Da li imate preko 18 godina?

Boomerang Stories: materijalizovana ideja povratka

Iza ovog autentičnog i višeslojnog brenda iz Novog Sada stoje Sofija, slikarka, i Velimir, grafički dizajner, a sa njima smo pričali o tome zašto ih je privukao ovaj objekat speicifičnog izgleda čija izrada zahteva strpljenje i posvećenost.

0
0

Neizbežan, tvdoglav, onaj koji se uvek vraća: Boomerang Stories ovako opisuju objekat oko koga su napravili unikatan brend, sa pričom i predpričom. Razgovarali smo sa mladim i posvećenim novosadskim parom o tome šta za njih znači bumerang, koliko dugo se pravi ovaj neobičan komad drveta, te koju količinu pažnje zahteva svaki detalj. 

Ovde smo zbog brenda Boomerang Stories, ali recite nam – čime se vas dvoje inače bavite i šta vas je povuklo da napravite prvi bumerang? 

Upoznali smo se odavno, još tokom studija, Velimir je grafički dizajner, a Sofija je studirala slikarstvo i crtež. Intrigirale su nas slične teme, fenomeni, način na koji razmišljamo, a ubrzo smo počeli  da tragamo za zadatkom u kojem bi zajedno učestvovali i pokušali da spojimo dosadašnja iskustva, intersovanja i senzibilitete.

Do prvog, “zajedničkog” bumeranga došli smo spontano, gotovo slučajno.

Po čemu je bumerang,  kao objekat, specifičan? Za izradu, ali i za korišćenje. 

Ako bi govorili o fizičkim svojstvima bumeranga kao letećeg objekta, on je u osnovi poprilično jednostavan. Konstruisan je od dva unakrsno postavljena krila, sastavljena pod određenim uglom, što određuje njegov prepoznatljiv izgled.

U našem slučaju presudna je bila simbolička karakteristika bumeranga kao i potencijal konstantnog produbljivanja i širenja teme u različitim pravcima.

Kada ste napravili prvi bumerang i koliko vam se proces i / ili odabir materijala, od tada promenio? 

Mislimo da je u pitanju proleće 2014. Ističemo trenutak kada smo izgubili bumerang koji smo dobili od prijatelja kao poklon. Nismo mogli da odolimo i ne oprobamo se u nameri da napravimo jedan funkcionalan komad. Usledilo je mnogo “letećih eksperimenata” koji su na kraju dali dobar rezultat. Nastavili smo sa daljim testovima vezanim za boje i način oslikavanja i tako smo došli do realnih izgleda.

U biti, sama izrada ali i materijali nisu previše izmenjeni od tada. Celokupnu ideju, kao i etape realizacije dugo smo inkubirali. Imperativ nam je bila praktičnost koja nije smela da naruši čitavu zamisao, kao ni utisak koji ostavlja finalni komad.

Odakle i na koji način učite o ovoj neobičnoj igrački? 

Prva  saznanja o načinu izrade dobili smo iz različitih publikacija, ali su se najvažniji zaključci dogodili nakon brojnih proba na terenu.

Kada govorimo o konceptualnoj  komponenti  našeg pristupa bumerangu, učimo iz svega. Značajno je da navedemo knjige, razne tekstove, umetnička dela, i različite duštvene fenomene. Zona iz koje crpimo sadržaje je veoma široka.

Boomerang Stories je kompletan brend, od priče do proizvoda. Recite nam nešto o pričicama koje idu uz svaki bumerang; koliko su one važne i kako su nastajale?

Pričice su nastale prve. Zamisao je bila da se napravi nekakva vrsta ilustovane zbirke situacija u kojima bumerang igra glavnu ulogu ili je centralini objekat radnje. Kasnije se ispostavilo da će upravo ta baza ilustrovanih beleški “slučajeva povratka” u velikoj meri iniciralti dalji razvoj Boomerang Stories-a.

U srži svih priča nalazi se motiv povratka, što je u opisu brenda i naglašeno. Ali, šta za vas znači taj povratak, kao ideja?

Povratak je poput konstantne kretnje izmedju zona poznatog i nepoznatog. Nama je svakako značajan u kontekstu rada na projektu. Traganjem za arhetipom povratka mi dolazimo do novih početaka, do novih tema, novog modela. Svaki novi početak zahteva novu analizu, sakupljanje referentnih tačaka, kako u smislu ideje, tako i u smislu vizuelnog usmerenja.

Svaki bumerang ima neku “ličnost”, postoji standardna ponuda i ograničene serije. Ispričajte nam nešto više o modelima. 

Standardne modele čine bumeranzi koji u osnovi imaju priče o povratku za koje mislimo da bi svima bile bliske i prepoznatljive. Nešto što se nameće odmah nakon pojma povratak, poput laste ili Lesija. Ediciju imenovanu “Once in a Lifetime” čine bumeranzi koji predstavljaju omaže Odiseju i njegovom putu povratka i Halajevoj kometi čiji ponovni “povratak” očekujemo za 44 godine. “Crne kutije” bi trebalo da izdvoje i saberu velike povratke, one koji se dešavaju jednom i neponovljivi su, da uputi na one koji su se osmelili na veliki put i korak, ali i one koji su imali volje, vere i strpljenja da čekaju i očekuju.

Jasno je da ste obraćali mnogo pažnje na detalje. Od čega se sve sastoji kompletan bumerang paket; tu su kutija, koju ste namenski osmislili, zatim knjižica, bedž…? Recite nam malo o svim ovim propratnim elementima.

Osnovni paket se sastoji od bumeranga, kutije (mesto u kome bumerang obitava dok nije u upotrebi)  i knižice u kojoj se nalaze informacije vezane za materijal, način izrade, tehniku bacanja. Takodje, sastavni deo knjižice je i kartica kojom se obraćamo budućim vlasnicima u cilju da zabeležimo budući put bumeranga. Bedževi su nastali kao nus proizvod izrađen po motivima samih modela.

Koliko vam vremena treba za jedan bumerang i na koji način radite na njemu? 

Nikada nismo precizno merili vreme koje je potrebno za izradu. U suštini, proces je razdvojen u etape, a njih ne mešamo međusobno.

Važno nam je da se svakome komadu posveti dovoljno vremena i pažnje. Radimo redom, lagano i strpljivo. Onako kako nama prija i smatramo da je potrebno, i veoma držimo do toga.

Šta slušate dok radite?

Lista je dugačka, ali izbor bi bio Charles Bradley, Ratatat, Connan Mockasin, MF Doom.

Postoje li neki brendovi, za vas posebno zanimljivi – a možda i slični – koji su poslužili kao inspiracija ili podstrek?

Istakli bismo časopis Mac Guffin, na prvom mestu njihov pristup analizi određene teme. Takođe, rado se vraćamo i dokumentarnom filmu Mondo Cane.

Imate li neke planove za dalje? 

Dalji planovi se u najvećoj meri odnose na nove modele koji bi trebalo da prošire postojeće edicije. Pripremamo štapano izdanje kratkih priča. Takođe planiramo i nekoliko zanimljivih kolaboracija.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: