Loading...
Da li imate preko 18 godina?

#Sergina’s Stimulatingly Sexy Simultaneous Simulation of Herself

Sergina je drag identitet koji traga za online-offline interakcijama preko instagrama i peva o mobilnim telefonima, usamljenosti i dihotomnom ometanju ličnih tehnologija.

3
0

Elly Clarke istražuje uticaje digitalnog nad fizičkim, u smislu objekta, tela i načina na koje ih doživljavamo, kao i načina na koje živimo u našim prostornim i vremenskim uslovima.

Ispričaj nam priču o Sergini?

Elly: #Sergina je isprva bila Sergej. Sehr Gay, koji je nastao neke 2008. godine na zabavama u Berlinu, je navodno bio Rus poprilično niskog morala i neizvesne seksulane sklonosti, koji bira da ostaje u ormanu, iako neki aspekti njega mogu biti izazvani, recimo, jednom dobrom zlatnom kajlom ili sasvim slučajnim butch gestom. Sada je Serguey više #Serginin drag – mada granice nikad nisu jasne. #Sergina je više-telesni prenosivi, nekada i open-source identitet, izvođen ne samo od strane mene, već više ljudi, najčešće istovremeni. Ona peva pesme o ljubavi, seksu i mobilnim telefonima u eri digitalizma i izvodi ih uživo na nekoliko scena u isto vreme, kao i online.

Kakav je uticaj sveprisutnih photo-sharing platformi na umetnički svet? Da li ga društvene mreže čine više ili manje demokratskim?

#Sergina: #GiveIt #GetIt #ShareIt

Elly: Mislim da ni sam umetnički milje nije siguran koji je odgovor na ovo pitanje. Nekadašnji princip izlaganja u galerijama fetišizira fizički pristup, ali kada je fizičko ugorženo, i sam taj sistem biva ugrožen takođe, što uopšte nije loše. Umetnički svet bez komercijalnog naouružanja bi mogao biti divna stvar! I mislim da bi mogao biti demokratskiji u celini, s obzirom na to da galerijski sistem ionako izostavlja veliki broj umetnika, a ostale navodi da prave radove koji nisu nešto što bi oni želeli da prave. Sredstva bi trebalo da dolaze iz drugih izvora. Društvene mreže deluju demokratski, mimo realnosti. Realnost je orgija algoritma, eho komora i opasnost gde ljudi mogu da zaborave da slušaju jedni druge… Sa druge strane, mislim da – posebno u okviru zajednica koje su već prethodno postojale – Instagram, Facebook i Twitter omogućavaju ljudima da budu u toku sa time što neko radi, kao i za efikasno širenje ideja i kampanja. Tako da je po malo od oba.

Šta te je navelo da gravitiraš ka umetnosti?

#Sergina: I make love not art.

Elly: Mislim da je umetnost dobra podloga za mnoga pretvaranja i prerušavanja, fizička i nefizička, gde se svašta može predstaviti i sadržati, raditi i shvatiti. Smatram ipak da umetnički svet sam po sebi nije uvek tako naklonjen niti efikasan, kao medij ili pak kontekst u kom se ideje mogu deliti i prenostiti različitim grupama ljudi do kojih želim doći. Upravo je to razlog što #Sergina (a i ostali projekti na kojima radim) prolazi kroz različite faze i formate, oblasti i platforme – sam kontekst art sveta može biti istovremeno ohol i ograničavajući. Lično, više sam zainteresovana za radove koji se obraćaju ljudima nego za one koju namenjeni samo da se vide, stavljaju u okvire ili čak imenuju kao “art”.

Na čemu trenutno radiš?

Elly: Radim na dva velika dugoročna projekta. Jedan je #Sergin , a drugi The George Richmond Portrait Project, audio i fotografski dokumentarni projekat, koji uključuje lociranje i posetu privatnom vlasništvu viktorijanskih portreta čiji je autor moj pra-pra-pradeda George Richmond RA (1809-1896). On je izradio više od 3000 portreta tokom svog radnog veka, istim porodicama koje su ih naručivale, a ja fotografišem same portrete, kao i njihove trenutne vlasnike. Neke od porodica koje sam posetila žive u istim domovima u kojima su živeli njihovi preci, četiri, čak i pet generacija u nazad. Kao i #Sergina, ovaj projekat je o identitetu i, kako to ja vidim, takođe je forma drega. Kao tradicionalni dreg, Ancestral Drag kako ga nazivam, sadrži objekte i gestove, kostime i istoriju koji su u ulozi seta, kontekst za konstruisanje, kustosiranje i izvedbu identiteta.

Kada je #Sergina u pitanju, volela bih da izdam i album, s obzirom na to da se do sada napravilo već dosta pesama. Volela bih da snimim i tri spota u Berlinu (#Waiting for Ice Cream), Birmingemu (Drag in a Bag) i Beogradu (He Only Wants Me for my Network). Mislim da imam veliku sreću što u ovim gradovima žive genijalni ljudi voljni da mi pomognu. Uz to, držim predavanja i performanse koji se dešavaju online i offline, u akademskim i privatnim okolnostima. I konačno, istražujem načine kako bih ubacila AI i AR (digitalna tela) u organske verzije #Sergine.

 

Da li misliš da radovi koji imaju dobar prolaz na socijalnim mrežama moraju biti dovoljno upečatljivi kako bi bili primećeni na ekranima mobilnih telefona, ali i dovoljno “shareable” kako bi postali brza forma kulturnog kapitala?

Elly: Na socijalnim medijima je sve prolazno. Stvari se mogu deliti intenzivno i više puta tokom nedelju ili dve dana na gotovo svim platformama i onda nestati (juče je bilo juče, danas je sada). Tako da, zaista je izazov peonaći način da se stvari pomere sa tog večito mrdajućeg tajmlajna na nešto stabilno i opstajuće. Verujem da je u ovoj eri zasićenja slikama muzika ta koja to može učiniti najefektivnije. Jer, može se doživeti i kada se svetla ugase…

#Sergina: Touch my skin it’s real.

Gde si odrastala i kakva si bila tada? Na koji način je tvoje okruženje uticalo na tebe kao umetnika?

Elly: Rođena sam u Londonu, ali sam odrasla u malom selu Essex, na granici sa Suffolkom. Imali smo pse i piliće i vrlo malo izlaganja pop kulturi. Rationed TV! Umesto toga sam svirala muziku i jahala ponije! Uprkos svemu, već u ranom uzrastu sam zapravo postala svesna privilegija i nejednakosti između različitih grupa, kao i izdvajanja među njima zbog drugačijih interesa, klase i školovanja. Dok sam ja išla u lokalne državne škole, deca prijatelja mojih roditelja su pohađala ekskluzivne privatne internate, što im je dalo potpuno drugačiji uvid u njihovu stvarnost i budućnost, a često i njihovu prošlost – što je delimično i oblast kojom se bavim kroz George Richmond Project.

#Sergina: Influences penetrate me with their pixels from all angles.

Kako te tačno dreg performans inspiriše? Možeš li nam opisati šta sve obuhvata tvoj kreativni proces? 

#Sergina: If you change your hair colour, your name and your clothes, it will show you in a different light.

Elly: Doživljavam dreg kao g(l)aze koji je primenljiv na gotovo bilo šta, a takođe je i veoma kontekstualno specifičan. Ono što je dreg meni može biti svakodnevno oblačenje nekom drugom – i obrnuto. Zanima me koliko mogu da budu svedeni fizički elementi kostima da bi se i dalje neko osećao (ili bio) dreg. U kom trenutku dreg postaje nevidljiv? I ukoliko je svima drugima nevidljiv, da li je onda to i dalje dreg? Jedna od interesantnijih stvari kada sam u dregu je koliko često ljudi pomisle da sam muškarac. Gej muškarci me vole, kupuju mi pića i plešu sa mnom. Definitivno sam više privilegovana od strane muškaraca te večeri kada sam ženstveno odevena. Ne dopadaju mi se etikete poput fejk ili bio, jednostavno samo dreg. Mislim, često je naglasak na tome šta se nalazi ispod odeće, a svakako poenta drega jeste da se odloži ono što je ispod – odredište je važno, ne polazna tačka.

00000029

Kakvu poruku želiš da ostaviš za sobom?

Elly: Želela bih da ljudi zaista porazmisle dva puta o načinu na koji koriste tehnologiju. Da nastave da posmatraju medijum i uticaj koji ima nad time kako doživljavamo svet u kome živimo.

Kakvom odećom si zgađena? Šta nikada ne bi nosila?

#Sergina: it is a shame to wear anything that covers too much flesh. My skin is real.

Elly: Ne bih baš rekla da sam zgađena bilo kojom odećom. Od kada sam počela da radim dreg, mislim da bih mogla da obučem bilo šta – i to je jedna od divnih sloboda koje dreg može da pruži. Kada sam bila tinejdžer, to što sam morala da nosim određenu vrstu ženstvene odeće na porodičnim okupljanjima i venčanjima, na primer, bila je trauma. Tada sam uspela da napravim kompromis obukavši jezivi kratki šorts i bluzu koju je moja majka izabrala za mene, a jedino o čemu su svi sa mnom razgovarali na toj svadbi bilo je zbog čega sam se pojavila u gaćama. Nakon toga sam shvatila da je odeća vrlo politička stvar i da utiče na to kako vas ljudi doživljavaju i kako vam se obraćaju. Od kada je #Sergina ušla u moj život, mogu da kupujem razne “sexily” komade odeće koji su mi se nekada gadili, i da ih nosim i nastupam u njima kao žena koja nisam (u potpunosti) hrabro i sa ukusom – i tako s vremena na vreme #Serginin orman nađe put do mog.

Na listi tvojih opsesija, koje bi mesto moda zauzela?

#Sergina: #2
Elly: #5

IMG_8713

Kako bi opisala svoju sveobuhvatnu estetiku?

Elly: Mislim da je moja upotreba već dostupnih materijala i tehnologije ima veliki uticaj na moju estetiku. Ovo važi i za moje analogne radove (35mm, srednji format filma i stvaranje u mračnoj komori – kao i način na koji često oblačim #Serginu) i digitalne (fotografije sa mobilnih telefona, skrinšotovi i upotreba platformi kao što su Google Hangout, Google Doocs, Facebook, Instagram, YouTube, Skype i EBay). Uživam da vodim stvari kroz procecse kojima su svi podvrgnuti, ali da ih onda izvitoperim i pomerim u drugom pravcu, tako da tehnologija ponovo bude vidljiva. Upotreba tehnologije koja je “slobodna” nameće estetiku koja čini rad vidljivim iste sekunde (kao i sve drugo na društvenim mrežama) i nevidljivu (kao umetnost). Kontekst određuje kako taj rad biva dalje čitan.

#Sergina: #AnOrgyOfAlgorithms

Koja je najbolja stvar koja ti se desila od kako si u Beogradu?

Bilo je sjajno konačno upoznati sve te ljude koje sam u poslednjih nekoliko godina isključivo znala preko fotografija i društvenih mreža zbog #Sergina performansa. Naravno, i to što sam upoznala Vladimira bolje. Resonate festival je bio takodje prilično dobar.

Da postoji soundtrack tvog rada, koji bi to bio?

#Sergina: Instantaneous Culture.

Elly: Verovatno bi to bilo analogno brbljanje i digitalni feedback :)

Element kolaboracije je vrlo prisutan i važan u tvom procesu stvaranja. Ko je osoba iz snova sa kojom bi sarađivala (dead or alive)?

Elly: Moj dream team je zapravo onaj sa kojim već i radim, to je grupa umetnika iz za sada četiri potpuno različite zemlje, koji nastupaju kao #Sergina, Handsome Boys and Tech Girls of All Genders. Tu su i muzičari, fotografi, snimatelji i montažeri koji su učestvovali na ovom projektu sa neverovatnim entuzijazmom, što može da znači da #Sergina nikada više ponovo neće nastupati solo; ona je kolaborativno konstruisan karakter koji se uvek menja. Pored mene, ljudi koji su otelotvorenje #Sergina do sada su: Thomas Doherty (Birmingham/Berlin), Liz Rosenfeld (Berlin), Kate Spence (Bristol/Birmingham), Katy Pendlebury (Brighton), Raul de Nieves (Brooklyn)- i naravno posebno talentovan i neverovatan Vladimir Bjeličić ovde u Beogradu, sa kojim sam uživala u nešto intimnojoj 1-1 saradnji na više projekata i predavanja.

#Sergina: Klaus Nomi and a large throbbing pan-continental orchestra.

Šta te vezuje za Beograd? Da li imaš svoje omiljeno mesto ovde?

#Sergina: I have been here for years Darling!

Elly: O da! Provela sam predivnu nedelju u Beogradu. Moja saradnja sa Vladimirom je nalik na savremenu bajku. Vežbali smo i nastupali skupa 14 meseci online pre nego što smo se konačno upoznali i telesno u Berlinu prošlog septembra. I ovo fotografisanje sa tobom je bilo sjajno, pa se nadam da ću se vratiti nazad tokom leta da snimim i video spot. Svakako će sledećeg puta biti na duže od nedelju dana!

Da li ti se čini da još uvek ima prostora za ljude da načine revoluciju (pa makar i na instagramu) ili misliš da je politika kulture odobrenja i potreba za afirmacijom sada toliko izražena, da jednostvavno nema nade?

Elly: Da, mislim da još uvek ima prostora, a izazov je raditi u kontekstu u kom vaša slika ili pažljivo biran post dobija pažnju onoliko koliko je potrebno da se provuče pored njega. Takođe, verovatno zahteva neku vrstu ‘art gaze’ kako bi se primetio…

#Sergina: Waiting for Recommendation.

U šta bi volela da se reinkarniraš?

#Sergina: As myself.

Elly: Ne kao ja.

Soundcloud  //  Instagram  //  YouTube  //  Vimeo  //  Facebook

 

  • Bunda

    Fundus

  • Sandale

    Fundus

  • Perika

    Fundus

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: