Mario Kolonić Pytzek bavi se DJ-ingom od tinejdžerskih dana i u svojim tridesetim ima skoro 20 godina karijere iza sebe. Suvlasnik je tri etikete elektronske plesne muzike sa zanimljivim lokalno inspirisanim nazivima: Burek, Barba i Pomalo. Nakon nastupa na Love Festu u Vrnjačkoj Banji govori nam kako stvari stoje na sceni u Hrvatskoj, da li je trava zelenija kod komšija, kako konkurencija u celom regionu postaje sve ozbiljnija i šta su Hrvatskoj doneli internacionalni muzički festivali koji su preplavili obalu Jadranskog mora. Pytzek je snimio miks idealan za lenje letnje vreline i maštarenje kod kuće.
Uspešno vodiš elektronsku etiketu Burek na kojoj su do sada izdavali Kink, Toby Tobias, Snuff Crew, Vakula, Aybee, Humandrone… Koji je bio inicijalni koncept etikete? Šta te je tačno inspirisalo i ponelo da se upustiš u taj ne-baš lak posao?
Nakon skoro 20 godina DJ-isanja, organizovanja raznih muzičkih događaja i rada po klubovima, otvaranje etikete mi se činilo kao neki logičan sled događanja u mojoj karijeri. Nije postojao neki koncept, više samo želja za izdavanjem muzike za koju sam smatrao da bi je ljudi trebali čuti. Kasnije se u priču uključio i moj partner Mislav i stvari su se zarolale. Sada par godina kasnije pokrenuli smo i dve sub-etikete: Barba i Pomalo! Barba, za koji A&R radi Mislav, je primarno fokusiran na techno muziku, a imena koja smo izdali uključuju muziku i remixe od Alex Cortexa, Marca Bernardija, LD Nera, Florian Kupfera, Perseus Traxxa. Ovo je i dobra prilika da malo promovišem dolazeća izdanja, pa će tako uskoro na Barbi moći da se čuje Heinrich Dressela s JTC remixom, FBK s Terence Dixon remixom, DJ Stigray….Što se tiče Pomalo! etikete ona će biti fokusirana na mekši zvuk i na njoj nećemo izdavati klupsku muziku. Prvo izdanje izlazi na jesen i to je Alex Israelov soul projekt CL Dawkins s Amp Fiddlerovim remixom.
Deluje mi da vaše etikete imaju pre svega internacionalnu orijentaciju. Zašto nema više hrvatskih izvođača?
Nismo hteli da se ograničavamo orijentisanjem isključivo na Hrvatsku. Jedan od razloga leži i u tome što u Hrvatskoj (za sada) nema puno muzičara koji bi zadovoljili naše kriterijume. Za sada su to uspeli Ilija Rudman čija ploča izlazi na jesen i Homeboy koji je za nas radio remixe. Ali, to ne znači da ne slušamo i ne pratimo što se događa na domaćoj produkcijskoj sceni.
Kako izgleda taj dogovor za izdanja i remikse, da li su to lična poznanstva ili se zvanično obraćate menadžerima i muzičarima, pa ako im se svidi ideja oni vam šalju pesme?
Kod nas se sve svodi na poznanstava i lične kontakte. Retke su stvari koje idu preko menadžmenta. Ako nešto i ide onda su to formalnosti nakon dogovora s izvođačem. Diskografski ugovori i takve stvari.
Hrvatska je u poslednjih nekoliko godina postala preplavljena britanskim i nemačkim festivalima. Skoro svakog vikenda na primorju se dešava neki festival i tako tokom celog leta. Šta su festivali doneli domaćoj sceni? Da li se dešavaju saradnje i interakcije ili je, kako to ume da bude, lokalni izvođač tretiran kao niža vrsta, pa teško može i da se sretne sa internacionalnim gostima?
Dolazak stranih festivala je dao dosta veliki doprinos u popularizaciji plesne muzike u Hrvatskoj. Pogotovo poslednjih par godina. Što se tiče saradnje svi oni sarađuju na lokalnom nivou s domaćim DJ-evima i promoterima. Promo žurke, promocija. produkcija to su stvari na kojima se sarađuje. Nadam se da će se u neko buduće vreme te saradnje dići i na viši nivo te da će hrvatska scena s njima početi da sarađuje i na projektima izvan Hrvatske. Što se tretmana tiče, on je na početku bio dosta loš, ali kako vreme odmiče tako se i stvari menjaju te je on sada mnogo bolji nego što je bio u samim počecima festivalskog booma.
Koliko često nastupaš u regionu, to jest bivšoj Jugoslaviji?
U regiji nastupam znatno manje nego što je to bilo pre, u vremenima dok nisam vodio etikete. Nekako mi se to čini normalnim, jer je u zadnjih par godina plesna scena u regiji jako napredovala te se pojavila fina paleta dobrih artista i konkurencija je neuporedivo veća.
Pre neko veče mi je jedan Zagrebčanin u poseti Beogradu rekao kako u Beogradu ima baš puno opcija za izlaske i različite muzike na sve strane, a u Zagrebu su samo “cajke”. Da li je zaista tako? Koja su mesta u Zagrebu na koja ti voliš da izlaziš i gde najčešće radiš?
Čini mi se da se oko tog pitanja ljudi vode onom narodnom: “Kod komšije je trava uvek zelenija”. Mišljenja sam da plesna scena u Zagrebu nikad nije bila bolja i vibrantnija. Pogotovo što se DJ-eva tiče. Mimi, Labud, Jogarde, Nicole, Sladoled, Petar Dundov, Ilija Rudman, Zero, Eddy Ramich, Funk Guru…Doduše, istina je da smo malo deficitarni s prostorima, ali nadam se da će se i to uskoro rešiti. Kad su moji lični favoriti od klubova u pitanju to su svakako Sirup i Masters. To su ujedno i mesta gde najčešće DJ-išem i pravim svoje žurke.
Nama se ovde u Srbiji uglavnom čini da nam je jako teško da uspemo na internacionalnoj sceni. Da li je u Hrvatskoj bolje? Nudi li vam Evropa neke mogućnosti?
Mislim da geografska lokacija sigurno igra. Sigurno da živimo u Berlinu ili Londonu bi pomoglo, jer svi znamo da su to ključni centri te scene, ali može se i ovako. Uz puno više truda, muke i znoja. Ali valjda onda kad uspeš to bude mnogo slađe.
Zašto si odlučio da ostaneš da živiš u Zagrebu, a nisi otišao da vodiš label u Berlinu ili Londonu?
U Zagrebu sam najviše ostao zbog ljubavi. Znam da je kliše, ali to je tako. Moja devojka ima dobar posao tu i jednostavno smo dogovorno odlučili da ostanemo.
Koja je inspiracija za miks koji si nam snimio?
Nema neke posebne inspiracije oko mixa. Za mene je snimanje miksa povod da složim nešto što često nemam priliku puštati na žurkama, a voleo bih da ljudi čuju i taj drugi deo moje kolekcije.
Tracklist:
- Tim Love Lee - Trip Triangular
- Steve Moore - Zen Spiders
- Kyle Hall - Ghosten
- 3 Chairs - 3 Chairs Theme
- Lowtec - Track A1
- Lnrdcroy - Telegraph
- Kassem Mosse & Simone White - Flowers In May
- Floating Points - Marilyn
- Four Tet - Aerial (Jay Daniel remix)
- Pender Stret Steppers - The Glass City
- Young Marco - Trippy Isolator
Slični članci:
- Magija je najvažnija
Magija je najvažnija
Plejeri, ploče, virtual, ipad, telefon, nije bitno. Klub, gajba, bar, park, gde god. Gotivim i da slušam novu muziku i komentarišem sa prijateljima.
- Vanja Rakić – u međuprostoru mix
Vanja Rakić – u međuprostoru mix
Miks za stanje polulebdenja, izgubljenosti i pronađenosti.
- Klupski podcast Marka Nastića
Klupski podcast Marka Nastića
Veteran ovdašnje DJ scene snimio je mix kojim vas poziva da đuskate kod kuće!
- kӣr B/A Mix
kӣr B/A Mix
Predstavljamo Branislava Jovančevića, urednika muzičkog programa kluba Drugstore, koji u poslednjih nekoliko godina uglavnom nastupa pod pseudonimom kӣr. Pored toga je nastupao i kao Stepn‡ak (live nastupi zajedno sa Janom Nemečekom) ali i kao WhyBaneWhy (DJ setovi).
- Scream&Dive – Weekend Affairs
Scream&Dive – Weekend Affairs
Miks za šetnju, čišćenje stana ili gledanje u more.
Lajkuj: