Loading...
Da li imate preko 18 godina?

Paleta: Nevena Ivanović

Nevena sa nama priča o planovima nakon revije održane na londonskom Fashion Week-u, hazarskom rečniku i novim plemenima za koje kreira. Savetuje nas još i kako Crocs i jeftine crvene haljine ne bi trebalo da budu ničiji izbor.

6
0

Kako gledaš na život ovih dana? Kakav je prema tebi?

Daje mi sve više posla, nisam sigurna, stavlja li me na test ili nagrađuje.

Šta ti je 2017 godina donela?

Uf, mnogo, mnogo iskustva, sjajnih putovanja, nagrada, dragocenih ljudi i mnogo inspiracije i motivacije.

Da li ti je nečija kolekcija na LFW posebno skrenula pažnju? Postoji li neki mladi dizajner čiji bi rad okarakterisala kao inovativan?

Dva dizajnera čije su mi kolekcije ostale u sećanju nakon LFW su, za divno čudo dizajneri komercijalne mode, Roksanda Ilinčić i Han Wen. Uradili su odličan posao!  Ima sjajnih mladih dizajnera i mislim da su moje generacije, a pogotovo one još mlađe izuzetno ambiciozne i napredne. Što se inovacije tice, iskreno, one su svuda retkost, ali ima mnogo talentovanih ljudi koji rade izuzetno kvalitetno, a pomenula bih Jeanne Vicerial iz Francuske koja pravi neverovatne kreacije od niti i potpuno menja način korišcenja materijala u proizvodnji odeće.

Šta misliš da je najviše uticalo na tvoju estetiku?

Mislim da moja estetika još uvek nema svoj konačni oblik i da još uvek pokušava da se otrgne od nekih izuzetno jakih uticaja iz moje okoline. Iako je ljudi lako prepoznaju, mislim da treba još mnogo da radim na njoj i da je učinim još jedinstvenijom.

Da li te je pored zamišljanja sveta hazarskog naroda inspirisala i sama forma književnog dela u kome je priča o Hazarima ispričana?

Upravo je to ono što me je navelo na razmišljanje. Pavić je čovek koji je uspeo da oslobodi knjigu njene osnovne forme i da učini da čitaoci postanu kreatori knjige.

To je ono to sam ja želela da učinim sa svojom odećom, da inspirišem ljude da je iskoriste na sve načine da je okrenu, izvrnu, rasklope, da se oslobode i igraju se sa svim mogućnostima koje im odeća daje.

I šta je to što te toliko vuče u davnu prošlost?

Mene zapravo najviše intrigira samo postojanje inspiracije i njenog porekla. Često se pitam kako to da imam afinitet prema određenim stvarima dok na druge uopšte ne reagujem, i zašto je to tako. Moja pretpostavka je da to izlazi iz mog porekla i genetskog koda, a kroz svoje inspiracije putujem upravo tom putanjom, kroz istoriju i tradiciju nekih drevnih naroda, pokušavajuci da otkrijem mapu svojih predaka.

Da li možeš način stvaranja svoje kolekcije da poistovetiš sa smelom igrom i eksperimentisanjem Pavića dok je slagao svoj roman?

Ne znam da li bih to tako okarakterisala, ali da, definitivno eksperimentišem sa materijalom iz okruženja i puštam sebe da preterujem kako bih imala osnovu koju kasnije oblikujem veoma promišljeno, a pred sam finiš kontrolisano i detaljno. Dajem joj formu koja mi prirodno legne u tom trenutku, a kasnije se igram sa zadatkom koji sam sama sebi nesvesno zadala.

Kakvu muziku slušaš dok si u procesu stvaranja kolekcije?

Muzika je za mene sastavni deo kolekcije. Svakom narodu u srži kulture je muzika, pa zar nije tako i sa nekim novim plemenima za koje ja kreiram? Muzika je onaj faktor koji te potpuno uvuče u priču i učini da zadrhtiš, najžiš se, rasplačeš, razveseliš. Muzika kakvu ja slušam kada stvaram,  je upravo ona koju ljudi čuju na mojim revijama. Želim da muzikom stvorim utisak zajedništva i pripadnosti. Dešava mi se da zaplačem uz muziku za reviju, jer kada kolekcija počinje da dobija finalni oblik, već mogu da zamislim modele koji šetaju pistom uz te tonove i to su oni trenuci kada imaš osećaj da ti se najveći san ostvaruje.

Ko je ta osoba čiji stil poštuješ, a volela bi da je vidiš sutra u svojim kreacijama?

Definitivno Bjork, Bozo Vreco, Lily Gatins, FKA Twigs…

Šta je to što ne voliš u modnom svetu?

Modni svet je toliko fejk da zapravo, uopšte ne možes da ga voliš. Tu ne postoji ni jedna opipljiva i iskrena stvar sem novca i odeće. Ja zapravo uopšte ne volim modu, ali obožavam dizajn.

Imaš li ideju gde bi te život odveo da nisi uzela makaze i materijal u ruke?

Nisam baš sigurna da je postojala mogućnost za to jer sam u krpama od najranijeg detinjstva, ali da sam mogla da se oduprem tom instiktu i želji, definitivno bih se bavila muzikom što sam dugo i pokušavala, ali nisam uspela da u tome sebe oslobodim potpuno i da uživam u procesu stvaranja zbog svog neznanja. Sa dizajnom taj je proces potpuno druga priča, tu sam svoj na svome.

Šta radiš kada ne radiš?

Kada sam zaista iscrpljena gledam filmove, serije, čitam, visim na instagramu i pinterestu, ispijam čajeve, jedem tone slatkiša, provodim vreme sa onima koje najviše volim. Volim da gostim svoje prijatelje i najlepše se osećam u svojoj kući, zato retko i izlazim. Ali kad izađem, zaboravim na kojoj adresi živim (smeh)

Koji je tvoj sledeći stvaralački izazov?

Toliko ih ima da ne mogu da odredim prioritet. Trenutno sam u fazi prepuštanja impulsima i instiktima u nadi da ću naići na nešto neočekivano u samoj sebi.

Šta ljudi ne bi trebalo da nose nikada?

Crocs i jeftine crvene haljine.

U šta veruješ?

U balans, moć misli i u ono što radim.

Ko bi bio na tvojoj listi gostiju jedne savršene večere?

Nekoliko izuzetnih dizajnera, muzičara, naučnika, umetnika, koje bih pitala sve što sam oduvek želela, moji najbolji prijatelji i osoba koju volim. Volela bih da Ibrahim Maalouf svira na toj večeri.

Pored svih nagrada i revija koje su ti se desile u poslednje dve godine, šta iskreno želiš stvarno da ti se desi? 

Želim da otelotvorim svoj idealni svet u jednom prostoru i postignem to da živim od svog rada, ali da moje stvaralaštvo nikako ne bude oblikovano u skladu sa bilo čim osim sa mojim unutrašnjim osećajem.

  • Sve

    NEO

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: