Loading...
Da li imate preko 18 godina?

Dva Dechko Tzar-a

Pričali smo sa Šoškićem (byp_) i Kočom (Фake Casual) iz Vatre o tome šta za njih znači ovaj brend, kakva je nova kolekcija i šta možemo da isčekujemo s nestrpljenjem.

2017-BA-DechkoTzar-1280px-NK-47

Skorašnja kolekcija Dechko Tzar brenda nas je obradovala novim stvarima: jaknama, košuljama i, naravno, majicama i duksevima. Proleće 2017 predstavlja početak nešto drugačijeg pravca za Braću Burazere, a za nas nadu da će domaći street wear ne samo zaživeti, već i nametnuti novi trend subkulture masama.

2017-BA-DechkoTzar-1280px-NK-54

Šta je za vas Dechko Tzar?

Šoškić: Otkad se izlazi, postoji Dechko Tzar. On je jedan od prvih brendova kod nas i bila je fora da nosiš DTZR. Ranije to nije bilo toliko dostupno, i onda je bilo kul da imaš i nosiš takvu majicu. Ja sam to video od Koče i od te neke starije ekipe. Te majice su mogle da se vide samo na nekim ljudima i u nekim okolnostima, a onda je talas počeo da se širi i ekipa da raste, ali je Dechko Tzar zadržao svoj status “kul” brenda i ostao relevantan za sve.

Koča: To je jedini brend koji je, po meni, uspeo da se izdigne iz ovih nekih beogradskih stereotipa, da nešto ne može ili može. Krenulo je od uskog kruga, kao i Vatra, i onda se to širi van kontrole, postanje ljudima kul i potražnja samo raste. Ja se sa time identifikujem baš iz tih razloga, Dechko Tzar je sada mnogo porastao, ali i dalje su kul. To je mnogo važno, zato što nema nikakve razlike – samo je šira grupa ljudi.

Dechko Tzar nema brend ambasadore ili lice marke, ali čini mi se da više ima armiju vernih obožavaoca, kao što ste vas dvojica. 

Šoškić: Pa to nikad nije funkcionisalo u tom “klasičnom” pristupu reklamiranja, nego su ljudi, koji su od starta gotivili to što je Dechko Tzar pravio, sami dolazili i tražili za sebe, pa reklamirali to indirektno. To je najbolji mogući način promovisanja, ali to ne može da bude isforsirano, to mora samo da se desi. Ako je nešto što radiš baš dobro, onda ti stvarno ne treba za to neki ciljani ambasador. Svi će da budu ambasadori, ko god to da nosi.

2017-BA-DechkoTzar-1280px-NK-46

Nova kolekcija se proširila na jakne i košulje, nisu više samo majice i dukserice u igri.

Koča: Cela priča sa jaknama i košuljama je nastala iz potrebe da se kvalitet i taj DTZR efekat proširi i izađe iz granica u kojima je bio. Samo otvaranje radnje je bila prekretnica. Postoji dosta brendova, ali DZTR se prilično izdigao iznad konkurencije. Konstantniji je i na mnogo ozbiljnijem nivou od ostalih. Iako je imao neformalni početak, ipak postoji već 16 godina.

Šoškić: Nikad tu nije bilo nekog nadmetanja ili neke borbe da postane to što jeste. Dechko Tzar je oduvek tu, ali nekako tiho, a opet svi znaju za njega. Kada pričamo o Beograd kolekciji, to je već postao zaštitni znak grada, što se tiče street wear-a, i to je ono po čemu se izdvaja od svih brendova. Kad se pojavio DTZR, na našim prostorima nije bilo ničega. Ni mass market-a, ni nekih mesta gde bi mogao da kupiš nešto dobro za pristojne pare. Bio je Replay ili Nike, ali to je bilo skupo i onda čekaš da skupiš pare. Sada kad ima mnogo brendova, DTZR je svejedno jako relevantan, ali pristupačan i kvalitetan.

Ova kolekcija je malo skuplja od prethodnih. Šta je u njoj drugačije? 

Šoškić: Kad je nešto ovde skuplje, to se odmah usmerava u nekom pogrešnom pravcu. Jeste, skuplja je kolekcija, ali je znatno bolja, kvalitetnija i drugačija od bilo čega što su radili pre. Ako sad dođe u kolekciju jakna, koja ima dva lica, vodootporna je i ima taj logo koji je relevantan, to nije skupo, to je samo nov artikal koji ima odgovarajuću cenu. Moraju da se uzmu u obzir odnos kvalitet-cena, uloženi trud i napor da se uradi nešto novo i aktuelno.

Koča: Što se tiče cena, ja sam čak u više navrata rekao da su jeftini. Ako pričamo na primer o ovim kačketima u saradnji sa Starter-om – koji su jedni od najboljih kačketa na svetu i ja sam ih nosio i pre 20 godina – nigde na planeti ne možeš da kupiš Starter kačket za 3500 din. Koštaju između 45 i 50 eur.

Šoškić: I ja sam nosio Starter pre 20 godina! Mnogo je lepo kada na glavi nosiš kačket na kome piše Dechko Tzar, i ti znaš te ljude, i svi ih znaju, a to danas piše na Starter kačketu. Ja sam mnogo ponosan i osećam se kao deo toga.

 

Sigurno će neko odreagovati negativnije zbog većih cena, ali meni se ipak čini da je nova kolekcija i dalje u tom srednjem segmentu, mada po kvalitetu pripada višem.

Šoškić: Kad bilo šta krene da se razvija i raste, mora da se radi sve bolje i bolje. Proizvodnja je zbog kvaliteta, recimo, morala da se izmesti u inostranstvo. Da su se radile samo majice, mogla bi i presa sa preslikačima da stoji u radnji, ali kad je akcenat na kvalitetu, onda se osim printova najviše obraća pažnja na kvalitet kroja, materijala i kombinacija boja. Majice su i dalje limited edition. Uradi se jedna kombinacija boja i to se proda. Ako publika traži da se ponovi, radi se malo drugačije rešenje.

Osim Beograd kolekcije, koja nije limited edition i zaista je prepoznatljiva, a takva je upravo zbog Beograda.

Koča: Kad dođeš do neke raskrsnice pred tobom je izbor: ili hoćeš ili nećeš. Ako hoćeš, onda je samo još teže, zato što moraš da se brineš o mnogo većoj grupi ljudi, i da ostaneš kvalitetan i dobar.  Isto je i sa Vatrom.

2017-BA-DechkoTzar-1280px-NK-3

Kako su povezani Dechko Tzar i Vatra?

Šoškić: Kad nam se desilo da nam više ne dolazi 200 ljudi na žurku, nego 700, hteli smo da obeležimo taj momenat. Hteli smo da napravimo majice i krenuli smo da razmišljamo ko bi to mogao da uradi. Kada je došlo do naše saradnje, ja sam bio baš ponosan što nam Dechko Tzar radi majice i to je bio ultra limited edition, napravili smo 20 komada i podelili nekim nama dragim ljudima. Dva puta smo radili majice, a sada imamo planove da saradnju proširimo i na druge stvari koje će biti deo sledeće kolekcije. Prvi put će te stvari biti dostupne i u prodavnici. Za nas je važno da naša publika, ljudi koje nas prate, imaju tu mogućnost da kupe Vatra/Dechko Tzar majicu.

Koča: Od nas četvorice u Vatri, Jakov i ja smo grafički dizajneri, i naravno da smo dizajn mogli sami da uradimo, ali smo želeli da nam te majice urade najbolji ljudi. Dechko Tzar nije neka priča o dvojici ljudi koji su krenuli da prave majice, nego je priča o grafičkim dizajnerima koji dolaze iz street kulture i kulture crtanja grafita.

Šoškić: Što implicira da je to grad. Ne može jači brend da bude nego kad krene od grafita i uličnog fazona.

2014-vatra-3birthday-nk-15

Koliko je za vas dvojicu nova kolekcija trend ili moda?

Šoškić: Ako pričamo o nekoj modi, Dechko Tzar je u stvari klasika. Za mene je bitan taj detalj, to što je napisano Tzar ili što je negde napisano Dechko Tzar. Nema tu neke mode u smislu da se izmišlja nešto novo, ili da se pomeraju neke granice. To je samo jako lepo upakovano, i ti to ili nosiš ili ne nosiš. Nema tu neke priče, sve se zna.

Koča: Dechko Tzar je kao DJ koji ti pusti neku stvar koju si čuo milion puta, i čuješ ponovo, i u fazonu si – ovo je super. Neka klasika koja ne prestaje da ti se sviđa i ne može da ti dosadi.

Koji vam je omiljeni Dechko Tzar trenutak?

Šoškić: Ja sam odlepio kad je izašao onaj Dechko Tzar video sa Gagom Nikolićem. Nekoliko puta sam gledao taj video, sve je sa ukusom i savršeno upakovano. Tad je trebalo i mi da radimo neki video, baš mi je bio inspiracija. Šmeker grada Beograda priča o Dechko Tzar-u. Neverovatno.

Lajkuj:

Komentari:

  1. Procitao says:

    Boze dragi, ja sam ovo procitao, i sad shvatim da nista nisam procitao, jedan prazan tekst koji govori o majicama, ej breee,majicama sa nekim logom. Logoooooom

Ostavite komentar:

Slični članci: