabavili prvi tiraž majica, nekih 30-40 komada.

Sad onaj najteži deo je počeo gde je misija da se prodaju sve te majice, bilo je mišljenje da se te majice nikad neće prodati i da ce stajati mnogo godina po ormanima. Medjutim sav tiraž je bio prodat u jako kratkom roku. U tom trenutku počinje da se gradi mali fanbase ljudi koji je počeo da hvali nas proizvod. U celu priču ulazi Pedja Rusic koji je delio svoje oduševljenje brendom i postaje core član samog brenda. Nakon početnog investiranja  po članu, vec godinu dana nismo više investirali od personalnih resursa, već pustili Lapot kao experiment da raste kao brend, prateći biznis logiku prodas jednu jabuku, kupiš dve. Zvuci jednostavno, ali se trudimo da brend bude samo opstajuci gde mi možemo konstantno da stvaramo nove proizvode i širimo fanbase. Tako je nastao Lapot tim.

Šta znači Lapot?

Značenje lapota je dosta puta diskutovano na našoj stranici od strane javnosti. Dobijali smo dosta poruka gde su nam pisali „Da li vi znate šta znaci lapot?“ i slicno. Sto nam je bilo u pocetku zanimljivo ali sad nam je vec malo neprijatno. Lapot je stari srpski običaj gde su najstariji ili nemocni bili žrtvovani od strane najbližis u vreme nemaštine kako bi mladji opstali. Ti običaji su postojali sirom sveta, na Grenlandu su ostavljali starije na santu leda i pustili bi ih u okean, kod indijanaca bi neko iz porodice otišao u pratnji sa žrtvovanim na planinu i cekao sa njim dok ne umre. Taj čin se smatrao velikom čašcu i bio je postovan. Pošto u to vreme, nemastinu bi protumačili da nije bilo dovoljno hrane, mi za svoje ilustracije uvek crtamo hranu. Sto se pokazalo veoma zanimljivim.

Ko dizajnira vaše majice?

Sam art direction je pokrenut od strane Stefana Ćirica, pokusaj mixa punk-a i hip-hopa kao direkcija, nam je dosta pomoglo u prezentaciji neke alternative lokalnoj publici. Svi članovi Lapota rade na dizajnu i direkciji, trudimo se da inkorporiramo isti stil i da ne odskačemo mnogo od pocetne vizuale. Pokušavamo da razvijemo stil koji moze da se inkorporira na skoro svakom proizvodu i da to izgleda dobro.

Koga biste voleli da vidite u Lapot majici?

Mislim da svi lokalni brendovi imaju slicno razmišljanje, svako bi hteo da vidi svoji proizvod, na ulici, u autobusu, u klubu, kod poznanika u ormanu itd. Nemamo neke preterane želje da odredjena ciljna grupa preovladjuje u nošenju naših proizvoda, već da se sam brend prihvati kao neka pod-kultura.

Gde mogu da se kupe vaše majice?

Naše majice mozete da kupite preko naše Facebook strane, uskoro i preko sajta koji je u izradi. Takodje prodajemo stvari u tattoo studiju FFF koji se nalazi u bulevaru Despota Stefana 29a. Pratite nas na facebook strani za sve buduće najave i event-ove.

BITANGA

Kako je pokrenut brend Bitanga i ko stoji iza njega?

Iza Bitanga etikete stojim ja, Petar Ačanski, kao one man crew. Priču sam pokrenuo pre malo više od godinu dana, u trenutku kada sam odlučio da svoju staru, dugo odlaganu ideju ipak sprovedem u delo. Sve je zamišljeno kao brend za koji će biti realizovani limitirani delovi garderobe i drugi asesoari u malim serijama, ali su za sada tu mahom majice.

Ko dizajnira vaše majice?

S obzirom da je dizajn jedan od dve primarne stvari kojima se bavim, realizujem ga sam, inače postoji ideja o kolaboracijama.

Šta znači kad je neko bitanga?

Svako je bitanga, bar jednim svojim delom ili bar nekad, a šta tačno znači kada je neko bitanga, konkretno u ovom slučaju, objašnjenje bi umanjilo značenje. Onome ko shvata, objašnjenje je suvišno, drugima reči ne bi bile dovoljne.

Bitanga-04

Čime se baviš pored ovoga?

Pored ovoga sam frontEnd developer u Saturizedu a ostatak vremena sam “hibrid” dizajner.

Gde mogu da se kupe Bitanga majice?

Za sada majice mogu da se naruče isključivo preko sajta Bitanga clothing

ZERO21

Kako je pokrenut brend ZERO21 i ko stoji iza njega?

Brend je pokrenut 2010 god. kao nastavak sada već pokojnog fuckups clothinga, sa ciljem da se probudi svest celokupne supkulturne scene Novog Sada i šire, uključujući muzičku (uglavnom je fokusiran na hip-hop kulturu, ali podržava i HC i punk scenu, dabome), grafiti i scenu ekstremnih sportova. Iza brenda stoji svaki pojedinac koji se trudi da predstavi sebe i grad iz kog dolazi na što bolji i pozitivniji nacin.

Ko dizajnira vaše majice?

Tvorac celokupnog identiteta i najveceg broja dizajnova je Uroš Strboja, ali je u svakoj našoj dosadašnjoj kolekciji bilo gostovanja što lokalnih tako i ostalih dizajnera, a to su: Stefan Stanojević-Star, Janko Počuča-Junk, Petar Ačanski, Boner itd. Ovu praksu svakako planiramo da nastavimo i u budućnosti.

Po fotkama se stiče utisak da ste povezani sa kulturom ekstremnih sportova? Kako se to ogleda u vašem brendu?

Pošto smo i sami zaljubljenici u ekstremne sportove, a i dalje se (doduše sad više rekreativno) bavimo istim, neki više neki manje, logično je da imamo fokus na tu stranu. Ali i pored ekstremnih sportova mi se trudimo da prepoznamo i podrzimo svaku veštinu kao takvu, i svaki pokušaj doslednosti u dovođenju iste do savršensta gledamo da nagradimo (kao sto su breakdancing, MCing, graffiti art, DJing…).

Po čemu se razlikuju novosadska i beogradska supkultura?

Scena je ista, razlika je samo u broju vojnika koju brane tu scenu. Dakle u Beogradu je scena veća, jelte, jer Beograd ima više stanovnika.

Gde mogu da se kupe vaše majice?

Sajt je u zvršnoj fazi i očekujemo da se pojavi na web-u do prve polovine septembra, do tada nas ljudi mogu ispratiti i poručiti nešto iz aktuelne kolekcije na našoj facebook stranici. Usput, ovog vikenda (22/23.08.) smo na Winner of Belgrade takmicenju na Ušću, pa ljudi iz BGa i okoline mogu doći da posete naš štand.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: