Loading...
Da li imate preko 18 godina?

Povratak Judda Apatowa na teve možda izgleda kao Girls spinof na Zapadnoj obali, ali to ga ne čini ništa manje friškim

Plus još 5 novih serija da pregazite izbornu paradu morona

5
0

Mislim da je više nego očigledno šta su mi ovaj put favoriti. Žalim što sjajni James Nesbitt nije dobio bolju priliku da se vine u ozbiljnu TV premijer ligu, ali još više žalim zbog TV udesa koji je Martha Plimpton pretrpela.

11.22.63 (Hulu)

BROJ ODGLEDANIH EPIZODA:  2 od 8

LIČNA KARTA: Prema romanu Stephena Kinga, adaptaciju je uradila (mahom pozorišna spisateljica) Bridget Carpenter koja je radila i na Friday Night Lights i Parenthood.

BEFORE: Hmmm… Pretpostavljam da naslućujete ili znate šta označavaju cifre iz naslova. Bez želje da previše spojlerišem, moram da vam otkrijem da ima putovanja kroz vreme i pokušaja da se neki događaji vezani za naslov spreče ili promene. Propozicije putovanja su vrlo specifične, prolaz je na bizarnom mestu, a na putovanje kroz istoriju kreće učitelj kreativnog pisanja. Koga igra James Franco.

AFTER: 11.22.63 stiže nakon neočekivano uspešne Under The Dome rađene po Kingovoj ideji (a pamtimo ranija Kingova TV gostovanja poput rimejka Kingdom Hospital i The Dead Zone). S obzirom da se radi o tzv “limited series” od samo osam epizoda, nekakva implicitna filmičnost materijala i dramaturgije igranog filma kao da dolazi sama od sebe i može da predstavlja osveženje za nekoga ko prati više (“formulaičnih”) serija istovremeno. Za poznavaoce Kingovog rada Carpenterova nudi vrlo pristojnu, iako “servisnu” igru prepoznatljivim motivima njegovog dela (nostalgija za prošlošću i prošlost kao mesto pra-zločina), ali suštinski ovde se sa daleko impresivnijom produkcijom i nešto malo više pojedinačnih epizoda, ipak, bavimo materijalom jedne epizode “Twilight Zone”.

Love (Netflix)

BROJ ODGLEDANIH EPIZODA: (za sada) 5 (jer razvlačim da mi duže traje)

LIČNA KARTA: Jedan od tri ko-kreatora je Judd Apatow, autor nekolikog genijalnih stvari, između ostalog filmova Funny People i This Is 40.

BEFORE: Serija prati upoznavanje i odnos dvoje mladih u Eleju. Ona, Mickey (Gillian Jacobs ili ti Britta iz Community) je asistentica na jednom radio-šou u kome neka vrsta “Dr. Phila” rešava emocionalne probleme svojih slušalaca. Mickey je sebična, svojeglava, ishod i uzrok brojnih propalih veza. On, Gus (ko-kreator Paul Rust) radi kao “učitelj na setu” sa devojčicom koja je glavna zvezda hit serije o vešticama. Gus je šmokljast, ali ne i glup, poprilično emocionalno inteligentan, ali ne baš uvek voljan da apstinira od sopstvenih mana. Love prepliće njihove privatne i profesionalne živote lagano ih spajajući u jedan.

AFTER: Ako ne volite Judda Apatowa, fuck off. Ako volite, onda znate da će ovde stvari da se kreću nekim od utabanih staza žanrovskog filma (ovde romantične komedije), ali će likovi svojim ponašanjima i postupcima kontinuirano da izneveruju naša gledalačka očekivanja. Apatow i njegov tim očigledno insistiraju na što većem uplivu realističkih (biografskih) detalja koji doprinose potpuno drugačijem ukusu i doživljaju nastanka ove ljubavne veze. Mickey i Gus nisu ni simpatični po difoltu, niti funkcionalno plitki, nekima će čak biti i previše “anti-“, ali lepo je kod Apatowa uvek uflekano. Totalna preporuka.

The Real O’Neals (ABC)

BROJ ODGLEDANIH EPIZODA: 3 (da bih bio sasvim siguran da su čarni oči gledale šta su gledale)

LIČNA KARTA: Iza serije stoji scenaristički tandem Joshua Sternin i Jennifer Ventimilia čiji rad doseže i do Murphy Brown, što je otprilike i najbolje na čemu su sudelovali.

BEFORE: Neposredno pred održavanje dobrotvorne bingo lutrije na kojoj je Eileen O’Neal trebalo da trijumfuje kao moralni i spiritualni stub svoje zajednice, njen najstariji sin priznaje da je anoreksičan, srednji da je gej, najmlađa ćerka da je lopov, a ona i njen  muž da su pred razvodom. Nastavak epizode, a deluje i čitave serije, je o životu u novonastalim okolnostima i očajničkim pokušajima da se održi stari privid.

AFTER: U zamisli, Real O’Neals je možda bila dobra ideja- čeoni sudar jednog od stubova američkog društva (Irci, katolici) sa “novim dobom”. Ali, čak i da The McCarthys nisu već žalosno promašili istu metu, Real O’Neals bi bili nepodnošljivi i prevaziđeni. Tretirati situaciju u kojoj je neko u porodici gej kao da je u pitanju sitkom iz 1986. trideset godina kasnije dovoljan je pokazatelj startne retardiranosti. Na stranu što već na kraju prve epizode imamo utisak da se tresla gora, a rodio miš, kao i da, zapravo, najradikalniji rez u sitkom mustri, a to je razvod roditelja, ovde suštinski ništa ne menja. Gledajte The Middle, The Goldbergs, pa čak i Modern Family ako imate potrebu za roditeljima sa troje dece.

Stan Lee’s Lucky Man (Sky1)

BROJ ODGLEDANIH EPIZODA:  2 (i pre leta treću neću sigurno)

LIČNA KARTA: Stan Lee iz naslova ove serije je čovek koji je manje-više osmislio pola Marvelovog sveta, od Spidermana, preko Hulka, Fantastic Four, Iron Mana do X-Men itd… Kao šouraner na emisiji radi Neil Biswas iz čije biografije mogu da izdvojim samo da je režirao dve epizode Skins (UK).

BEFORE: Harry Clayton je dobar detektiv i loš kockar. U trenutku kada njegova kockarska sreća ide nizbrdo upoznaje Eve, sa kojom provodi noć. Ujutru se budi sa neobičnom narukvicom oko ruke koju ne može da skine. Ubrzo potom saznaje da narukvica donosi sreću onome ko je nosi, ali da funkcioniše po principu “dobiješ/ izgubiš” tj svaki put kada ga sreća posluži, neko drugi iz njegovog okruženja najebe. Paralelno sa ovom pričom, pratimo i onu detektivsku koja se tiče, prvo, ubistva jedne striptizete, a potom i vlasnika (konkurentske) kockarnice.

AFTER: James Nesbitt, kao Clayton, je (standardno) dobar. Međutim, uprkos zabavnoj premisi tj potencijalu za oneobičavanje uobičajenog britanskog procedurala, ovde previše stvari izgleda kao pomenuti procedural. Nema stilizacije, samo nešto upeglanijeg žanrovskog realizma. Slučajevi, njihovo rešavanje, gluma i scenografija su, ipak, ispod ideje koja nosi seriju. Čak ni očekivanog, pa i rabljenog, zakoraka ka stripovskoj dramaturgiji i stilizaciji nema. Ovo nije promašaj kao američki Lucifer, ali negde donosi sličan raskorak između glavne premise i svega ostalog.

Teachers (TV Land)

BROJ ODGLEDANIH EPIZODA: 2 (jer ne stižem više!)

LIČNA KARTA: Bazirano na istoimenoj ideji/vebseriji improvizacione trupe The Katydids, koja realizuje i ovaj TV serijal.

BEFORE: Pratimo doživljaje šest učiteljica mlađih razreda u jednoj američkoj osnovnoj školi. I njihovog direktora za koga se neprekidno aludira da je gej. Učiteljice su najrazličitijih profila i psihologija i što je najkontraveznije od svega ovih dana- sve su bele. A deluje i heteroseksualne.

AFTER: Škola i učitelji su uvek smešni. Ovde je sav taj vaspitno-pedagoški materijal dopingovan međusobnim, usuđujem se da kažem, “tipično ženskim” trvenjima (barem u prve dve epizode), a The Katydids, iako očigledno feministički raspoložene, nisu neraspoložene da svoje likove i priču grade na nekim konzervativnijim stereotipima. Neke junakinje i njihove fore su smešnije od drugih, ali ovo je preplodno tlo da se napravi hit sitkom. Treba se nadati tome.

Tracey Ullman’s Show (BBC1)

BROJ ODGLEDANIH EPIZODA: 2

LIČNA KARTA: Pa, it’s the TRACEY ULLMAN’S šou!

BEFORE: Glumica, komičarka i muzičarka Tracey Ullman imala je variety šou krajem osamdesetih na (američkom) Foxu, šou koji mnogi pamte po tome što su tamo (kroz mini-priloge) debitovali sada daleko poznatiji Simpsons. U odnosu na taj kolaž, ovaj novi, realizovan u saradnji sa rodnim BBC-ijem, manje je variety, a više baziran na skečevima u kojima Tracey igra raznorazne i muške i ženske likove, po tipu ne tako daleke od onih koje us Lucas i Walliams parodirali u Little Britain. Ali pravi i maestralne imitacije/ omaže sa likovima Dame Judi Dench i Angele Merkel.

AFTER: Kao dramaturški kolažna struktura, Tracey Ullman’s Show ume da prija ubačen između dramski stamenijih epizoda drugih serija. Iako je Ullman nesporno (i dalje!) talentovana i zabavna u svim likovima, posebno su genijalne epizodice sa Dench i Merkelovom, jer ne samo da Ullman na njih liči, odlično ih skida, već im nalazi duhovit kontekst iz koga crpi fore- kod Dench to je činjenica da je non stop karakterišu kao “nacionalno blago”, a kod Merkelove igrajući na kartu njene očigledne erotičnosti.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: